Srpen 2011

Sluneční paprsky na Paprsku

23. srpna 2011 v 15:59 | Valda |  Hodnocení akcí
Krásný slunný letní den, jakých letošní léto rozdalo jen pomálu, jsme neplánovaně prožili v pohoří Králického Sněžníku. V sobotu 20.8.2011 se 8 PPP zúčastnilo výšlapu po polsko - české hranici.

14 PPP v Bílých Karpatech

23. srpna 2011 v 15:52 | Valda |  Hodnocení akcí
Na Velkou Javořinu jsem se chystal již delší dobu. A tak není divu, že další turistická akce PPP se uskutečnila v Bílých Karpatech. 14 turistů PPP si 22 km trasu od Kamenné boudy na vrchol Velká Javořina a zpět přes Vápenky skvěle užívalo. Většina z nás zde byla sice poprvé a určitě né naposledy.

AKCE 2011 - SRPEN

14. srpna 2011 v 23:22 | Valda |  Přehledy
Přehled akcí PPP uskutečněných v měsíci srpnu 2011 vzestupně

VII.Slovenská odysea

14. srpna 2011 v 8:34 | Valda |  Hodnocení akcí

Tradiční - VII. Slovenskou odyseu jsme letos zahájili v pondělí 1.8. 2011 v Tiesňavách u Terchové. Letos nás odstartovalo 7 PPP. Z Čech jsme si dovezli i dobré počasí, jen první den jsme sluníčko neviděli, ale za celý týden jsme ani jednou nezmokli. Tiesňavy jsme prošli až do Starého Dvora a užili si skal, výhledů i nízkých mraků, ale hlavně blátíčka. Sestupy byly opravdu náročné, někteří si nevzali hole a krutě toho litovali. Ze Starého Dvora do Štefanové jsme dojeli autobusem. Večer jsme se zabydleli u pana Muráně a vyrazili na pivko a za poznáním místního folklóru do hospůdky U Stárka.

V úterý ráno jsme ze Štefanové vyrazili na kolibu Podžiar, kam Arny přivedl dvě sličné žubrienky, aby mohli otevřít kolibu a prodat nám 7 boroviček s horcom. Pak jsme Jánošíkovými dierami po žebřících a lávkách přes Bielou vodu vylezli na sedlo Medzirozsutce a pak po červené na Velký Rozutec s nádhernými výhledy. Druhou stranou jsme se spustili dolů po řetězech na sedlo Medziholie a po zelené značce zpět do Štefanové.

Středa to byla jedna velké hřebenovka. Ze Štefanové jsme vyrazili opět na sedlo Medziholie, ale odtud pak na hlavní hřeben Malé Fatry, který jsme přešli přes vrcholy Stoh, Poledňový Grúň, Hromové a Chleb na Snilovské sedlo k lanovce a tou sjeli do Vrátné. Návrat do Štefanové jsme si zpestřili jízdou z kopce na koloběžkách. Večer nás opustil Tobi, který musel jít ve čtvrtek do práce.

Ve čtvrtek jsme se neplánovaně rozloučili s Kamilem a Leošem (rodinné důvody) a ukončili jsme příjemný pobyt ve Štefanové. Vyrazili přes Malý Rozsutec na Zázrivou a pak hřebenem Oravské Magury přes Minčol na chatu na Kubínskej Holi, kde jsme měli zamluvené ubytování. 26,5 km dlouhou trasu jsme již bohužel absolvovali pouze ve třech. Mimo plán nás ráno musel opustit i Arny se střevní virozou. Věrnými průvodci se nám však staly naše přetěžké krosny :-(
Arnoštovy hezký fotečky z Odysey najdete na rajčeti - odkaz zde.

V pátek jsme pokračovali podle plánu 13 km hřebenem Magury na sedlo Príslop nad Bielou, odkud jsme se rozhodli pokračovat do Námestova autobusem, protože jsme toho jednal měli plný brejle (a zbývalo nám do cíle ještě 17 km) a taky trasa vedla stále lesem bez výhledů a zajímavostí. Kdybychom tušili, že nás z Námestova na penzion Kormorán čeká ještě 7 km pěšího pochodu kolem přehrady, asi bychom jeli rovnou do Žiliny. Ale nakonec jsme nelitovali, protože nás čekal pokoj s perfektním ubytováním, skvělá kuchyně, dobré pivko a večer posezení u vínka s moravskou kapelou z Vracova. Byli to také hosté penzionu, kteří přijeli lodí a měli basu a dvoje housle, krásně jsme si zabékali. Abych nezapomněl s Karlem jsme se večer skvěle vysaunovali, což bylo v ceně pobytu. Spali jsme jak budulínci.

V sobotu ráno po snídani se švédskými stoly nás pan domácí odvezl na vlak do Tvrdošína. V Kralovanech jsme přesedli na rychlík do Žiliny, kde nás čekal uzdravený Arny a ten nás rozvezl autem každého až k baráku. Tím naše letošní, v pořadí VII. Slovenská odysea skončila. Nachodili jsme za 37 hodin 96 km v horském terénu, nastoupali jsme cca 7200 m převýšení a sestoupali 5400 m. Zbývající metry dolů jsme se svezli lanovkou, na koloběžkách a autobusem. Přesto, že jsme měli v průběhu odysey poměrně značné ztráty na živé síle, byly všechny její úkoly splněny a tudíž může být zahájena příprava VIII. Odysey "VIHORLAT 2012"