Květen 2009

Dešťová sobota na rozhledně Štátula

30. května 2009 v 15:38 | Valda / Máte štěstí, že jdem zrovna kolem |  Hodnocení akcí
Kamarádi PPP, tentokrát nám počasí vůbec nepřálo. Už od rána s přestávkami pršelo a tento stav vydržel celé dopoledne. V 7.00 se nás na zastávce autobusu u Hané sešlo 6 PPP a víc už nás nebylo. Přesto jsme v dešti a v blátě vylezli z Kelčic polní cestou necestou až na kopec Předinu 312 m/m k zastrčené nenápadné dřevěné rozhledničce Štatula, ze které je při dobrém počasí krásný výhled na Hanou. Dnes ale nebyl. Blátivou cestou, kterou jsme našli náhodou jsme sestoupili do obce Dobrochov. Opravují zde celé centrum obce. Pak asi 1,5 km po staré brněnské silnici a celý promočení jsme se zachránili v Motorestu Na peci u Vranovic. Po kafíčku, polévce a pivečku jsme se rozdělili. Pro děvčata přijela Danča a odvezla je autem domů do Prostějova a my 3 chlapi jsme vyrazili přes Vranovice- Dětkovice-Určice do Prostějova pěšky. Pršet přestalo až u Určic. Tentokrát musím přiznat, že kdo zůstal doma tak neprohloupil.
Jediné pozitivum je že jsme si připsali 15 respektive 7 km do tabulky a protáhli si těla na čerstvém vzduchu. Zítra snad na cyklistiku se to počasí umoudří.

Rozhledna v obci Jarcová

27. května 2009 v 18:35 | Valda |  Rozhledny
Název rozhledny: p.Bystroně v Jarcové
Typ/materiál: dřevěná rozhledna (modřínové dřevo)
Lokalita: Bražiska nad obcí Jarcová u Valašského Meziříčí

Rozhledna Cyrilka

27. května 2009 v 17:55 | Valda |  Rozhledny

Cyrilka

typ: výhledový altán s cibulovitou střechou.
stav: zachovalý
přístupnost: volně přístupno
místo: Česká Republika, Zlínský kraj, okr.Vsetín, Trojanovice, Pustevny
N 49° 29' 03.84"
E 18° 15' 46.80"

Jak bylo na Beskydech?

27. května 2009 v 17:21 | Valda |  Hodnocení akcí
Kamarádi PPP - krásně. Asi tam nahoře máme taky nějakýho PPP, protože to není možné, že nám letos to počasí tak přeje. V pátek ráno v 7 hodin vyrazili z Prostějova 4 cyklisti. 120 km dlouhou trasu přes Přerov - Lipník nad Bečvou - Týn - Teplice - Ústí - Skaličku - Zámrsky - Hustopeče - Choryni - Lhotku-Valašské Meziříčí - Zášovou - Zubří - Rožnov pod Radhoštěm - Dolní, Prostřední a Horní Bečvu na chatu na Kudlačeně zvládli za 10 hodin. Trošku bloudili kolem řeky Bečvy u Hustopečí, kde si rádoby krátili cestu, a mákli si do kopců u obce Zámrsky, ale jinak byla trasa zvládnutelná. Zvedá se trošku až za Rožnovem a nejhorší je až to poslední stoupání z Horní Bečvy na Kudlačenu. Renatka přijela na chatu přesně v okamžiku, kdy začínala nad Kudlačenou bouřka a pořádný slejvák. Dalších 7 PPP přijelo na chatu autama před 19 hod, to ještě pršelo a cestou zažili i krupobití. Po vyložení věcí (skvělá Lubošova logistika) a zabydlení pokojů se venku vyčasilo a v zapadajícím slunci se podařilo udělat několik krásných foteček. Rozdělali jsme oheň a opekli masíčko. Čepované pivečko a dobré vínko k tomu a byl z toho krásný večer plný legrace. Jen se po dešti dost ochladilo a tak jsme se přesunuli dovnitř a Pepa zatopil v kuchyňských kamnech. Kolem půlnoci jsme šli na kutě, ráno nás čekal výstup na Pustevny.
Ráno jsme vydatně posnídali a kolem 9.15 vyrazili směr chata na Martiňáku a odtud na Pustevny. Na Martiňáku jsme dali pivko a dostali razítka do TK a na Pustevnách jsme v hotelu Tanečnice poobědvali. Pepa, Luba a Olin zůstali na Pustevnách a vylezli na bývalý skokanský můstek a my ostatní jsme zašli ještě do TIC, na rozhlednu Cyrilku a k soše Radegasta. Sešli jsme se po 15 hod u zastávky autobusu, který nás 15.22 odvezl na Prostřední Bečvu k Valašskému šenku na Zavadilce, kde jsme povečeřeli. Někteří si daváli grilované koleno a pak protrpěli nekonečných posledních pět kilometrů zpět do kopce na Kudlačenu s cihlou v břiše. Olin dokonce cestou trošku bloudil a dorazil poslední a to mu ještě raději vyrazila Lenka naproti. Naštěstí byl opatrný a celou cestu za sebou zametal stopu. Většina si chvilku dáchla, ale večer jsme společně rozebrali celodenní tůru u vínka. Někteří vydrželi až do půl jedné, podle toho soudím, že by ušli i více km, viď Oline??
V neděli ráno jsme se postupně po 7 hod probouzeli a začali balit. Po deváte hodině vyrazili domů opět na kolech 4 cyklisté a o hodinku později auty přes Soláń (nová kaple), Troják, Tesák a Chvalčov (oběd na hotelu Říka) i zbytek PPP. Počasí nejen nám cyklistům mimořádně přálo, mírně foukalo do zad, kopce zůstávali za námi a tak se nám jelo skvělo. Já jsem navíc skoro zdolal novou rozhlednu v obci Jarcová nad Valašským Meziříčím (byl jsme od ní 100m). Zastávky jsme měli v Rožnově u skanzenu, na motorestu Vápenka u Hranic, v hospůdce Pod hradem v Týně nad Bečvou a v Citově . Naše holky (Dáda a Renča) už jsou tak vytrénovaný, že když jeli vpředu, tak držely na rovince průměrnou rychlost 24 km/hod a to už měly stovku v nohách. Před dokončením je úsek cyklostezky z Teplic nad Bečvou do Týna a začala se stavět cyklostezka z Rožnova na Horní Bečvu, která povede souběžně se silnicí. Cyklostezka z Lipníka do Přerova je o víkendu plná bruslařů.
Po příjezdu do Prostějova jsme na Vrlové vyzvedli L+L a celou akci jsme zakončili v hospodě U Dudka v Krasicích na krásné nové zahrádce, kam přijeli i ostatní PPP.
Fakta : Pá- 120 km na kole, So 20 km pěšky, Ne - 120 km na kole. Účast 11 PPP, z toho 2 noví PPP a 1 nový pes PPP.

S pozdravem : "máte štěstí, že jdem zrovna kolem"

Cyklobusem na Protivanov

19. května 2009 v 21:56 | Valda |  Hodnocení akcí
V neděli se nás v 11.00 na autobusovém nádraží v Prostějově na stanovišti č.11 sešlo 5 PPP a nakonec se přívěs naplnil 17 koly. Jízdenka stála i s kolem 51 Kč a za 55 min jsme vysedali v Protivanově. Kontrola kol po přepravě je nezbytná, pokaždé máme nějakou závadu. Tentokrát to odnesla Zdenka a její páčka přesmykovače. V Protivanově nás již čekali Růžičky, které tam dovezl synovec autem i s koly. Drželi jsme se plánované trasy :Protivanov-Suchý- Benešov-Pavlovský dvůr- nad Bukovou- k Hornímu Štěpánovu - větrné elektrárny - Brodek u Konice-Lhota u Konice-Runářov- Konice- Křemenec - Čunín- Čertovy rybníky(občerstvení) - Stražisko - Ptenský Dvorek - Ptení - Vícov - Plumlov - Soběsuky - Mostkovice- Čechovice- Prostějov.
Hned první zastavení u přírodního koupaliště v obci Suchý bylo velmi zajímavé, jednak celý rekreační areál mě překvapil svoji rozlohou a pěkným prostředím a navíc nás Lenka s Lubou dovedli ke krásnému památníku postavenému 10 občanům Vícova, které v této lokalitě 30.4.1945 postřílelo německé komando gestapa, jako odvetu za útok partyzánů na německý konvoj ve Vícově. Těla obětí našli místní zahrabané mělce na poli poblíž památníku. Největší paradox je, že to byli nevinní občané Vícova, kteří s útokem neměli nic společného, ten měli na svědomí opilí rádo by partyzáni.
Od rybníka jsme se vydali do kopce směrem na Benešov, na loukách kolem silnice se pásla stáda krav a byly i krásné výhledy do krajiny. V Benešově hned na začátku obce jsou 2 pomníky obětem válek a smírčí kříž, vše v malém upraveném parčíku. Kostel na návsi je pěkně opravený. Omylen jsem zde hledal zámeček a kapličku, protože jsem si popletl Benešov se Šebetovem. Já hlupák starý hlava děravá.... Na konci poměrně prudkého stoupání v obci stojí kaplička patřící už spíše k osadě Pavlov než k Benešovu. Po levé straně u lesa stojí vysílač a to už sjíždíme s kopce k Pavlovskému dvoru - křižovatce turistických cest a pozůstatku bývalé osady Beníška.
Po asi kilometru jízdy jsme odbočili vlevo do lesa na cyklotrasu č.5029, po které jsme krásnou lesní asfaltkou téměř pořád mírně s kopečka dojeli až k turistickému odpočívadlu u Horního Štěpánova, kde jsme posvačili Lenčiny mazlavé čokoládové bombóny a pohřební vanilkové věnečky. Mohli jsme jet rovně a zkrátit si cestu mimo Štěpánov, ale to my né, raději jsme odbočili vlevo a užili si ještě asi 4 km sjezd a projeli jen krajem Horního Štěpánova. Pak jsme se teprve otočili a vrátili směrem na Lipovou. Tam jsme ale nedojeli, náš plán bylo dobýt 2 větrné elektrárny, které jsme už z dálky viděli po levé straně poblíž kopce s pěkným názvem Babylón (672 m/m) nad obcí Brodek u Konice. Cesta k nim byla sypaná hrubým makadamem a tak většina z nás šla ten kousek pěšky. Od větrníků byl moc pěkný výhled a tak jsme zde spáchali společné foto. Do Brodku (632m/m) jsme sjeli opatrně po polňačce podobného ražení, ale pak jsme již najeli na novou asfaltku po které jsme se krásně a hlavně "zadarmo" spouštěli na Konici. Před Lhotou u Konice je po levé straně jezdecký areál, kde probíhal výcvik koní (asi 1O jezdců a koní). V Runářově je zase moc pěkná historicky památná dřevěná zvonička , která je vidět u silnice po pravé straně.
Městem Konice jsme v podstatě ani neprojižděli, protože Petr GPS znal úžasnou zkratku přes pole, která nás vyvezla přímo za Konici na silnici do Křemence. V Křemenci je uprostřed obce vlevo asi 50 m od cesty krásná štíhlá kaplička. Další obcí je Čunín (hanácky Čonín), již před obcí asi 200m po pravé straně je u cesty krásná poklonka sv.Panně Marii, jakých už dnes moc vidět není. V obci, která se rozkládá vpravo od silnice kolem Divokého potoka (ten se pod obcí vlévá do Romže) je opravená kaplička zasvěcená Nejsvětější trojici, která by si zasloužila ještě novou fasádu.
Za Čunínem po levé straně jsou dva soukromé "Čertovy rybníky", určené ke sportovnímu rybolovu, ten nás sice nezajímá, ale přesto se zde zastavujeme, bo zde mívají výborné makrely a točené pivko. Bohužel makrely byly od soboty v udírně a tak už to nebyla taková pochoutka. Přijel sem za námi Tonda na motorce a tak jsme asi hodinku pobyli, pozorovali rybáře na rybníce (občas i něco vytáhli z vody - asi lahvače), jedinou labuť a občas přistání divokých kachen. V každém případě je to příjemné místo k odpočinku. Trošku to tu smrdí rybinou. Po pauze jsme pokračovali přes Maleny do Stražiska se spoustou krásných chat a chaloupek (jedna je Lubova rodná) a kostelíkem na kopci. Na konci obce stojí jistě za zmínku krásné, opravené koupaliště s vždy čisťoučkou vodou, už se těším na léto, kdy sem občas zavítáme.
Pak již přes koleje do Ptenského Dvorka. Zde zachraňujeme na silnici, u stále ještě zavřené pily Javořice, malou zmatenou užovku. V další obci - Ptení je krásný kostel a na kopci zámeček, který se postupně opravuje. Mírným stoupáním opouštíme Ptení směrem na Vícov, rodiště našich kamarádů, zde se rozdělujeme na několik skupinek, protože Růžičky zde mají auto a potřebují ještě naložit něco těžkého do dodávky. Holky jedou bez zastavení do Plumlova (kafe na Oáze) a já s Petrem po nakládce, přes Soběsuky kolem přehrady za nimi. Sjíždíme se pak znovu všichni u Jitka a Tondy na zahrádce v Čechovicích, kde se občerstvujeme pivkem, vínkem a špekáčky na rožni.
Ujeli jsme 64 km a z toho tak min. 50km sjezdů. Účast byla, když započítám i Tondu, 8 PPP.
Počasí bylo exkluzivní, jen v závěru nám trošičku foukalo do protivky. Bohužel jsme neulovili ani jedno razítko do TK.

S pozdravem : "máte štěstí ,že jdem zrovna kolem"

Plánovaná rozhledna na Velkém Kosíři

19. května 2009 v 21:55 | Valda |  Rozhledny
Kamarádi PPP vyhledal jsem aktuální informace k plánované výstavbě nové rozhledny na Velkém Kosíři :
"Pětatřicet metrů vysoká rozhledna by měla být z kamene," prozradil architekt Sládeček, jehož ateliér již projektoval dvě rozhledny. Jednu ve Chřibech (Brdo u Zdounek) a druhou v Bílých Karpatech (Lopeník). "Obě jsou však nižší, než ta zamýšlená na Velkém Kosíři. Výšku totiž určily stromy," vysvětlil. O stavbu rozhledny usiluje Mikroregion Kosířsko.

2.květnový víkend byl pln akcí PPP

12. května 2009 v 17:01 | Valda |  Hodnocení akcí
Kamarádi PPP, uplynulým víkendem jste mne všichni mile překvapili. Přesto, že jsem avizoval, že budu s Dádou mimo, tak se nakonec uskutečnilo hned několik turistických a cykloturistických akcí, které lze, díky našim pravidlům (stačí účast dvou PPP z různých rodin), uznat jako akce PPP a tudíž i započítat kilometry jejím účastníkům. S Petrem GPS a Karlem jsem to dal dohromady a tady je výčet víkendových aktivit PPP.

Pátek 8.5.
1.Cyklistický výlet kolem Letovic - 43 km - účast 7 PPP:Valdíci, Prečo a noví PPP Wráťa, Danča, Čendas, panna Kateřina
2.Turistický pochod Pohora-Šebetov-Pohora - 12 km - účast 7 PPP: Petr GPS, Zdenka, Oli, Pepa, Alička a noví PPP Dáša a Eva1925
3.Přechod Jeseníků I z Ramzové na Červenohorské sedlo - 16 km - účast 4 PPP: Karel, Marci, Arny a Renátka
Sobota 9.5.
1.Cyklistický výlet na hrad Svojanov - 53 km - účast 11 PPP: Valdíci, Radní, Prečo, Čendas, Wráťa, Danča, panna Kateřina, Ewa, černý Petr (autem do Vranové za námi přijeli Růžičky)
2. Cyklistická vyjížďka na Plumlov (dračí lodě) - 21 km - účast 7 PPP: Petr GPS, Zdenka, Alička, Georg, Renča, Čenda, Majka
3.Přechod Jeseníků II z Červenohorského sedla na Hvězdu - 14 km - účast 4 PPP: Karel, Marci, Arny a Renátka
Neděle 10.5.
1. Turistika kolem Letovic a do Rudky u Kunštátu - 7 km - účast 9 PPP: Valdíci, Prečo, Wráťa, Danča, Čendas, panna Kateřina, Ewa a černý Petr
2. Cyklistická vyjížďka do lázní Skalka - 32 km - účast 5 PPP: Petr GPS, Zdenka, Majka, Oli a Pepa.

Počasí nám po celý víkend přálo a tak si myslím, že kdo vyrazil, ten nelitoval. Fotečky z akcí jsou na rajčeti a zde na web v rubrice Akce 2009. Nafotili jsme nové zámky : Letovice, Kunštát na Mor., Lysice, Křetín, Bystré a Drnovice. Hrad Svojanov a rozhledny: Buriánovu na kopci Milenka v Rudce u Kunštátu a u Veselky na Zelenkově kopci. Akci na neděli 17.5 najdete níže.

Jaké bylo JOJ 2009.

5. května 2009 v 18:58 | Valda |  Hodnocení akcí
Kamarádi PPP !!
Od těch dob co mi majitel reklamní agentury při cestě na Praděd řekl, že s tím počasím jsem to až zas tak špatně nezařídil, budu hezké počasí na naše akce slibovat co nejvíce. Myslím, že uznáte, že nemělo chybu. K tomu se sešla skvělá parta kamarádů, kteří ujdou spoustu kilometrů a nezkazí žádnou legraci a tak sečteno a podtrženo:
expedice SUCHÁ RUDNÁ 2009 s podtitulem JOJ se v y d a ř i l a !!

Absolvovali jsme společně 2 krásné túry, výstup na rozhlednu na sopce, pálení čarodějnic a maškarní bál. Nikdo se nezranil ani neztratil a hladem a žízní jsme také netrpěli. Doufám, že si rádi prohlédnete fotečky na rajčeti a hlavně, že je tam všichni v dohledné době vložíte. Já už jsem tak učinil.
Závěrem vyjádřím přáníčko : kéž by na všech našich akcích byla vždy tak hojná účast a dobrá nálada jako tomu bylo tentokrát.