Červenec 2011

3.Beerfest Dřevnovice se stal minulostí

31. července 2011 v 22:17 | Valda |  Hodnocení akcí
DŘEVNOVICE -název obce vznikl od staročeského jména Řevna. Tím pak vznikly Řevnovice a po jazykových úpravách Dřevnovice. Malá obec na jihu prostějovského okresu, zažila od svého založení v polovině 13.století jistě mnoho významných událostí. Např. v roce 1670 si nezamyslický farář stěžoval na špatné placení desátek od obce Dřevnovice, kde se lidé často nastěhují na jaře a po sklizni zmizí i s úrodou. (to už dnes nedělají :-) Nebo dne 15.5. 1911 se zde narodil Jaromír Špaček (RNDr.), který našemu sklářství předal celkem 13. významných patentů - jako zatavování kovů (stříbra a mědi), dále zatavování barevných korálků na skleněné niti do skla, tvarování do tzv. hořlavých, hliněných nebo skeletových tvárnic a další (viz oficiální stránky obce).

Akce 2011 - ČERVENEC

25. července 2011 v 10:39 | Valda |  Přehledy
Přehled akcí PPP uskutečněných v měsíci červenci 2011 vzestupně

Dovolená v Kerkonoších

20. července 2011 v 22:59 | Valda |  Hodnocení akcí
"Když v Kerkonoších perší, tak se pércá". Tahle věta naší kamarádky Dáši H. z Mladých Buků u Trutnova, nás zlákala k uskutečnění týdenní dovolené v Krkonoších. Dáša- jinak neteř mého švagra , pro celou partu našich kamarádů z Dřevohostic, ke kterým jsme se drze přidali, zabezpečila levné a příjemné ubytování u Syrovátků v penzionu firmy Misservice přímo v městysu Mladé Buky, což je kousek od Trutnova, směrem na Pec pod Sněžkou. Čili v podstatě v centru Krkonoš.

3. červencová tur.hádanka

20. července 2011 v 21:58 | Valda |  Turistické hádanky
Tentokrát vás přivádím do kraje vína. Typická krajina plná svahů osázených vinnými tratěmi s dlouhou historií, plnou mozolů z práce našich předků - vinařů.... Z jednoho kopečku dohlédnete na druhý a tak tu velký boom prožívají rozhledny.

Rozhledna na Černé hoře

14. července 2011 v 21:10 | Valda |  Rozhledny
Na předposledním sloupu původní lanovky z Janských Lázní na Černou horu, zrušené v roce 1981, byla v roce 1998 přistavena kovová konstrukce 25,7 m vysoké rozhledny, která dostala název Panorama, asi podle krásného kruhového výhledu na celé Krkonoše z jejího ochozu.

Turistika v Orličkách

13. července 2011 v 10:03 | Valda |  Hodnocení akcí
Čtyř denní pobyt v Čenkovicích v Orlických horách byl k napěchování nabitý turistikou. Hned ve čtvrtek po příjezdu a ubytování na hájence jsme vyrazili na seznamovací procházku po obci Čenkovice. Zjišťovali jsme, která hospůdka je otevřená a kam zajdeme večer na pivko. To je v Čenkovicích mimo sezónu docela problém. Ale byli jsme mile překvapeni, vzhledem k blížícím se prázdninám už byly v provozu 3 hospůdky i se zahrádkami. Nakonec jsme kolem sjezdovky nad kostelem vystoupali na zelenou tur. značku nad Čenkovice a po ní jsme došli až na Červeno-vodské sedlo, kde funguje nové TIC. Vraceli jsme se přes Bukovou horu s horní "mimozemskou" stanicí lanovky vedoucí z Červené Vody a kolem vysílače na vrcholu v nadm. výšce 958. Vlastní sešup do Čenkovic jsme absolvovali po sjezdovce, což se příliš nelíbilo Petrovým fenkám ani naším kolenům. Po večeři na hájence jsme zašli na pivko k minigolfu.

2.červencová turistická hádanka

12. července 2011 v 8:13 | Valda |  Turistické hádanky
Kde se nachází tento barokní skvost ? Památku čeká rozsáhlá oprava s využitím peněz z dotací EU. Nápověda: anglicky hnědý. Vaše tipy uveřejním 20.7.

1.červencová tur.hádanka

1. července 2011 v 0:02 | Valda |  Turistické hádanky
Tentokráte něco z Moravskoslezského kraje. Vždy mě moc potěší, když se někde najdou nadšenci a peníze na opravu hradních zřícenin, tahle v žádném případě není kousek od Řáholce. Komentáře s vašimi tipy zveřejním 11.7.