Do drahanských krpálů jako šerpa z Nepálu

26. dubna 2011 v 14:45 | Valda |  Hodnocení akcí
Vyjedete pouhých 15 km západně od Prostějova a rovinatá Haná rázem přejde ve Drahanskou vrchovinu, kde o nějaký ten krpál opravdu není nouze. Ale abych nepředbíhal, začalo to všechno ráno o Bílé sobotě v obci Vícov, kde jsme vysedli z autobusu FTL, směřujícího do Boskovic.

Název obce Vícov pochází ze staročeského jména Víc nebo Viec (varianta jména Václav), jednoho z prvních vlastníků tvrze nad říčkou Oklukou. Naše první kroky vedly na vícovský hřbitůvek, kde jsme si prohlédli pomník 2 z 10 obětí vícovské tragédie z 28.4.1945, kdy bylo esesáky zavražděno u obce Suchý, 10 místních občanů, jako odveta za přepadení německé vojenské kolony v obci Vícov, opilými partyzány. Oněch 10 obětí bylo náhodně vybráno ze všech 200 mužů starších 16 let, kteří v té době v obci žili. Byli odvlečení do školy v obci Suchý a po provedení brutálních výslechů byli postříleni na poli nad rybníkem v obci Suchý, kde dnes stojí velký památník.
Od hřbitova jsme prošli kolem kostela sv. Floriána a místního, pěkného jezírka na okraj obce k fotbalovému hřišti. U kříže INRI, který je čertvě nabílený jsme se občerstvili. Pokračovali jsme starou lesní cestou, která již možná ve 14.st. vedla z Vícova ke tvrzi (později Ježův hrad) na kopci nad říčkou Oklukou a rybníkem, zbytky jeho původní hráze jsou dodnes patrny. Říčku jsme překročili po nedávno opraveném můstku a podél ní jsme pokračovali po proudu až k soutoku s Repešským potokem, kde se nachází odpočinkový altán LČR a informační tabule o Ježově hradu. Repešským žlebem jsme pak postupovali směrem na Repechy asi 1 km. Místo kudy se dostanete přímo na zříceninu hradu musíte znát, není nijak označeno, ale my jsme sebou měli Růžičky, znalce místních poměrů, a tak jsme se vyšplhali do prudkého kopce a byli jsme přímo na hradě. Na stromě u ohniště je stále přibitá naše provizorní cedulka s nápisem Ježův hrad a naším razítkem.
Po hřebeni jsme pak pokračovali západním směrem přes kótu 503 do prostoru zvaného Stínava (né obec). V příhodném místě jsme sestoupili do Repešského žlebu a vrátili se směrem na Hamry asi 1 km k odbočce na tzv. Anderkovu cestu, která je nově označená cedulkami VLS. Ta nás vedla směrem k hamerské vojenské střeknici. V jednom místě jsme se z ní ještě vyšplhali do, v pořadí asi 5. prudkého krpálu, odkud byly úžasné vyhlídky severním směrem na Jeseníky a Libavské vrchy. Odtud jsme ještě chtěli zajít na zříceninu Smilova hradu, ale naše děvčata už měla od maliní a ostružiní natolik poškrabaná lýtka, že jsme se rozhodli je dalšího sestupu a výstupu, mimo cesty, ušetřit. Kocháním krásami okolní přírody a dalekými výhledy jsme si krátili cestu středověkými úvozy až ke střelnici u obce Hamry, kde jsme se napojili na asfaltku a po ní došli až k hájence v obci Žárovice. Prošli jsme Žárovicemi pod Pavlečkovou skálou do Soběsuk a kolem Podhradského rybníka ke kempu Žralok, kde jsme se zaslouženě odměnili 11 Bernard. Autobus nám jel z Plumlova od restaurace Pácl v 16:23 a z něho jsme pak pokračovali přímo do penzionu Alberta, kam nás Luba pozval na jeho vynikající makrelky. A protože ryba musí plavat, tak jsme jí to umožnili ve vynikajícím 13st. pivu Kníže z pivovaru Svijany. Z této turistické akce jsem dorazil domů až ve 21:30. Poslední kilometry si pamatuji jen letmo.
Díky všem účastníkům, ani tato akce neměla chybu a už se těším a plánuji další podobné. Například Beerfest v Dřevnovicích, který bude 30.7.2011.
Šerpa Valda

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.