Září 2013

Evangelický kostel Vanovice

11. září 2013 v 21:37 | Valda |  Turistická všehochuť
Chtěl bych se s vámi podělit o nevšední zážitek, který mám z návštěvy největšího evangelického kostela na Moravě. Cestou na kole ze Zvole jsem v neděli 1.září 2013 odpoledne měl možnost si prohlédnout zvenčí i zevnitř kostel se dvěmi věžemi ve Vanovicích. Asi mnozí ani netušíte, kde jsou Vanovice. Tato malebná obec leží 7 km severně od Boskovic, v nadm. výšce 430 m.n.m. a žije v ní cca 550 obyvatel. První písemná znímka o ní je z r.1176 v listině krále Vladislava II. Ve Vanovicích jsou kostely dva, katolický, který svou nynější podobu získal po požáru na konci 17. století a evangelický, o kterém bude řeč.

Ortler - nejvyšší vrchol bývalého Rakousko-Uherska

7. září 2013 v 7:14 | Ivan Dostál |  Hodnocení akcí

Můj kamarád Ivan Dostál z KČT Smržice podnikl zajímavý, téměř horolezecký výstup do výšky bezmála 4 tisíc metrů, o kterém napsal poutavý článeček, ten s jeho svolením zveřejňuji na našem turistickém webu.
ValdaÚžasný

Ortler (Itálie, 3 905 m.n.m.) 10. - 13. 8.2013

Proč právě Ortler? Historie volby tohoto kopce by se dala popsat asi takto. Před nějakými lety pár nadšenců v Klubu českých turistů Smržice vyslovilo ideu, že mimo svůj oficiální turistický program vystoupí na všechny nejvyšší vrcholky okolních států bývalého Československa a rovněž tak zdolá všechny nejvyšší kopce uvnitř republiky podle atlasového horopisu. To, že už neexistuje Československo nám vůbec nevadí a nevadí nám také to, že neexistuje Rakousko - Uherská monarchie, kde Ortler byl nejvyšším bodem. Vždyť jsme kdysi také byli v monarchii. Idea tedy zůstala a je naplňována. Jen jaksi ubývá členů, kteří ji naplňují. Občas chybí peníze, občas zdraví nebo chuť. Takže jsem na Ortler zůstal osamocen.

plán akcí PPP na září 2013

2. září 2013 v 16:14 | Valda |  Plány akcí PPP
Pojeď vole na kole do Zvole
Víkend 31.8. - 1.9.2013
Dvoudenní cyklistická akce z Prostějova do Zvole u Bystřice nad Pernštejnem okres Žďár nad Sázavou. Cca 90 km tam a 90 km zpět jinou trasou, nocleh za levno někde ve Víru nebo Bystřici n. P. , spacák sebou. Odjezd v sobotu ráno v 07:00 od Billy na sídlišti Hloučela v Prostějově.
Předpokládaná trasa :
Akci organizuje Ivan Dostál
Akce se uskutečnila za účasti 4 PPP a najeli jsme celkem 206 km. Fotečky zde.

Smržická šlapka
Sobota 7.9.2013
Tradiční cyklistická akce KČT Smržice, v pořadí již 15 ročník se startem od 07-10 hodin na hřišti ve Smržicích. Startovné 20 Kč.
Trasy pro silniční kola:10,30,50,66,94,140,184 km
Horská kola: 10,14,28,40,59 km
Na akci vás z Dádou srdečně zveme i když budeme na kontrole ve Valchově (silničky 94 km). Počasí by mělo být ideální.
Akce se uskutečnila a krásné počasí nalákalo k účasti 967 cyklistů. Nás, pořadatelů bylo 48. Moje fotečky z kontroly ve Valchově na CT-94 najdeš zde.

Z Jesence do Stražiska
Neděle 8.9. 2013
Turistika opět do okolí Konice, protože je tam krásně. Ráno se sejdeme v 07:50 na místním nádraží, jedeme v 08:06 do Jesence a půjdeme 19 km přes Šubířov-Skřípov-Brodek u Konice-Labutice-Suchdol-údolím potoka Bukovanka do Stražiska. Vlak nám jede ze Stražiska v 16:22. Svačinku ssebou, vezměte si i hrníčky, budeme vařit kafíčko u opravené studánky Bukovanka.
Akce se uskutečnila za účasti 5 PPP . Nakonec jsme hlavně sbírali houby a trhali mák a kytičky, trasu jsme měnili podle GPS a ušli jsme 23 km. Počasí bylo úžasné a můj čtyřčlenný dámský doprovod taky. Kafíčko jsme vařili u nového rybníčku na potoce Olšana, 600 m jižně od Skřípova. Fotečky z akce najdeš zde.

Na Bicyklech Němčickem
Sobota 14.9.2013
Start akce bude pro PPP v Pivíně. Sraz zájemců z řad cyklistů, kteří pojedou vlakem je v 07.50 ve vestibulu hl.nádr. Vlak jede v 8:00. Pro ty co pojedou se mnou na kole hned z Prostějova do Pivína (12 km, 25 min jízdy) je sraz v 07:40 u FTL. V Pivíně se sejdeme v 8:15 na nádraží. Trasu po 16 obcích mikroregionu Němčicko si pro nás vymyslel Arny a bude dlouhá necelých 50 km. Ve všech obcích malé občerstvení a drobné suvenýry zdarma. Většinou je volný vstup do některé místní památky nebo na zajímavé místo. Návrat do Prostějova buď vlakem z Čelčic ve 14:50 nebo 15.50. Nebo po ose na kole z Tvorovic, kde je cíl akce. Pro ty co pojedou celou trasu na kole je to 74 km.
Účast PPP na akci byla kvůli deštivému počasí zrušena. Přesto se jí zúčastnili Poníci z Dřevnovic a nejeli 20 km.

Údolím Bílé Opavy
Pátek 20.9.2013
Jedeme auty v 7:30 od Penny Marketu v Prostějově do Karlové Studánky (94 km) a jdeme pěšky údolím Bílé Opavy po žluté kolem vodopádu a pak po modré na Barborku a zpět po modré do Karlové Studánky. Tato trasa má 11 km. Pokud budou 2 auta tak zpátky půjdeme po žluté přes Temnou, Kopřivnou a Vápennou do Malé Morávky. Tato trasa má 16 km.

Akce proběhla za účasti 5 PPP, dojeli jsme autem do Malé Morávky a odtud autobusem do Karlové Studánky. Údolí Bílé Opavy jsme vystoupali po žluté značce a kochali se při tom jejími krásnými bílými vodopády. Poobědvali jsme na chatě Sabinka vedle Ovčárny a zpět do Morávky jsme se vydali po žluté značce přes Kopřivnou. Z nízkých mraků mrholilo, ale na pláštěnky to nebylo. Sbírali jsme houby. Trasa měla 22 km.
Fotečky z akce jsou zde

Králíky s KČT Smržice
Sobota 21.9.2013
Turistická akce KČT autobusem do Hanušovické vrchoviny. Odjezd 6:00 Smržice Kocanda, 6:10, Prostějov -lázně, 6:15 hlavní nádraží.
Trasy 13, 14 a 20 km s východištěm v městečku Králíky. Navštívíme rozhlednu Val na Hoře Matky Boží a prohlídneme si pevnost Hůrka. Jízdenky á 150 Kč lze objednat přese mne nebo zakoupit týden před akcí v CK RENATA u místního nádraží do vyčerpání kapacity autobusu.
Akci organizuje Kristýnka AMB.

Akce se zúčastnilo 35 turistů (14 PPP). Dopoledne slabě pršelo a odpoledne se udělalo krásně. Vystoupali jsme i na jedinou tisícovku Hanušovické vrchoviny - Jeřáb 1003 m.n.m. Ušli jsme 23 km a cestou z Králíků do Jakubovic jsme viděli Klášter na Hoře Matky Boží v Hedeči, rozhlednu Val, pramen Tiché Orlice, kapli sv.Trojice a kus krásné přírody.
Fotečky z akce jsou zde.

Po žních k Tučkovi ....do Vysokých Tater a Slovenského ráje
Týden 23.-29.9.2013
Tradiční turistický týden s horským vůdcem Milanem Tučkem. Akce pro přihlášené co mají zájezd již uhrazen. Čeká nás celkem 5 krásných celodenních tůr do Vysokých Tater a Slovenského Ráje.

Absolvovali jsme 3 tůry ve Vysokých Tatrách a 2 tůry ve Slovenském ráji, celkem jsme našlapali cca 110 km, akce se zúčastnilo 47 turistů z toho 5 PPP. K hodnocení uveřejním samostatný článek s podrobnostmi a trasami.
Fotečky postupně dávám na rajče.