Leden 2010

Víkend na zasněžené Drahanské vrchovině

28. ledna 2010 v 7:10 | Valda / Máte štěstí, že jdem zrovna kolem |  Hodnocení akcí
Minulý víkend 23.-24.1. strávili PPP na Drahanské vrchovině, v sobotu jsme běžkovali v okolí Drahan - viz foto a nebo se toulali po lesích v okolí osady Pohora (u Horního Štěpánova). Někteří přespali na hájence v Pohoře a v neděli jsme společně vyjeli do sportovního areálu Golf Clubu Socrates na Kořenci, kde jsme běžkovali a nebo se prošli směrem na Pavlovský dvůr. Počasí nemělo chybu, svítilo sluníčko a mrzlo až praštělo. Z Pohory a Kořence najdete fotečky zde a nebo tady.
Nezmrzněte a nezapadněte sněhem - jaro se blíží.

Golf -ski areál na Kořenci

18. ledna 2010 v 22:18 | Valda / Máte štěstí, že jdem zrovna kolem |  Hodnocení akcí
V neděli 17.1. jsme nakonec vyrazili s Petrem, Zdenkou a Oli na běžky i na boty do okolí Kořence. Jeli jsme Petrovou "bábinkou" a jen díky pohonu na zadní nápravu jsme dojeli až na parkoviště u Golf klubu Socrates v Kořenci. Já s Petrem jsme nasadili běžky a vyrazili na 15 km okruh přes golfové hřiště do okolních lesů. V otevřeném terénu dost foukalo a byla pořádná zima. Všude byly upravené běžecké stopy. Na půli cesty jsme se potkali s holkama, které stejnou trasu absolvovali pěšky v opačném směru. Kolem půl druhé jsme se sešli na Kolibě v golf klubu u krbu na zelňačku, pivko a kafíčko. Velmi příjemné prostředí a ochotný personál. I razítka do TK a kalendáříky jsme na recepci dostali. Jedinou kaňkou na celé akce, byl trošku nešťastný Petrův pád na zmrzlý sníh, při kterém si docela dost odřel nos. Ještě že vozím sebou pořád lékárničku a Zdenička je super ošetřovatelka. Počítám, že se z toho Peťa rychle oklepe.
Další fotečky najdete zde

Zimní procházka ze Stražiska na Bělák

17. ledna 2010 v 22:22 | Valda / Máte štěstí, že jdem zrovna kolem |  Hodnocení akcí
Kamarádi PPP, sobotní akce se zúčastnili 3 PPP, kteří si připočítávají poctivých 18 km ušlých místy hlubokým sněhem.
Vyrazili jsme tradičně vláčkem v 10 hodin do Stražiska a tentokrát po červené došli během hodinky k Suchdolu. Turistická trasa nebyla projitá ani projetá běžkaři a tak jsme si do kopečka docela mákli. Odměnou nám byly překrásné námrazy na stromech, pod kterými ale bohužel občas některá větev nebo i celý strom nevydržely a zlomily se. U Suchdola jsme si zkrátili cestu přes pole na silnici a rovnou dolů k Brodeckému potoku. Ten jsme s obtížemi přebrodili (ještě že mám vysoký boty) a pak trochu zakufrovali. Značení je zde, když to řeknu slušně, na figu borovů, a tak jsme se asi po 1 km museli zpátky na červenou značku vyšplhat do prudkého kopce kančí stopou. Ještě že jsem měl GPS (né Petra) a tak jsme ji bezpečně trefili a došli po ní v klidu až do Seče. Lesní cesty kolem Seče byly díky těžbě upravené a tak se nám celý úsek až Na Pohodlí šlo pohodlně. Překročili jsme silnici Holubice - Hrochov a po 500 m došli na známé rozcestí U tří dubů. Odtud tentokrát po žluté až do Ptenského Dvorku. Byl to nejtěžší úsek, protože jsme šli celou dobu v hlubokém sněhu. Varianta s odjezdem ze Ptení vláčkem ve 14:29 nám nevyšla asi o 15 minut. A tak nám nezbývalo nic jiného než dojít na Bělecký mlýn a chytit vlak v 16:33. To nebyl problém, šli jsme kousek po silnici a pak kolem trati až do chatové osady. V hospodě na Běláku jsme byli hodinu před odjezdem vlaku. V klidu jsme si dali skvělou česnečku a pivko, ohřáli se a 5 min před odjezdem vyrazili na perón žst.Zdětín. S Arnym jsme se rozloučili ve vlaku, jel až na hlavní a přesedal na vlak do Nezamyslic. Nevím jak Arnošt, ale my s Dádou jsme usnuli už o půl sedmé a spali jsme až do rána jak zabití. Bylo to asi tím, že jsme se po srdíčkovém plese v Dřevnovicích moc nevyspali. Akce to byla vydařená co se trasy, terénu i počasí týče.
Valda

Jak jsme prožili sněhovou kalamitu

11. ledna 2010 v 22:52 | Valda / Máte štěstí, že jdem zrovna kolem |  Hodnocení akcí
Kamarádi PPP, uplynulý víkend byl ve znamení skupenství H2O - zvané sníh. V Prostějově ho tolik nenapadlo asi 5 let. Některé moje plány počasí částečně zhatilo, ale na druhou stranu se díky Zdence GPS uskutečnila krásná neplánovaná akce v neděli na přehradu k Vrbičkám. V sobotu jsem s Rosťou Utopencem, s jeho ženou a kamarády vyrazil hned ráno vláčkem do Dzbelu. Jako jediný jsem měl běžky a tak jsem nemusel šlapat po silnici ze Dzbelu do Nectavy a pak Kladeckou dolinou na Ošíkov, ale mohl jsem se pěkně na běžkách plahočit hlubokým sněhem na Bělou a do Kladek. V hospodě U Římanů jsem byl jediným hostem, když nepočítám 3 krále, kteří tam zavítali na koledu. U krbu jsem do sede hodil česnečku a pivo, abych se kolem 13 hodiny sešel s "pěšáky" v hospůdce v Ošíkově. Pivko a klobáska na cestu a pak sešup přes Trpín, Vysokou a Březinky na zastávku do Nectavy, odkud nám jel v 15:41 vláček zpátky do Prostějova. Ušli jsme kolem 18 km a dali jsme si pěkně do těla, protože hluboký čerstvý sníh značně zkomplikoval pohyb v terénu.
Původně jsme v neděli, chtěli vyrazit na běžky, ale ranní déšť a mokrá stopa nás odradily a tak jsme se nakonec sešli v 10:30 u Smíchovského zámečku a vyrazili přes Krasice (vyzvedli jsme tam nerozhodnou Maryšku), Čechovice a Domamyslice k vrbičkám na přehradu. Odpoledne se ochladilo a začalo vydatně sněžit a tak byla celá akce velmi romantická, Zdenčino narozeninové šampíčko jsme odstřelili ve sněhu na pláži U Vrbiček
a pak zašli na kafíčko a pivko na Panel. Zpátky jsme to vzali nahoru nad kemp a ke křížku na Záhoří, kde jsme se fotili na valné hromadě. Pak dolů přes bývalý lom, kolem sadů do Domamyslic. V lomu byly nádherné zimní scenérie, holky se válely ve sněhu a dokonce jsme absolvovali Maryščinu oblíbenou disciplínu - jízdu ze svahu po zadku. V Domamyslicích jsme se zastavili u Olinky, popřáli jsme jí k narozeninám, předali zimní květinu, postavili na dvorku sněhuláka PPP a snědli jednohubky a vypili kde co. Pepu jsme vytáhli z garáže od práce, ale moc mu to nevadilo. Kolem 16 hodiny jsme se plni dojmů i všelijakých dobrůtek rozešli k domovům. Byla to moc fajn procházka a ryze zimní počasí jí dodalo neopakovatelný ráz. Fotečky najdete zde.
Podle předpovědi bude ještě minimálně týden mrazivo a tak si podobnou akci v neděli můžeme zopakovat.
PS: místostarosta Uchytil jezdí kolem Prostějova na sněžném skůtru a dělá stopy pro běžkaře. Stopa je na cyklostezce do Kostelce, od Cavala kolem Hloučele a směrem na Záhoří.

Základní pravidla PPP

5. ledna 2010 v 23:09 | Valda / Máte štěstí, že jdem zrovna kolem |  Turistická všehochuť
Na začátku roku je myslím vhodné připomenout základní pravidla PPP. Není jich mnoho a jsou velmi jednoduchá.
PRAVIDLA.
Aby mohla být akce považována za akci PPP a
mohli být účastníkům započítány km musí být splněny tyto podmínky:
1.účast min 2 PPP, kteří nejsou z jedné rodiny (rodiče, děti, vnoučata)
2.zpravidla je termín a místo konání akce PPP uveřejněno předem na těchto www.
3.vyjímečně může být akce započítána bez zveřejnění na web, pokud jsou o ní dodatečně předloženy relevantní důkazy (zpravidla fotografie).
4.novým PPP se stává kdokoli, kdo se zúčastní alespoň jedné akce PPP (tedy akce, na které jsou kromě něj min. 2 PPP)
5.PPP nevedou žádnou písemnou evidenci členství ani jinou dokumentaci, neplatí žádné příspěvky
6.Veškeré informace jsou zprostředkovávány přes tento web, na který mohou PPP přispívat cestou administrátora (Valdy) a nebo v komentářích.
7.Přítelem přiměřeného pohybu je každý, kdo se zúčastní min. 3 akcí PPP a má fotku na tomto webu v galerii v portrétech členů.

Konice - Prostějov

3. ledna 2010 v 17:18 | Valda / Máte štěstí, že jdem zrovna kolem |  Hodnocení akcí
Kamarádi PPP, tak trošku mě bylo líto nevyužít hezkého zimního počasí a tak jsem si první lednovou ledovou neděli vyjel ráno Čunínskou střelou do Konice a odtud jsem si udělal štráfu podle GPS-ky nejkratší cestou domů do Prostějova. 24 k m jsem ušel za 4,5 hod. GPS-ka mě vedla trasou: Konice - Křemenec - Čunín - Stražisko -Ptenský Dvorek- Bělecký Mlýn - Zdětín - Lešany - Stichovice - Hloučela - Prostějov. Až na Bělák jsem se v podstatě držel železniční tratě. Podle GPS jsem ušel za 4hod a 26 min 23,82 km, prům.5,3 km/hod. Fotečky jsem dal na rajce.net.

Novoroční výstup na Chlum 2010

1. ledna 2010 v 19:52 | Valda / Máte štěstí, že jdem zrovna kolem |  Hodnocení akcí
První akce nového roku 2010 se zúčastnilo 7 statečných PPP, kteří se po Silvestru donutili vstát a vypravit se na štráfu - Novoroční výstup na nejvyšší vrchol Záhoří - Chlum 412 m/m. Bylo kolem 5oC, skoro zataženo, nepršelo, ale po včerejším dešti všude hodně blátivo. Vzali jsme to po silnici na Seloutky a za chatami vpravo polňačkou k lesu. A pak lesem na vrchol. Než jsme na něj vystoupali, tak jsme vypustili modrý čínský horkovzdušný lampión s přáním zdraví do nového roku, škoda, že nás až později napadlo, že jsme mohli napsat na balón adresu na PPP, třeba by se nám ozval nálezce. Na vrcholu jsme založili ohýnek, zapsali se do vrcholové knihy, občerstvili jsme se svařáčkem a kafíčkem a dostali jsme dárečky od Olinky a Maryšky. Na vrcholu nějaký dacan zničil novou lavičku - to byla ale jediná skvrna na kráse. Do Domamyslic jsme sestoupili kolem Vinohrádků a akci zakončili na Splávku u Čombeho. Ušli jsme podle GPS 15 km.
Odkaz na fotečky na rajce.net.

Ještě jednou a naposledy vše nej do nového roku

Akce roku 2010 I.

Alce roku 2010 II. část najdete v květnu 2010

Aby mohla být akce považována za akci PPP a
mohli být účastníkům započítány km musí být splněny tyto podmínky:
1.účast min 2 PPP, kteří nejsou z jedné rodiny (rodiče a děti)
2.novým PPP se stává kdokoli, kdo se zúčastní alespoň 3 akcí PPP (tedy akcí na kterých jsou kromě něj min. 2 PPP), od 4. akce se novým členům již započítávají km také.
3.zpravidla je termín a místo konání akce PPP uveřejněno předem na těchto www.
4.vyjímečně může být akce započítána bez zveřejnění na web, pokud jsou o ní dodatečně předloženy relevantní důkazy (zpravidla fotografie).

PŘEHLED KM 2010 - kolmo

Prečo1673Georg601
Majka201Renča601
Pepa Hebr2193
Poslední započítaná akce:Smírčí kříže na Hané a památky Olomouce 73 km, 14.11.2010