Květen 2010

Pršelo jen se lilo a nás doma nebylo !

31. května 2010 v 17:39 | Valda
Navzdory nepříznivé předpovědi nespolehlivých rosničkářů z celé republiky, jsme se v neděli 30.května sešli u prostějovského letiště na začátku cyklostezky do Bedihoště přesně v 10.00.
Nevěřil jsem vlastním výpočtům, když jsem napočítal hnedle 9 PPP. Prostě a jednoduše odradit se zamračenou oblohou nenechali Valdíci, JPS-ky, DVD, Prečo, Jakub, Oli ani Maryška. Společné foto na startu a můžeme vyrazit směr Kroměříž. To bych ale nesměl zapomenout foťák, já hlupák starý, hlava děravá. Naštěstí má dneska zabudovaný fotoaparát skoro každý mobil a tak první fotečky udělala Dáša na něj. V klídku a pohodě jsme dojeli po stezce až do Klenovic na Hané, kde začalo poprvé pršet. Pláštěnky nasadit a jedeme dál do Polkovic! Odbočku ke kapličce minula Oli, asi jí kapuce pláštěnky padala do očí. Petr se pro ní musel rozjet a vrátit jí do skupiny. V Lobodicích se naše skupina rozdělila, jedna část zarputile pokračovala na Záříčí s cílem dobýt Kroměříž a druhá zůstala na kafíčku a držkovce ve velmi pohostinné hospůdce v Lobodicích vedle školy u cyklostezky. Po domluvě s Motýlama, kteří mířili do Kroměříže z Dřevnovic, se 1. skupina rozhodla v Záříčí z důvodu stálého deště pro návrat do Prostějova přes Troubky, Citov, Věrovany, Klopotovice a Kralice na Hané, kde jsme se na Ranči  opět sjeli se skupinou č.2. Ta ten největší déšť a bouřku přečkala v hospodě v Tovačově u mlýna.
Když to shrnu, tak jsme si pořádně vyzkoušeli jízdu na kole v pláštěnce, někteří měli cyklistické - ty jsou určitě lepší, protože částečně kryjí i nohy, ti co jeli v klasických, tak hold byli suší jen od pasu nahoru. Společně prožitou zkouškou odolnosti proti větru-dešti, jsme utužili kolektiv a na Ranči jsme se zahřáli zevnitř rumem a zvenku teplometem. Maryška nás opět skvěle pobavila svými typickými historkami. Najeli jsme 66 resp. 46 km.
řeka Bečva u Troubek

Noc kostelů v Prostějově byla zajímavá

31. května 2010 v 8:14 | Valda |  Hodnocení akcí
V pátek 28.5. se i prostějovský děkanát připojil k celoevropské akci křesťanů nazvané Noc kostelů a připravil v prostějovských kostelech a kaplích řadu zajímavých kulturních a poznávacích akcí. Organizované prohlídky s průvodci, koncerty, sborový zpěv, meditace, výstavy např. ornátů a další zajímavosti jsme shlédli v kapli Andělů strážných na Mánesce, v hlavním kostele Povýšení sv. Kříže, v kapli Největější trojice, v kostele sv.Jana Nepomuckého na Svatoplukové ulici a ve sboru Českých bratří U Kalicha. Dostali jsme se do farních zahrad a např. i do zákristii a na kůry. Ve většině kostelů jsme dostali dokonce památeční razítka. Určitě mi 4 zúčastnění PPP dají za pravdu, že to byla zajímavá podívaná i zážitky a např. stát 1m od obřích varhan na kůru v kostele Povýšení sv.Kříže, a poslouchat zvuk jejích píšťal byl opravdu silný zážitek.
Myslím, že po téhle naší zkušenosti si tuto akci příští rok užijeme ve větším počtu.
baroko

Ochutnávka neměla chybu

27. května 2010 v 22:58 | Valda
Na akci organizované nadšenci z Prostějovského okrašlovacího spolku - hlavně Sokolíky, se sešlo v deštivém čtvrtečním odpoledni i 18 PPP. V altánku Smetanových sadů hrála cimbálovka krásné lidové písničky. Vynikající vína z Vinařství u kapličky v Zaječí nám naléval sommelier p.Kumpošt. Akce i přes nepřízeň počasí přilákala více jak stovku prostějovanů, kteří určitě nelitovali, že přišli a prožili zde přijemné pozdní odpoledne. Výše jmenované vinařství má prodejnu v prostějovském Tesku a vínka prodávají skutečně výborná. Okrašlovací spolek na akci prodával krásné dobové pohlednice Prostějova a další prezentační předměty POS.
Na akci dorazili z jihu i 3 Motýlci

Odkaz na fotky na rajčeti.

Za skvělou atmosféru všem zúčastněným PPP děkuje
Valda
PPP ve Smetanových sadech s pejsky

Na jihu prostějovského okresu bylo fajn

24. května 2010 v 14:30 | Valda |  Hodnocení akcí
V sobotu se v Mořicích na Revival festivalu sešla početná grupa 11 PPP - Poníci, Motýlci, Karel, Arny, Renátka, Louka, Franta Tištíňák, Pepa Pé a já. Atmosféra byla skvělá a vydrželi jsme až do konce (01:00). Karel, Arny a já  jsme se pak přesunuli k Lubovi pod pergolu, kde jsme cvičně přespali na karimatkách ve spacáku (Zdeničko děkujem....). Ráno v osm hodin jsme vyrazili v rámci přípravy na letošní srpnovou "Odysseu Nízké Tatry" na pochod z Mořic do Osíčan s pořádnými bágly na zádech (opět cvičné důvody). Trasu vzorně naplánoval Arny a vedla přes Mokřad a podél Brodečky do Víceměřic k vodárně s výhledem - byla by tu krásná rozhledna, k rybníku u zámku a pak přes nádraží ČD v Nezamyslicích po staré morkovické trati kolem kapličky sv.Anny (odpojil se Luba a valil dom)do Tištína (připravuje se zde výstavba cyklostezky) a přes kopec do Koválovic-Osíčan ke Karlovi. Po krátkém odpočinku a vydatném občerstvení (Karle a Marci děkujem...) jsme byli rozvezení domů nebo na nádraží s 16 km v nohách. Počasí bylo opět skvěle naplánováno, 5 minut po dosednutí pod Karlovu pergolu začal v Osíčanech slejváček.
Cíl akce byl splněn a doufám, že letošní Odyssea bude stejně uspěšná.

V Tištíně s Frantou

6.Smržický vandr a účast PPP

24. května 2010 v 8:37 | Valda |  Hodnocení akcí
V sobotu 22.5. se 5 PPP zúčastnilo tradičního, již šestého, ročníku turisticko-cyklistické akce Smržické vandr.
Jeli jsme trasu pro silniční kola dlouhou 53 km s kontrolami ve Slatinicích, Náměšti na Hané, v Čechách pod Kosířem a v Kapli. Nejvyšší a nejvzdálenější místo byl Vilémov. Akce byla tradičně skvěle připravená a patří za ni dík klubu českých turistů ve Smržicích. Zdenku děkujem !!

CT 53 km :
Smržice -Olšany - Lutín - Slatinice (K1) - Drahanovice - Střížov - Náměšť n.H.(K2) - Nové Dvory -Cakov - Vilémov-Krakovec - Laškov - Pěnčín - Čechy p.Kosířem (K3) - Stařechovice - Čelechovice n.H. - Kaple (K4) -Smržice.

Bouřka nás zastihla na kontrole v Čechách pod Kosířem a tak jsme ji přežili v suchu Na Mánesce.
Občerstvovací stanice jsme využili v Laškově a ve Smržicích na hřišti, které se po bouřce proměnilo v jedno velké brouzdaliště.

">Album fotek

Náměšť na Hané - Křemenec

21. května 2010 v 6:59 | Valda |  Hodnocení akcí
Kamarádi PPP, v sobotu 15.5. jsem se nakonec na místním nádraží sešel jenom z Leničkou. Vláčkem jsme dojeli do Náměště a po plánované trase jsme vyrazili kolem kostela po silnici na Olbramice. Asi po 500m od okraje lesa jsme odbočili vlevo na neznačenou lesní asfaltovou cestu a po té jsme šli asi 4 km přírodním parkem Terezského údolí až jsme narazili na žlutou tur.zn., která nás nasměrovala vlevo z kopce do obce Krakovec. Nad obcí jsme se zastavili u kaple sv.Antonínka a sešli po žluté do údolí říčky Pilávky zveného Rakovské. Necelé 4 km a ocitli jsme se Ve Žlebě u pomalované hájenky a pomníčku padlých. Vlevo po modré značce jsme došli do Budětska a přes Novou Dědinu do Křemence. To už jsme měli v nohách 22 km a byli jsme rádi, že za chvíli pojede "Čunínská střela" do Prostějova.

A tak ze sobotní procházky Terezským a Rakoveckým údolím z Náměště až do Křemence přikládám ">odkaz na fotečky.

Přírodní park TEREZSKÉ ÚDOLÍ

16. května 2010 v 21:03 | Valda / Máte štěstí, že jdem zrovna kolem |  Turistická všehochuť
Přírodní park Terezské údolí je kouskem romatické krajiny v povodí říčky Šumice mezi Náměští na Hané a Laškovem, na samotné hranici rovinaté Hané a výběžků Zábřežské vrchoviny. Toto pojmenování se prý vztahuje k pověsti o nebohé dívčině Terezce, kdysi nespravedlivě vězněné v tvrzi panského Dolního zámku v Náměšti, později změněného na pivovarskou sladovnu. Terezským údolím vedou dvě turistické stezky. Žlutě značená cesta se vine lesním terénem v severní částí, červené značky jdou tzv. Ludéřovským lesem a vymezují východní až jižní hranici chráněného území . Třetí trasa. kterou se můžete vydat je naučná stezka, zeleně značená, která kopíruje tok "šumné" říčky Šumice a je opatřena řadou informačních tabulí. Začíná u Horního zámku v Náměšti na Hané a vede až do Laškova.
Asi pět kilometrů dlouhé Terezské údolí má velice malebný ráz se strmými zalesněnými svahy a místy širší lučinatou nivou. Lučinatá údolní niva je stanovištěm řady vzácných rostlin, v podzimních měsících tu například upoutá bezpočet ocúnů. Lesnaté stráně zase poskytují útočiště mnohým zástupcům živočišné říše - hnízdí tu například čáp černý, výr velký, jestřáb lesní. Nejvýše položeným místem přírodního parku je návrší Křemela (406 m) v severozápadním cípu.

Z celostátního hlediska významnější pamětihodností jsou ovšem stopy (valy, příkopy i části zdiva) po prehistorickém hradišti Rmíz na zalesněném ostrohu, vysoko nad levým břehem Šumice v jihozápadní části přírodního parku. Návštěva Terezského údolí bývá spojována s prohlídkou pozdně barokního zámku (tzv. Horního zámku) v Náměšti na Hané, obklopeného kruhovým parkem a lipovou alejí. V interiéru zámku je instalováno vnitřní zařízení z osmnáctého a devatenáctého století, k pozoruhodnostem patří stálá expozice historických kočárů (zejména olomouckých biskupů a arcibiskupů) a také výstava, věnovaná vývoji dětských kočárků.

Tak tuto lokalitu jsme navštívili v sobotu 15.5.2010 v rámci tradiční akce PPP.

Proč chodíme pěšky ?

13. května 2010 v 21:06 | Valda / Máte štěstí, že jdem zrovna kolem |  Turistická všehochuť
Za oceánem je používání vlastních nohou i mimo Fitness centra považováno za velkou exotiku. V mnoha amerických městech ani nejsou vedle silnic žádné chodníky.

Přitom poprvé začal člověk chodit po zadních někdy před 1,5 miliony lety. Tak staré jsou aspoň nejstarší otisky lidských chodidel, které byly nalezeny v Keni. Bohužel během posledních několika málo generací se pohodlnost stala novou přirozeností lidstva. Člověk přestal chodit pěšky, místo toho jezdí i na ty nejkratší vzdálenosti auty, motocykly a v tom lepším případě na kole.

Řada psychologů už řadu let tvrdí: "že chůze je nejléčivějším druhem pohybu", zvláště když se provozuje v krásném prostředí, v přírodě, v historických částech měst, na místech s dalekými výhledy a pod. Chůze je člověku dokonce prospěšnější než běh, protože je šetrnější ke kloubům a nepřetěžuje organismus. Zlepšuje stav pacientů se srdečními, oběhovými potížemi, diabetem, řídnutím kostí a také s psychickými problémy.  Navíc se dá provozovat do pozdního věku a chůzí si tak můžete udržet kondici i ve stáří.

Sportovní chůze - olympijská disciplína, na rozdíl od běhu se při této sportovní chůzi musíte neustále alespoň částí chodidla dotýkat země. Je to velmi náročná sportovní disciplína, která určitě značně zatíží váš organismus.

Severská chůze s holemi - Nordic Walking je kondiční pohybová aktivita, která má všestranný vliv na člověka a hlavně velmi pozitivní vliv na jeho zdraví. Při chůzi se používají pevné, nestavitelné hole z lehkých slitin, podobné holím na běžecké lyžování, zakoupené v délce na výšku postavy. Při jejich použití při chůzi se tím pádem zapojí i horní polovina těla a při této chůzi vydáte až o 40% více energie než při normální chůzi. Chůze s těmito holemi má svoje pravidla a speciální styl. Pozor nezaměňovat hole na Nordic Walking a trekové hole na turistiku. Trekové hole jsou nastavitelné a slouží spíše k odlehčení zátěže nohou při pěší turistice a pomáhají k udržení bezpečné rovnováhy při chůzi členitým horským terénem.

Pěší turistika - řekněme, že je to přirozený pohyb blízko přírodě pomocí lidské síly - nohou. Jít se dá rychlostí 4 km/hod tzv. na pohodu, ale i mnohem rychleji až 7 km/hod - kondičně. A určitě máme kam jít. Česká republika má nejvíce kilometrů turisticky značených tras z celé Evropy. Ve značení, které organizuje Klub českých turistů (KČT), jsme opravdu nejlepší na světě a trasy vedou snad na všechna turisticky atraktivní místa v republice. K provozování pěší turistiky navíc potřebujete jen pořádné boty. V členitém terénu se vám budou hodit i trekové hole, které navíc odlehčí zátěž kloubů dolních končetin. Výhodnější je mít hole teleskopické, které se jednodušeji převáží v dopravních prostředcích a navíc je můžeme v průběhu chůze nastavit podle potřeby.

Geocaching - hit posledního období, chůze spojená s využitím GPS navigací k hledání schránek (keší) s "poklady" na skryrých místech v přírodě i jinde podle souřadnic GPS uváděných na internetu. Taková moderní varianta hry "hledání pokladu" jak ho známe z dětství, kdy jsme poklad hledali podle šipek. Pozitivní je, že tato nová zábava vytáhne řadu lidí počítačové generace od PC do přírody.

Chůze na lyžích  je zimní variantou pěší turistiky, umožňuje provozovat chůzi i v období kdy krajinu pokrývá vrstva sněhu a pěší přesun je obtížný či zcela nemožný. Výdej energie při tomto druhu pohybu se blíží Nordic Walking, navíc je příjemné, že se můžete z kopce bezpracně sklouznout.

Chůze na sněžnicích je rovněž zimní variantou pěší turistiky. Bez sněžnic v hlubším sněhu se sice dá chodit, ale je to velmi fyzicky náročné a vyčerpávající. Naopak při využití sněžnic se stává pohyb jednodušší a podstatně méně fyzicky náročný. Sněžnic je dnes na trhu mnoho druhů. Doporučuji určitě moderní plastové sněžnice s volnou patou, které se upínají podobně jako snowboard. Nevýhodou je pouze jejich vyšší cena. Při jejich použití není potřeba tolik zvedat nohy a sněžnice sunout po sněhu vpřed. Při turistice na sněžnicích vychází technika pohybu z normální chůze. Širší krok je důsledkem větší šířky sněžnic než u normální obuvi a nutnosti si je vzájemně nepřišlapovat. Při turistice na sněžnicích můžeme chodit s holemi nebo bez nich. Hole nám pomáhají jak při pohybu vpřed, tak pro udržení rovnováhy, kterou v hlubším a kyprém sněhu bývá někdy obtížné držet. Před prvním použitím sněžnic doporučuji si jejich nasazování vyzkoušet doma v teple, nastavit si vázání na velikost bot a předejít tak obtížím při nasazování v obtížných zimních podmínkách.

Tak nevím jak vy, ale já do toho jdu a budu chodit a chodit a chodit........

Jako že jdeme

AKCE ROKU 2010 II.

12. května 2010 v 13:38 | Valda / Máte štěstí, že jdem zrovna kolem |  Přehledy
P.Č. Datum      Akce                               Počet PPP      Km        Poznámka - komentář
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
30.  24.4.   Morkovské véšlap                  3            17     turistika jižanů Arny,Ranatka a Marci V.

31.  25.4.   Prostějovské cyklostezky      5            25      kolmo do Kralic na sraz s náčelníkem PPP

32.  1.5.     Litenčická pahorkatina         10           16       náhr.akce s Frantou, místo Jeseníků

33.  8.5.     Brdo-Buchlovice -Buchlov       9            10      Bunč, Brdo, Modrá,Velehrad, Buchlovsko

34.  8.5.     Jeseníky                                 5            17      Kar.St.- Barborka - Velký Kotel - Karlov

35.  11.5.   Kolem Prostějova na kole      3             25     PV-Bedik-Hrubčice-Kralice-Držovice-PV

36.  15.5.   Náměšť - Křemenec               2             20     Terezské a Rakovecké údolí

37.  22.5.  Smržické vandr                       5             66     Náměšť- Vilémov-Čechy/K-buřina

38.  23.5.  Mořice -Osíčany                      5             16     příprava na odysseu Nízké Tatry

39.  23.5.  PV - Vícov - PV                        3              30    na přehradě pak setkání s Toníkem

40.  27.5. Ochutnávka s POS                 18              0    Smetanovy sady- okrašlovací spolek

41.  28.5. Noc kostelů                              4              4    Prostějovské kostely netradičně

42.  30.5. Kolmo do Lobodic                   11              66   3 skupiny v děšti kolem Moravy a Bečvy

43.  5.6.  S KČT na Jižní Moravě              5                28   Javorník nad Veličkou - Sudoměřice

44.  25.6. Ježův hrad                              7                20   DVD narozky, busem do Žárovic

45. 4.7. Jeseníky                                     4               19    s fenkama mimo značení, Skřítek

46. 5.7. Loštice a liška Bystrouška          7               25    výhledy na Bouzov, Třebůvka, řezbář

47. 6.7. Bouzov, Javoříčko,Vojtěchov     10              12   okolo hradu, jeskyně, zkam.zámek, indián

48. 10.07. Skalka, Nezamyslice              6                60   kolmo za koupáním až do Nezamyslic

49. 11.7. Koupání v Nové Vsi                  14              72   Valda sám na kole, ostatní auty,moto

50. 17.7. Rabštejn - Skřítek                    2                25   Valda a Petr s fenkama v Jeseníkách

51. 18.7. Hradisko - Dvorek                    7                14   brodění a přenášení holek přes Hloučelu

52. 18.7. Bělák - Stražisko                      4                  8  Wráťa a spol pochodují místo koupání

53. 28.7. Protivanov-Baldovec                5                64    Cyklobus, kemp, Niva, Repešák

54. 31.7. Litenčická pahorkatina           13                13   Oupaly,Chvalkovice, mlýn,Nemochovice

55. 31.7. II.Beerfest Dřevnovice           26                 0   Ovečka na rožni, 18-03:30, 2 bečky ZUBRA

56. 1.8.   Janovice u Rýmařova               4                 12  Žďárský Potok - Janovice a zpět

57. 7.8.  Drahanská vrchovina                5                 10  houbaření kolem Repešáku

58. 8.8.  Na kole hanáckou rovinou         3               50  Skalka-Vřesovice-Otaslavice-Určice

59. 14.8. Pohodlí - Seč                            5               12  houbaření, u Hradilů v Seči

60. 14.-19.8. Odysea Nízké Tetry           6                75 5-ti denní putování po hřebenech NT

61. 21.8. Kolmo do Krumsína                  4                40 odpolední cyklistika, Osina, Alojzov

62. 22.8. Vodáci PPP na Moravě            16               13 na 7 lodích Pálava z Postřelmova na Háj

63. 4.9.  Na bicyklech Němčickem           4                 58   na kolech po 14 obcích mikroregionu

64. 19.9. Těšíkovská kyselka                 10                8  břidlicové lomy, větrníky, krávy,houby

65. 3.10. Bohuslavické rybníky               20              10  václavky, altán nad Vilémovem, buřty

66. 9.-10.10 Jeseníky                             21              37  Ramzová - Skřítek s noclehem na Švýcárně

67  16.10.   Stínava-Plumlov                    5               18  mlýn, Severka, studánka, Jožka Hebr

68. 23.10. Věrovany-Tovačov                  5               10  výlov, zámek, věž, koule, lávka, sluníčko

69. 24.10. Horní Pomoraví                       2               78  smírčí kříže a sakrálky Hané na kole

70. 28.10. III.pochod TGM LP                  6               23  slabá účast jinak super akce i počasí

71. 6.11. pohoří Chřiby                           6               22  výhledy na Buchlov, Komínky, Salaš, Brdo

72. 7.11. Drahansko                               2               68  kolmo do středověku, Starý Plumlov,Valdov

73. 13.11. Kladecko                                5               15  z Jesence do Ošíkova a do Nectava

74. 14.11. Olomoucké památky              2                73 kolmo další smírčí kříže Hané a památky OL

75. 17.11. Hanušovice                            4                23 sv.Anna, staré hřbitovy, vyhořelý kostel

76. 4.12. Velký Kosíř                               4                 9  Mikulášská KČT na Kosíři, mráz -10C

77. 11.12. Tovačov -Vánoce na zámku   5                 2  jarmark a vánoční prohlídka zámku

78. 18.12. Vícov- Bělák                           5                 13 zimní turistika, 20 cm sněhu, mrzlo

79. 24.12. Plumlovská přehrada             6                 10 bez otužilců, inverze, Panel, Splávek

80. 27.12. Lysá hora                              12                 9 exkluzivní počasí, Janovští,Věrka a spol.

81. 28.12. Na Ježův hrad                       16                 2 s Pepou z Vícova, pivko na Panelu

82. 29.12. Jesenec-Seč                          17                 2 s Pepou,Runářov,Labutice,Hrochov

83. 30.12. Velký Kosíř                            15               17 oheň, Madona, cukroví, z Čech do PV

84. 31.12. Křenůvky                               10               13 od Splávku přes Alojzov, u Melků polívečka

8.května jsme navštívili opět Chřiby a okolí

11. května 2010 v 21:46 | Valda / Máte štěstí, že jdem zrovna kolem |  Hodnocení akcí
V sobotu 8.5. na státní svátek Osvobození jsme nakonec absolvovali avizovanou trasu, ale místo kolmo - auty a pěšky. Sešlo se nás ráno 8 PPP a v Nezamyslicích jsme naložili ještě Pepu a kolem 10 hodiny jsme dojeli až k turistické chatě Bunč nad Zdounkami a vyrazili pěšky po červené 3,5 km směr rozhledna Brdo. Od začátku bylo jasné, že nechat doma kola byla dobrá volba. V noci na Chřibech dost pršelo a cesty byly pořádně rozblácené, i na horských kolech obtížně sjízdné. Z rozhledny (vstupné 20 Kč) jsme se pokochali krásnými výhledy např. na hrad Buchlov. Po krátké svačince pod Brdem jsme vyrazili zpět na Bunč a auty směr Modrá a Velehrad. Cestou jsme se ještě zastavili na zajímavém místě zvaném Králův stůl (hraniční kámen majetku cisteriánského kláštera na Velehradě zmiňovaný již roku 1228). Další krátká zastávka u rozhledny Židovina u obce Modrá, s výhledem na Uherské Hradiště, zmiňovanou obec Modrá, vinice a větrný mlýn v obci Jalubí. Pak už jen asi 3 km a parkovali jsme u baziliky svatého Cyrila a Metoděje na Velehradě. Na prohlídku celého poutního areálu s impozantním chrámem, nám stačilo asi 25 minut a hurá do Buchlovic (první znímka již v r.1202, dnes městys s 2500 obyvatel). Nad Buchlovicemi se vypínají 3 kopce - Holý kopec, hrad Buchlov a Modla s kaplí sv.Barbory. Kostel sv. Martina je hned vedle zámku, který jsme si, včetně zámeckých za
hrad, prohlédli za vstupné 10 Kč. Zámek má v erbu páva, těchto královských ptáků, jsme v parku viděli hned několik (i na stromech). V parku kvetly azalky a děvčata se nemohly pestrobarevných květů nabažit. V suvenýrech měli krásné razítko a čerstvou turistickou vizitku. Cestou domů jsme ještě zajeli k hradu Buchlov, kde právě končila poslední prohlídka. Na nádvoří jsme se ale bez problémů dostali a prohlédli jsme si celý areál i hradní uměleckou galerii. Když jsme nasedali zpátky do aut, začalo pršet, tomu říkám načasování. Do Prostějova jsme dojeli o půl sedmé se spoustou krásných zážitků.