Září 2010

Soutok Bečvy a Moravy

26. září 2010 v 19:12 | Valda |  Turistická všehochuť
Kamarádi PPP, když půjdete 3,5 km  od Tovačova po červené turistické značce směrem na Troubky tak se ocitnete na soutoku dvou moravských řek - Bečvy a Moravy. Bečva pramení v Beskydech (u Bumbálky pod kopcem Trojačka) jako Vsetínská a ( pod Vysokou u Třeštíku) jako Rožnovská Bečva a pod názvem Bečva pokračuje od soutoku ve Valašském Meziříčí. Morava pramení pod Králickým Sněžníkem. Od soutoku s Bečvou u Tovačova pak pokračuje tok jako Morava, u Lanžhotu se do ní vlévá Dyje a pod Děvínem u Bratislavy, se řeka Morava vlévá do Dunaje. Soutok u Tovačova je poměrně odlehlé místo přístupné jen pěšky nebo na horském kole a určitě stojí za to ho navštívit.
soutok Bečvy a Moravy
Další fotečky najdete zde.

Břidlicové lomy a Těšíkovská kyselka

20. září 2010 v 14:27 | Valda |  Hodnocení akcí
Kočičky PPP v lomu
V neděli vylákalo dopolední sluníčko 8 PPP do podzimní přírody. Projeli jsme přes Olomouc a směřovali na Šternberk. Projeli jsme Dolany a odbočili na obec Bělkovice- Lašťany a podél Trusovického potoka pokračovali směr na Těšíkov. Asi 1 km za kamenolomem firmy Českomoravský štěrk jsme po pravé straně zaparkovali a prošli se kolem bývalých lomů na břidlici, procházku jsme si zpestřili sběrem všude přítomných hub. Vylezli jsme nad lomy a užívali si výhledy. Dopoledne svítilo sluníčko a tak jsme se mohli dosytosti pokochat impozantností kamenných scenérií, které zde příroda připravila. Místa jsou hojně navštěvována, protože jsme co chvíli narazili na nějakou stavbičku poskládanou z kamenů. Narazili jsme v této lokalitě i na několik romantických zákoutí s chatami a sruby. Pak jsme se auty přesunuli na parkoviště u vývěru Těšíkovské kyselky a odtud jsme šli po modré tur. zn. směr Těšíkov. Minuli jsme 7 větrných elektráren a stádo skotu. Nad Těšíkovem jsme si cestu zkrátili přes pastviny, naštěstí bez bejků. Luba si pokecal s hledačem kovů, který se mu pochlubil nálezem mince z doby Rakousko-Uherska. Po menším bloudění jsme narazili na značenou naučnou Zelenou stezku, po které jsme se vrátili zpět ke kyselce. Celkem jsme ušli asi 10 km, nasbírali 2 tašky hub a odvezli si asi 6 litrů minerální vody. Do Prostějova jsme dorazili spokojeni v 16.15 hod. Další akce 28.9. - Bohuslavické rybníky.
:-) Valda

Nová cyklostezka údolím Rožnovské Bečvy

17. září 2010 v 0:11 | Valda |  Turistická všehochuť
Začátkem června letošního roku byl slavnostně otevřen další úsek cyklostezky Bečva z Valašského Meziříčí až k přehradě Horní Bečva. S Dádou jsme vyrazili minulý víkend zjistit jak to vypadá a musím říct, že jsme byli velmi příjemně překvapeni. Na Cyklostezku Bečva jsme se napojili v Přerově u Sokolovny, proti proudu, po pravém břehu řeky nás vedla po asfaltce přes Osek až do Lipníka. Tady stezka vede vpravo od řeky do Týna nad Bečvou pod hrad Helfštýn a odtud po nově vyasfaltovaném  úseku směrem na obec Rybáře, asi 2 km úsek je veden po štěrkem zpevněné polní cestě, ta ale záhy přechází opět v krásnou asfaltku (na jednom místě podemletou rozvodněnou Bečvou - místo se dá snadno objet), která nás dovedla kolem jezu a aquaparku až do Hranic a do lázní v Teplicích nad Bečvou. V těchto místech je pro toho, kdo to zde nezná, snadné ztratit cestu. Značení je dosti nejednoznačné a pokud se budete striktně držet značení CT, vyjedete zcela zbytečně dlouhý a táhlý kopec lázněmi Teplice skoro až do Zbrašova, abyste se záhy spustili dolů na Ústí. Doporučuji se držet v Teplicích stále na pravém břehu řeky ve směru jízdy (proti proudu) a stezka po nábřeží vás vyvede na CT č.5 na Ústí po rovince, dál pokračujete na Skaličku (zámek a větrný mlýn), na Zámrsky, Nemětice CT 6215, Kladeruby, Choryně CT 6214, na Lhotku nad Bečvou až do Valašského Meziříčí, kde se držte značené CT 501 a ta vás dovede až k řece Bečvě. Kratší a rychlejší varianta je projet 13 km úsek Teplice nad Bečvou - Hustopeče nad Bečvou po hlavní silnici č. E 442 (vhodné jen o víkendu - jede se po místy úzké krajnici za provozu kamionů). Osvědčila se nám i varianta kdy jsme ze Zámrsků sjeli vlevo do Hustopečí, pak asi 500 m po E 442 a odbočíte doprava na Choryni, kterou ale minete a přijedete přímo do Lhotky. Poslední možnou variantou je z Hustopečí do Lhotky to vzít druhou stranou přes Porubu a Lešnou. Z Valašského Meziříčí (ve městě se držte pořád řeky, ale pozor ať nezajedete směrem na Vsetín, kam vede cyklotrasa 501 kolem Vsetínské Bečvy) pak začíná nejkrásnější úsek trasy - údolím Rožnovské Bečvy. 98 % 35 km trasy z Valmezu přes Rožnov na Horní Bečvy vede po asfaltu , přes spoustu nových mostů a můstků, stále kolem řeky. Trasa je dobře značená a zcela mimo provoz automobilů. Ani si neuvědomíte, že jedete pořád mírně do kopečka. Celý úsek z Přerova na Horní Bečvy má asi 100 km.
CT Bečva - most v Teplicích
na mostě u Val. Meziříčí

CT Bečva u Rožnova p/R
CT Bečva most v Prostřední Bečvě

Na bicyklech jsme projeli 14 obcí mikroregionu

5. září 2010 v 11:04 | Valda |  Hodnocení akcí
Kamarádi PPP, tuto akci poznamenaly samé čtverky. V sobotu 4. září nebylo sice zrovna babí léto, ale přesto se 4 PPP vydali na trasu již 4. ročníku akce Na bicyklech Němčickem. Vyrazili jsme již tradičně od obecního úřadu v Dřevnovicích, kde letos místo melounů nabízeli pomeranče. Cílem této sympatické akce je nasbírat do startovací karty razítka 16 obcí mikroregionu, který sdružuje obce v okolí říčky Hané. První zastavení bylo v Nezamyslicích, kde jsme ohlášeně "přepadli " Arnyho a Renatku na kafe. Razítko jsme dostali nejen od Arnyho, ale i v nově otevřené nezamyslické mateřské školce. Pokračovali jsme na Tištín, menší oklikou přes pole, takže jsme k tištínskému kostelu přijeli od hřbitova. Razítko, oplatek a pohledy obce, jsme dostali v místní knihovně. Do Koválovic-Osíčan je to do kopce a u místního obecního úřadu jsme se vyfotili s krásnou stuhou z obecního praporu. Přes Prasklice, které nepatří sice do mikroregionu, jsme projeli kolem zastavení nové křížové cesty, která vede k bývalé kapličce na Křéby, až na okraj obce Uhřice. Táhlým poměrně prudkým stoupáním jsme pokračovali směrem na Mořice, ale odbočili jsme doprava a přes Unčice přijeli do Pavlovic u Kojetína. Místní, utajený, obecní úřad na konci obce jsme nakonec našli a vyfotili se u kostela. A opět stoupání a to do obce Srbce (podle Srbů ze Srbska), kde jsme málem přehlédli v prudkém klesání odbočku k OÚ. Velmi milé a ochotné dámy z místního zastupitelstva nám povyprávěly o obci i heraldice erbu a pohostili nás nejen chlebem se sádlem, ale i jednohubkami, ovocem a oplatky. Prostě měli zde nejbohatší občerstvení. Kolem odbočky k rozhledně jsme se spustili do Vitčic, marně jsme doufali, že razítko dostaneme na horním konci obce v knihovně. Né, museli sjet dolů kolem krásné opravené kapličky k OÚ a zase zpátky. Další zastávka byla ve Vrchoslavicích, kde se někteří drzí cyklisté trapně dožadovali slivovice. Již tradičně se razítko obce Mořice rozdávalo v areálu místního skanzenu naproti kaple. Cigáro z udírny jsme si nedali, bo ještě nebylo hotové, ale vyfotili jsme se u Fiátka veterána. Město Němčice na Hané jsme projížděli k místní sokolovně již v dešti, kromě razítka jsme se v sokolovně vyfotografovali s historickým bicyklem. Krasojezdkyně na kolech - mistryně světa, měly zrovna trénink. Nabrali jsme směr Víceměřice, a kolem krásné a netypické boží muky, jsme přijeli k rybníku u zámku, kde jsme nedostali nic, jenom razítko. Po polní cestě jsme pokračovali do místní části obce Doloplazy zvané Poličky. V místní hasičárně jsme dostali razítko a svatební koláček. Do Dobromilic jsme dojeli opravdu v silném dešti a tak jsme si, místní, výtečné, velké hanácké koláče, vychutnávali pod přístřeškem před hasičárnou. Hned jak déšť seslábl jsme vyrazili do kopce  kolem  kostela a na Pivín- do cíle. Dorazili jsme tam přesně ve 14:00. Pivínští nás mile překvalili skvělou organizací, dostali jsme výborný gulášek, pití podle přání a chvíli si poseděli venku, kde hrála živá hudba a místní z divadelního souboru Větřák rozehráli vtipnou taškařici. Protože jsme měli věsměs všichni mokré boty a začalo nás zebat od noh, tak jsme hned, jak přestalo pršet, vyrazili nejkratší cestou zpět. S Motýlama jsme se rozloučili u nádraží v Nezamyslicích a to jsme měli natočeno na tachometrech 58 km. Shodli jsme se na tom, že i přesto, že jsme trochu zmokli, to byla vydařená cyklistická akce PPP.