Červen 2010

Opět na Ježově hradě

29. června 2010 v 8:33 | Valda |  Hodnocení akcí
Tak se zase po dovolené v Řecku dostáváme do normálních kolejí PPP. I když jak jsem zjistil, zatím co my jsme si užívali moře a sluníčko 1500 km daleko, pépépéčka v rodné vlasti rovněž hýřila aktivitou. Jedna parta (8 PPP) okupovala chatu na Kudlačeně a užívala si rozmanitých krás Beskyd a rožnění. Druhá skupina (5 PPP) navštívila Rešovské vodopády, kde si užívali vody zdola i shora - chytilo je na trase Ruda - Rešovské vodopády- Rešov - mlýn - Ruda hned několik silných bouřek a slejváků.
V neděli 27.6. se podle plánu uskutečnil výšlap na Ježův hrad - tradiční to cíl našich turistických vycházek do blízkého okolí. Z autobusu jsme vystoupili před 9 hodinou v Žárovicích a přes obec Hamry (viz foto u kapličky) a kolem Hamerské rybníků jsme dorazili do Repešského žlebu. Podél Hloučely směr na Stínavu a pak prudce vlevo do kopce na kterém stával Ješkův (dnes zkomoleno na Ježův) hrad, zvaný též hrad Vícov. Ješkův podle Jana - Ješka - syna majitele hradu. Hrad jsme asi poprvé navštívili v tuto roční dobu, protože jsme byli překvapeni jak je celé okolí zarostlé a zelené, že skoro nebyly vidět žádné zbytky hradu. Na "hlávním hradním nádvoří" jsme rozdělali ohýnek a opekli jsme si buřty. Obnovili jsme označení hradu, vyvěsili vlajky a popřáli Dášce DVD k narozkám. Zcela nečekaně vytáhla rum a kolu. Protože nás bylo 7 tak jsme z hradu odnášeli jen prázdnou půllitrovku. Z hradu jsme sestoupili po svahu do Repešského žlebu (Zdenka uklouzla a narazila si pr---ku) ale i ostatní měli se sestupem značné problémy. Asi zaviněné rozumnně uloženou měnou. Luboš - místní vícovský rodák, znal krásnou cestu přes kopec Brněnka lesem nad střelnicí do Hamer, která se nám moc líbila. Dokonce byly z Brněnky krásné výhledy na Plumlov. Z Hamer do Soběsuk nás Luba s Petrem vedli zkratkou - prodlužkou okrajem řepkového pole kolem Hloučely, kde si většina z nás užívala kopřivové masáže lýtek. V Soběsukách jsme se zastavili na kafíčko u Vitásků a bylo to milé setkání s Olinem a jeho dětmi i rodiči. Už víme po kom Olin je  Pak k Podhradskému rybníku s tradičně krásným výhledem na Vysoký zámek, rybník se už také pomalu vypouští. Dál kolem, skoro prázdné, Plumlovské přehrady až na pláž U Vrbiček, kam jsme dorazili zrovna, když začínala hrát skupina Romantika (16 hod). Dali jsme si pivečko a postupně přišlo nebo přijelo k vrbičkám dalších 9 PPP. Vydrželi jsme zde až do 18 hod a pak někteří autobusem z Mostkovic a někteří pěšky hurá domů z 18-21 km v nohách. Počasí celý den turistice náramně přálo a tak mohu zaznamenat další, v pořadí již 76, krásnou akci PPP.
 Valda
Hamry

Konečně krásný slunečný víkend PPP

7. června 2010 v 18:33 | Valda |  Hodnocení akcí
Ahoj kamarádi PPP.
Tak jsme se konečně dočkali pěkného počasí a mohli si dosytosti užít naše turisticko-cykloturistické aktivity. A že jich nebylo málo.
Skupina 5 PPP (Růžičky, my a Prečo) vyrazila v sobotu s KČT Smržice na 9.(předposlední) etapu jejich tradičního každoročního putování po moravsko-slovenské hranici od severu k jihu. Společně se 40 dalšími turisty jsme absolvovali 28 km úsek od bývalého hraničního přechodu Javorník nad Veličkou - Vrbovce do Sudoměřic. Trasu připravil Ivan Dostál, kopírovala opravdu státní hranici a byla velmi pestrá a zajímavá. Bohužel po předcházejích vydatných deštích taky dost blátivá, což někteří pocítili téměř po celém těle.
Hned po startu nás červená značka vedla - nevedla k potoku Teplica, kde jsme napřed museli najít nějaký můstek přes něj. To znamenalo v několika místech projít po kotníky v bahýnku a ve vodě a došlo i na stavbu provizorního přechodu z větví. Od potoka jsme začali stoupat lesem směr rozcestník U tří kamenů. Když jsme procházeli po okraji lesa, byly krásné výhledy do krajiny, například na Kuželovský větřák. Po prvních 5 km jsme se zastavili a posvačili na kládách, jediném to suchém místě široko daleko. U tří kamenů postavili nadšení turisté z Kuželova výhledový altánek zvaný Zbojník. U rozcestníku o 100m dále jsou opravdu 3 kameny a taky dva kříže INRI. Naši ml. kolegové zde našli podle GPS i tzv. kešku (geocatching). Pokračovali jsme dál po červené na rozcestník Kobyla (583 m) a pak kousek Slovenskem přes  Tri kopce (584 m) na rozcestník Žalostiná s krásnými výhledy mimo jiné i na vrchol Žalostiná (621 m) s dřevěnou rozhledničkou. Prošli jsme kolem rozcestníku na vrcholu Bukovina (583 m) a pak po žebříku přes plot Radějovské jelení obory, kde je povoleno projít jen po zelené tur. značce a to ještě mimo období říje. Průchod přes oboru byl úžasným zážitkem, okolní krajina byla kouzelná, navíc jsme šli konečně i po zpevněné cestě. Několikrát jsme zahlédli i stáda jelení zvěře. Na konci obory je ve výstavbě krásná kamenná chata.  Dále jsme opustili zelenou a odbočili po žluté značce (v některých mapách už není značená) po pravém břehu potoka Mandát tzv. Měsíčním údolím směrem na osadu Mlýnky. Záhy jsme pochopili proč není značená, překonat jsme museli další dva ploty obory, několikrát násilně přeskočit tok Mandátu, který se po deštích  v minulém týdnu rozvodnil tak, že jsme viděli leklé ryby na cestě i 100 m od potoka. Bylo to opravdu dobrodružné putování, ale hlavně, že jsme se drželi státní hranice, což byl hlavní cíl této výpravy. Naším děvčatům se úsměvy do tváří vrátily v okamžiku, kdy jsme se přiblížili k osadě Mlýnky a tím pádem k hospůdce. Občerstvení nám opravdu bodlo. Navíc jsme ulevili i naším unaveným, zabláceným nožičkám. "Táto ty jsi se zul" - to byla nejčastější věta, kterou bylo slyšet na zahrádce výletní restaurace s příjemnou obsluhou. Měli dokonce i sladké plněné knedlíky - mňam.
Posledních 5 km do Sudoměřic to již byla pohodička, slušným terénem kolem vinohradů. Jen sluníčko začalo pořádně pálit v otevřené krajině. V Sudoměřicích jsme byli těsně po 17 hod a o půl šesté jsme vyrazili ku Prostějovu, tak že jsme před půl osmou vylízali z autobusu u lázní, abychom si, na zdar výletu, dali ještě pivko na terase restaurace Lázně, kde se ztrácejí hostům boty.
Závěr: 1. vydařená akce KČT Smržice
            2. skvělá parta pohodových lidiček
            3. počasí naprosto fantastické
            4. pohodlná přeprava
            5. tolik bláta za jediný den jsem ještě neviděl
            6. dajli medaili - díky Leničce

V neděli vyrazili PPP na kola. Akce nebyla plánovaná, ale vím, že kromě nás vyjeli před polednem cyklobusem Radní do Protivanova a na Baldovec, kde se potkali s Růženkama, kteří tam dorazili na motorce. My jsme vyjeli přes Záhoří do Alojzova a potkali se tam u hospody s Olinkou, Pepou a Maryškou, kteří jeli okruh přes Krumsím. Tak a to už máme 9 PPP v terénu v okolí Prostějova. Počasí bylo i v neděli krásné a tak se vůbec nedivím, že jste nezůstali doma. Doufám, že máte spoustu zážitků a dojeli jste domů v pohodě a né jako já. Skončil jsem odpoledne v nemocnici na pohotovosti se 4 stehy na levém předloktí a pohmožděným ramenem po pádu přes řidítka v Bousínském žlebu. Naštěstí vyrážíme v pátek do Řecka a tak se tam dám u moře zase pěkně dohromady. Už se těším po dovolené (vracíme se 22.6.) na další společné akce PPP.