Duben 2009

Kolmo do Mariánského údolí

29. dubna 2009 v 14:07 | Valda |  Hodnocení akcí
Kamarádi PPP !! Vyhodnocení akce PPP do údolí Bystřice, které se v neděli 26.4.2009 zúčastnilo 7 cyklistů PPP, kteří najeli každý 46 km jsem dal na turistiku.cz jako typ na výlet.

Viz odkaz.

Valda

Neděle na Konicku aneb proč jsou Hačky Hačkama.

15. dubna 2009 v 20:59 | Valda |  Hodnocení akcí
Kamarádi PPP v neděli 19.4. se neochladilo na slibovaných 13 oC a tak jsme plánovanou trasu zvládli za krásného jarního slunného dne úplně v pohodě.
Sešlo se nás 9 PPP a v tomto počtu nás vláček v Křemenci vysadil v 08.43 a pokračoval do Konice...

My jsme se vydali podle plánu směrem na Zavadilku, Majka nám udělala krásnou fotečku u suchého stromu a po překročení hlavní silnice jsme kolem kapličky v Zavadilce a vandaly poničeného kříže za obcí dorazili, k nám již známé kapličce sv. Mikuláše nad obcí Ochoz.
Tady jsme si chvilku odpočali a Maruška zasvěcovala Lubu do tajů fotografování. Pokračovali jsme vpravo, obcí Ochoz jsme profrčeli kolem kostelíka a hasičské zbrojnice s Floriánkem k ranči (krásní koníčci na pastvě) až do údolí Ochozské kyselky. Odtud pak již po modré značce podél potoka Pilávka směrem na Hvozd. Letos bude mraky borůvek. Petr GPS nás vytáhl kolmo do kopce na kraj lesa, abychom si zkrátili cestu k větrnému mlýnu Hačky. Jestli se mu to povedlo to nevím, v každém případě to stálo doslova a do písmene za hovno, bo jsme šli asi 2km po čerstvě pohnojeném poli.
Mlýn Hačky (a teď se dostáváme k původu názvu obce a mlýna), se nachází na okraji stejnojmenné obce, název vznikl tak, že vedle mlýna se utábořili v dávných dobách cikáni. Cikánské děti si celé dny hrály v okolí mlýna a byly hrozně hlučné . Jednoho dne jim paní mlynářka Marie Nezadaná slíbila, že se podívá na půdě po nějakých starých hračkách po svých dětech a že jim je druhý den dá, aby si hrály a nedělaly takový kravál. Druhý den ráno již před sedmou hodinou ranní, stály děti u plotu do mlýna a volaly " paní hačky, dejte nám ty hačky" a tak vznikl název mlýna i obce.
Od mlýna jsme si "zkracovali" cestu opět přes pole a louky, abychon k rozcestníku Na srdéčku došli po prudkém sešupu v lese a po překonání bezejmenného vodního toku. Ze Srdéčka už to bylo k Průchodnici jen jeden km po červené. Dorazili jsme tam kolem půl jedné a vše si prohlédli a vyfotili, je to přírodní památka s výskytem vzácných rostlin a živočichů, skalních útvarů a průchodných jeskyní. Narazili jsme i na netopýry.Pod Průchodnicí u vodárenského zdroje jsme přímo na polní cestě založili malý ohýnek. Pěkně nám vyhládlo, ušli jsme již 19 km a tak do nás opečené buřty padaly, jako Němci do krytu. Na závěr byl i zákusek, Pepa Pé nám donesl piškotového velikonočního zajíčka, o kterého jsme se poctivě rozdělili. Po vzorném uhašení ohně jsme bleskově došli 2 km do Vojtěchova k Poslednímu Mohykánovi na pivko a kafíčko. Samozřejmě jsme si dali i místní specialitku - Indiánské zlato (kukuřice zapečená se sýrem).Ve tři hodiny jsme se zvedli a vyrazili přes kopec do Hvozdu, odkud nám jel v 15.45 autobus domů.

Ušli jsme podle mojí GPS-ky 22,7 km. Pěkně jsme se opálili a udělali něco málo pro zdraví.
Fotečky jsou na rajčeti.

Na příští týden plánuji na sobotu turistiku a na neděli cykloturistiku.

Nad mapou u mlýna Hačky

Velikonoční víkend

14. dubna 2009 v 19:56 | Valda |  Hodnocení akcí

VELIKONOCE - SVÁTKY JARA byly opravdu jarní !! Počasí nám podle předpokladů přálo a tak se všechny naplánované akce PPP uskutečnily.

Ve sklípku ve Velkých Pavlovicích se nás sešlo 20 a 50 km PPP = Pondělní Pomlázkovou Projížďku absolvovalo 8 cyklistů . Další 4 PPP - Oli. Pepa, Lenka a Luba si udělali kratší 30 km projížďku do Vícova- Stínavy a zpět kolem Ježova hradu. Já s Petrem Radním jsme v sobotu absolvovali cestu na Jižní Moravu na kolech přes Slavkov a Ždánický les a tím si splnili 100 jarních kilometrů. V Pavlovicích jsme se sešli v sobotu v 15.00 na ubytovně U Hiclů a v 15.45 už jsme vyráželi na prohlídku vinařské obce Velké Pavlovice. Vystoupili jsme na kopec nad Šlechtitelskou stanicí a rozhlédli se do okolí. Byla vidět i Kraví hora s rozhlednou. Nad Pavlovicemi se 8.5. otevírá také nová rozhledna. Do sklípku k Fůkalům jsme dorazili o půl šesté a dobře se pobavili při dobrém vínku až do 02.00. Ráno kolem deváté jsme společně posnídali na pokoji č.4 a kolem desáté vyrazili ještě k H.H. pro vínko. Do Prostějova jsme se všichni v pořádku vrátili kolem poledne.

K Pondělní Pomlázkové Projížďce jsme se sešli v 10.00 u restaurace Haná. Bylo nás celkem 8 a absolvovali jsme plánovanou trasu z Prostějova po cyklostezkách do Tovačova, kde jsme si opravdu udělali pravý picknick v trávě na břehu Skašovského jezera. Vařili jsme kávičku na plynovém vařiči a opékali buřty na ohni, my jsme děvčata vyšlehali a holky nám rozdaly vajíčka a dali jsme si i po kalíšku. Svítilo sluníčko a my jsme byli pěkně za větrem, tak že děvčata se i opalovala. Do vody jsme ale nešli, byla ještě studená. Poblíž se však potápěli nějací borci v neoprénech a plašili hejna plotic a bělic. Kolem všechno kvetlo, pěli pěvci a do práce si vesele bzučely včelky dělnice, sbírajíce pyl z právě rozkvetlých stromů. Nad jezerem kroužili racci a pod haldinu se za potravou na dlouhé vteřiny potápěla potápka roháč. Kačeny to vše nechávalo v klidu a brázdily spokojeně hladinu, kolem z vody trčících, bizardních pahýlů stromů. Ve 13.00 jsme zaháji operaci "Návrat". Projeli jsme kolem bývalého tovačovského mlýna, álejí letitých dubů až k Hradeckým rybníkům. Po jejich hrázích kolem kolonií vodních ptáků, pak do Věrovan ke krásné kapli sv. Bartolomeje na místním hřbitově a odtud na Klopotovice. Za obcí Věrovany se od nás odpojil Petr se Zdenkou a zkoušeli zkratku přes Biskupice, která však skončila u říčky Blata, a tak se museli vrátit a přijeli za námi do hospůdky v Kralicích na Hané o 20 min později, což Peťa nelibě nesl. Ale vzhledem k tomu, že to sám vymyslel, tak se nemohl ani naštvat. Pivečkem a kávou Laté jsme se posilnili a posledních 7 km po nové cyklostezce z Kralic, jsme v pohodě dorazili do Prostějova. Na tachometru mi to ukázalo rovných 50 km. Myslím, že všichni zúčastnění mi dají za pravdu, že to bylo moc příjemné prožití pondělí velikonočního.
Příští víkend v neděli nás čeká "Průchodnice" !!!

PŘEHLED KM 2009 - kolmo

Pořadí: 1. Valda 2. Dáda, 3. Petr Radní 4. Renča Radní 5. Petr GPS 6. Majka

Jak jsme ušli v neděli 26,5 km

6. dubna 2009 v 7:46 | Valda |  Hodnocení akcí
Tato politování hodná událost se mi stává max 2x za 10 let (poprvé loni ve Slatinicích). A stala se mi zrovna tuto neděli. Při vyhledávání spoje do Bukové, jsem asi zadal špatné datum a tak jsme ráno v půl deváté čekali na autobus, který jezdí do Bukové, ale jen v pracovní dny. Tímto se všem 7 zúčastněným PPP ještě jednou moc omlouvám, neboť další průběh akce byl touto mou chybou do značné míry odlišný, od toho co jsem vám na tomoto místě ještě ve středu sliboval.

Nasedli jsme do autobusu, který jel jen o tři minuty později, ale jen do Protivanova. To však mělo za důsledek, že jsme ušli o 9,5 km více a nestihli plánovaný vlak v 16, ale nýbrž až v 18 hod, který se následně při jízdě z kopce v Čuníně pokazil. Ale popořádku.....
V autobuse se sešlo 8 turistiky chtivých PPP. Růžičky si již ráno na zastávce u Lázní prožili krušnou chvilku, protože nevěděli do kterého autobusu mají naskočit, když ten mnou plánovaný nepřijel. Rozhodli se naštěstí správně. V Protivanově jsme vyrazili směr Skalky (Meteoradar), počasí nám přálo, již kolem desáté jsme se vyslékali do triček a tak jsme šli celou dobu. Přebrodili jsme Huťský potok, pramenící přímo na nejvyšším kopci Drahanské vrchoviny ve výšce 735 m/m. Asi po 40 min jsme dorazili k meteoradaru a zapsali se do vrcholové knihy. I Zuzka otiskla tlapičku. Od radaru to bylo asi 25 minut do osady Pavlov u Benešova a pak již zkratkou přes louku do lesa a směrem na Horní Štěpánov, jehož první domečky viděli nejprve Lenka s Lubou z výhledové skály a pak i my ostatní. Překročili jsme potok Bělá (bílé choroše) a Štěpánov jsme prošli jen okrajem vesnice a uhnuli vlevo na Pohoru, kam jsme došli přes oplocené pastviny s krásnými výhledy asi ve 13. hod. V hospodě u Klimentů jsme se občerstvili pivkem a kafíčkem (polévku neměli), děvčata ocenila "krásné toalety", a ve 13,50 jsme pokračovali přes osadu Pohora směr Skřípov (zachránili jsme skokana hnědého). Motali jsme se kolem bezejmenného přítoku říčky Úsobrnky až k silnici spojující Úsobrno a Nové Sady, po které jsme došli (někteří doběhli) k odbočce vlevo na Skřípov kolem potoka Olšana. Ve Skřípově u kostela jsme se nakonec smířili s tím, že nestihneme vlak v Jesenci v 16,07 a dali jsme si lahodné pivko Velvet v restauraci u Macha. To už jsme měli v nohách všichni 21,5 km a začínaly nás bolet. Posledních 5 km do Jesence přes pole a louky (Skřípovský mokřad) jsme si zlepšovali náladu a zaháněli únavu Dášiným a Lenčiným rumem a Olinčinou slivovičkou. Jen díky těmto kamarádům jsme ve zdraví dorazili v 17.40 na zastávku v Jesenci. Petr si se Zuzkou zaběhli ještě naproti k zámku do hospůdky na jedno a my ostatní jsme okupovali lavičku a vyhlíželi vláček. Ten přijel na čas a Petr ho stihl na poslední chvíli.

A hurá jedeme domů.V Konici se jediný vagónek slušně zaplnil studenty a chataři a tak jsme byli rádi že sedíme. V Čuníně jsme už tak rádi nebyli, bo se přetrhlo lanko od plynu a my jsme zůstali stát. Strojvedoucí operativně přišel za námi, otevřel poklop v podlaze vagónu a až do Stražiska řídil vlak klečící na zemi uprostřed vagónu, odkud ručně přidával a ubíral plyn. Tak jsme dorazili až do Stražiska, kde závadu provizorně opravil a na volnoběh (rychlostí 30 km/hod) dojel až do Kostelce na Hané. Tam již přijel další vláček z Prostějova, který ten náš vzal do vleku a tak jsme jen s 10 min. zpožděním dorazili šťastně na místní nádraží. Holky naložil před nádražím do auta Valda ml. (moc díky synu) a rozvezl je domů. Růžičky, já s Petrem GPS a fenkou Zuzkou jsme to došli domů pěšky. S Petrem jsme ještě provedli řádné vyhodnocení akce U Anděla a tak jsem dorazil domů těsně před osmou, Dáda akorát usínala spánkem unavených turistů ve své postýlce.:-(
Byli jsme na nohou 10,5 hodiny a ušli jsme poctivých 26,5 km. To mi asi holky nikdy neodpustí.

PS: na závěr mě Luboš moc prosil, abychom podobnou akci brzy zopakovali.

Dvacetšest a půlky ve vějíři (máte můj obdiv)

KKK= Kolmo Kolem Kosířa

4. dubna 2009 v 17:42 | Valda
První cyklistická akce PPP v roce 2009 se uskutečnila podle plánu v sobotu 4.4. okolo Velkého Kosíře po trase PV-Smržice-Čelechovice-Stařechovice-Služín-Čechy pod Kosířem-Lhota pod Kosířem - Drahanovice-Střížov-Náměšť na Hané - Rataje-Luběnice-Slatinice-Lípy-Čelechovská Kaple-Smržice-PV. Celkem 45 km. Slunečné teplé počasí, první otevřené zahrádky, pivko u Černé věže, 2 svatby na zámku v Náměšti, cukrárna u Veterána. Účast 8 PPP.