Prosinec 2009

Tradiční výstup na Velký Kosíř

31. prosince 2009 v 14:32 | Valda / Máte štěstí, že jdem zrovna kolem |  Hodnocení akcí
Kamarádi PPP, dokonce 19 se nás zúčastnilo 30. prosince tradičního výstupu na Hanácké Mont Blanc. Letos jsme se sešli u kapličky v Čelechovicích v 10 hodin a po společném focení jsme po zelené značce vyrazili naučnou stezkou kolem památníku Fr.Palackého a bývalého státního lomu směr vrchol. První občerstvovací zastávku jsme měli u památníku (Martin vytáhl 1,5 l griotky), který byl Palackému postaven v roce 1941, ale za německé okupace byl stržen a po válce znovu obnoven. Přes zamrzlé pole jsme si cestu zkrátili k odpočívadlu u lesa a pak již po zpevněné cestě stoupali kolem informačních tabulí naučné ztezky až k odpočinkovému altánu na samém vrcholu. Měli jsme v plánu opékání špekáčků a tak jsme začali zakládat oheň, to však byl značný problém. Po noční sněhové nadílce, bylo všechno dřevo v lese mokré. Za značného úsilí, kdy všichni prokázali vynalézavost a sehnali něco hořlavého, se nám asi po půl hodince podařilo oheň rozdělat a špekáčky si opéct. Zapsali jsme se do vrcholové knihy a orazili si TK. Jeden můj kamarád ze Slatinic nám poradil zastavit se cestou do Čech pod Kosířem u sochy Madony v lese nad hřbitovem. Tato moc pěkná sakrální památka (viz foto pod článkem) byla pro všechny velkým překvapením, vůbec jsme o ní nevěděli a to už chodíme na Kosíř tolik let. Došli jsme k ní přesto, že nám někteří házeli celou dobu klacky pod nohy. U Madony jsme nafotili všechny naše Madony PPP.Do Čech jsme přišli kolem hřbitova a pak jsme šli zadem za zahradami, kde jsme se skvěle bavili fotografováním všech možných rekvizit. Zejména Béďa se zde vyznamenal celou řadou povedených skečů. Sešli jsme do vsi ke kostelu a k hospodě, která měla být, podle Rosti, od 14 hod otevřená, nebyla a tak jsme na kafíčko, punč a pivko zašli do Penzionu Mánes. Odtud pak kolem zámku a přes zámecký park brankou na žlutou turistickou tzv. Mánesovu stezku a po ní zpátky do Čelechovic, kde jsme stihli v 16:30 tak na knop autobus do Prostějova.
Ušli jsme podle GPS 18 km a zde je odkaz na fotečky na rajčeti.

PS : tu Martinovu griotku jsme vypili všechnu.

Ježův hrad letos naposledy

29. prosince 2009 v 20:11 | Valda / Máte štěstí, že jdem zrovna kolem
Kamarádi PPP 29.12. jsem vzal našeho Pepu na "náš" oblíbený hrad u Vícova - Ježův hrad. Bylo slunečno a mrazivo a Pepa byl z výletu nadšený, obzvláště když jsme na hradě založili oheň a opekli si buřty. Ušli jsme sice jen 10 km, ale krásně jsme si pokecali a pokochali se okolní přírodou Drahanské vrchoviny. Jen škoda, že se nás, v ten vánoční čas, nesešlo více.
Zde je odkaz na fotečky z poslední letošní návštěvy Ježova hradu.
Valda a Pepa

Zimní výstup na Lysou horu 28.12

28. prosince 2009 v 23:11 | Valda / Máte štěstí, že jdem zrovna kolem
Kamarádi PPP, letošní předposlední, v pořadí 60. akce PPP, se zúčastnílo 14 PPP (z toho 3 noví). Ráno v 8 hodin se u Penny Marketu sjeli 3 auta a sešlo se zde 12 PPP. Do Ostravice jsme dojeli těsně po půl desáté, ale ve snaze dostat se na horní parkoviště, jsem hrubě podcenil sjízdnost místní komunikace a dostal naše, v té době již 4 vozy, do prekérní situace. Zastavili jsme se uprostřed stoupání a na neposypané uježděné vozovce se moje a Petrovo auto samovolně sesmýkalo napříč silnice. Než jsme se z této šlamastiky vyhrabali a uklidili naše vozy do bezpečí uplynula skoro hodina. Jediný Franta měl řetězy. Naštěstí se nikomu nic nestalo. Kolem půl jedenácté jsme tedy mohli vyrazit na trasu. Čekalo nás 7 km stoupání po červené značce, navíc po noční sněhové přeháňce po zasněžené a davy turistů ušlapané cestě. Teplota těsně pod bodem mrazu. Zahřívali jsme se pochodem do stoupání, občas slivovičkou a hlavně neustálou koncentrací na každý krok. Bylo nám jasné, že nebezpečí úrazu je dnes hodně velké a při sestupu bude ještě větší. Občas někdo upadl, ale vždy šikovně a bez následků. Nahou i dolů se klouzalo desítky turistů. Kolem půl jedné dorazili i poslední z nás na vrchol a zapadli jsme do hospůdek na vrcholu (Chata Lysá hora, Šantán). Dali jsme si zelňačku, guláš, čaj, rum a zahřáli jsme se asi 40 minut v teple chat. Viditelnost byla nulová, celou dobu byla hora v mraku. Nemělo cenu na nic čekat, pořídili jsme společné foto a zahájli sestup stejnou cestou dolů do Ostravice. Terén byl kluzký , kameny namrzlé, místy ledovka. Franta a Ivča měli mačky a většina ostatních trekové hole. To nám dovolilo poměrně bezpečně sestoupit 2 hodinovým sestupem dolů a kolem 16 hod. odjet z Ostravice do Prostějova. Na závěr nás Tonda s Jitkou pozvali na výtečný gulášek do Čechovic, kde jsme akci kolem 19. hod důstojně ukončili.
Akce se zúčastnilo celkem 14 PPP (z toho 3 noví - Franta, Ivča a Jitka), ušli jsme 15 km. Po více než roce se na akci PPP objevil Pavel Husek . Odkaz na fotky zde.

Na otužilcích

25. prosince 2009 v 19:55 | Valda / Máte štěstí, že jdem zrovna kolem |  Hodnocení akcí
Na Štědrodenním koupání otužilců ve výpusti Plumlovské přehrady se nás sešlo nepočítaně. Letos byla asi zatím největší účast diváků vůbec. I otužilců bylo letos opravdu hodně a některé jejich plavkové kreace sklízely velký ohlas. Ale ani PPP nezůstali pozadu a kromě píšťalek na povzbuzování si přinesli různé plavecké a koupací pomůcky, aby tak symbolicky podpořili tuto otužileckou akci. A tak jsme obdivovali nadšence, kteří při teplotě vzduchu 8oC skákali do vody,která měla jen 3 oC. Někteří se v ní koupali i řádově několik minut, zatímco my jsme ochutnávali vánoční cukroví, koštovali domácí slivovičky, svařák a Petrův bramborový salát.
Fotečky z akce najdete zde. Na akci se někteří PPP dopravili pěšky a tak jim započítávám 10 km.
Všem děkuji za účast a těším se 28.12. v 08 hod u Penny marketu na startu akce Lysá hora na viděnou.

Z Určic přes Záhoří do Prostějova

22. prosince 2009 v 7:32 | Valda / Máte štěstí, že jdem zrovna kolem |  Hodnocení akcí
Kamarádi PPP, s Dádou jsme se v neděli v poledne nechali odvézt Ondrou do Určic a krásnou zimní procházkou jsme se vrátili do Prostějova. Nejdříve jsme si prohlédli sakrální památky v samotných Určicích - kříže, sochy, faru, zvonici a kostel. Kolem novostaveb jsme vyšli k chatám nad údolím Určického potoka (zkontrolovali jsme chatu Romčiných rodičů) a podél lesa jsme vystoupali až k Halózkám. Když jsme uviděli první domy, odbočili jsme doprava a lesní cestou jsme se dostali na asfaltku v místech pod Spáleným kopcem, značenou zelenou tur.zn., po které jsme prošli přes Seloutský les pod Chlum (tur.odbočka), zelená zde odbočuje vlevo směr Loupežník, ale my jsme pokračovali rovně k chatám ( v jedné zahradě jsem objevil malou rozhlednu viz foto zde) a směrem na Dolní Vinohrádky. Nesestoupili jsme až a silnici, ale odbočkuo vlevo jsme sešli lesem, koňskou stezkou kolem včelínů do Domamyslic. Prošli jsme po cyklostezce do Čechovic a v Krasicích jsme se Na kovárně stavili na kafíčko. Domů jsme došli před třetí. 13 km pochod nám trval necelé 3 hodiny, bylo kolem -8oC a pofukoval ledový vítr a tak jsme byli rádi, že jsme zase v teple domova. Ale procházka to bala moc pěkná. Hlásí oteplení a tak Bůh ví kdy se zase projdeme kolem Prostějova zasněženou krajinou. Fotečky jsme dal na rajce.net. Kilometry jsem nám samozřejmě nezapočítal, protože jsme byli sami a nejednalo se tudíž o akci PPP.

Tůra Jesenec - Lipová

14. prosince 2009 v 23:23 | Valda / Máte štěstí, že jdem zrovna kolem |  Hodnocení akcí
Jeli jsme vláčkem ráno v 8 hod do Jesence a pak pěšky přes Runářov a Brodek u Konice až do Lipové. Tůra to byla skvělá, i když byla zima jak v ruským filmu, moc jsme so to užívali. Nepotkali jsme ani živáčka,ale za to 9 srnek, lišku, 2 veverky a krkavce. Hezké výhledy na město Konici a na obce Runářov,Jesenec,Lhota u Konice,Labutice, Brodek u Konice, Buková a Lipová. Nafotil jsem spoustu nových sakrálních památek, fotky jsem vložil zde na web. Svíčkovou s kolínkama od Magi jsme zvládli na lihovým vařiči na jedničku. Tůru jsme zakončili sauničkou a pivkem v Lázních. No prostě suprová pánská jízda.

Stříbrná Adventní neděle v Olomouci

8. prosince 2009 v 22:26 | Valda / Máte štěstí, že jdem zrovna kolem |  Hodnocení akcí
V neděli 13.12.2009 jsme se byli podívat na vánoční trhy a atmosféru Vánoc v Olomouci. V 11:50 se nás ve vestibulu na hlavním nádraží sešlo 5, ve vlaku do Olomouce nás čekal ještě Arnošt s Renatkou. Hned před nádražím v Olomouci jsme si prohlédli instalaci části největšího dřevěného betléma v Evropě, který vyřezává pan Jiří Halouzka z Jiříkova. Pěšky jsme se pak vydali na Horní náměstí a prošli všechny stánky, ochutnali různé punče, pečené kaštany, halušky apod. Tam jsme potkali Majku s její kamarádkou Bárou, které přijeli autem. Pak jsme zašli na výstaviště na výstavu betlémů. Tam jsme potkali Helenu. Před návratem na nádraží jsme ještě zašli Na korunní pevnůstku, kde se bruslilo a střílelo z luků. Zdenka všude potkávala nějaké známé. V kostele Panny Marie Sněžné jsme viděli přípravu koncertu Gospel z USA. Byla pořádná zima a tak jsme se zašli zahřát do cukrárny Opera kafíčkem a nějakou sladkostí. Zpáteční vláček jsme chytili o půl páté. Myslím, že jsme si 3.adventní neděli pěkně užili a tak můžeme od pondělí zase pěkně zařezávat. Všem zúčastněným započítávám 10 km.

Krásné další dny adventní přeje

Mikuláš na Ježově hradu

6. prosince 2009 v 23:40 | Valda / Máte štěstí, že jdem zrovna kolem |  Hodnocení akcí
Kamarádi PPP, na dnešní akci se sešlo 10 PPP. Počasí bylo na prosinec velmi příjemné, oblačnost se sice držela po celý den a sluníčko se několikrát marně pokusilo vykouknout, ale nefoukalo a pršet začalo až když jsme už byli zpátky v Prostějově. Většina z nás nasedla do autobusu v Krasicích a už v 9:00 jsme vylízali ve Stínavě. Prohlédli jsme si krásný původně románský kostelík z 12. st., který tvoří dominantu obce. Nahlédli jsme i dovnitř, byla zrovna mše, má překrásný interiér. Ve Stínavě je také krásná kaplička postavená nad pramenem, považovaným za léčivý. Podle pověsti se u něj kdysi zastavili i misionáři Cyril a Metoděj, v minulosti sem chodila procesí ze Ptení. Došli jsme až k bývalému mlýnu a od něj pak pokračovali po břehu Hloučele až pod Ježův hrad, na který jsme poměrně krkolomným výstupem vyšplhali. Na naší oblíbené zřícenině jsme rozdělali oheń, popřáli Maryšce k narozeninám a opekli si tradiční buřty. Sestoupili jsme do Repešského žlebu, došli do Hamer a pak do Žárovic, kde jsme se rozhlédli z tzv. Palečkovi skály. Lesem jsme došli do Krumsína a pak přes kopec do Plumlova k Podhradskému rybníku a kolem přehrady na Panel na kafíčko a pivko. Z Mostkovic nás odvezl Luba a Michal autama do Prostějova. Soutěž v hledání smírčího kříže v Krumsíně vyhrála Zdenička. Maryška má novou TK. Ušli jsme 15 km. Příští neděli je změna proti plánu - pojedeme se podívat na vánočně vyzdobenou Olomouc. Fotečky jsou zde.