Prosinec 2013

Pustevny a Radhošť

29. prosince 2013 v 9:54 | Valda |  Hodnocení akcí
Tradiční povánoční akce PPP do Beskyd nás letos zavedla na Pustevny a Radhošť. Z parkoviště u chaty Ráztoka v Trojanovicích (575 m.n.m.) jsme po modré značce vystoupali 3 km kolem lanovky na Pustevny (1000 m.n.m.). Hrozně foukalo a lanovka byla ještě o půl jedenácté mimo provoz. V poledne jsme dobyli vrchol a to už lanovka jezdila, což velmi těžce nesla Majka a Maryška, které plánovaly využít jejich služeb. Statečně to však nakonec zvládly pěšky, z čehož měly jistě velmi dobrý pocit. Prohlédli jsme si zdejší stavby v duchu architektury Dušana Jurkoviče a pokračovaly směrem na vyhlídku Cyrilka, pak k soše Radegasta a po hřebeni Radhoště až ke kapli Cyrila a Metoděje na jeho vrcholu ve výšce 1129 m. Kaple byla otevřená a tak jsme si konečně mohli prohlédnout i její interiér. Oběd jsme si dali v horském hotelu Radhošť a dolů na Ráztoku sestoupili 4 km po zelené značce. Tuhle trasu zvládnete v pohodě i s obědem za 5,5 hodiny a ujdete necelých 12 km.
Úžasný Valda

Bilancování za rokem třináctým, století 21.

22. prosince 2013 v 13:21 | Valda |  Turistická všehochuť
Místo dlouhého rozjímání a bilancování nad končícím rokem s číslovkou "13", který byl opět napěchovaný krásnými, nejen turistickými akcemi PPP, si dovolím ocitovat mistra Jana Wericha:

Vzpomínat, to znamená lovit
vysychyjící události v místech zalitých sluncem,
které se rozlévá ze zlatého rohu štědrosti
uprostřed modrounké oblohy
a dopadá na naše hlavy - hlava, nehlava.
Aby nás potěšilo, zahřálo a oslepilo -
odrazem z bystrých vln podruhé.
Jak je krásné v životě vzpomínat !!
Ovšem - musí být na co.

Tolik Jan Werich a k tomu se dá jen těžko něco moudřejšího dodat :-)

ÚžasnýValda

12.4. Akce KČT Smržice - Vsetínské vrchy
12.4. Taneční večírek ZUŠ Prostějov -Rest.Haná, Romatica
19.4. zahájení cykloturistické sezóny - Na kolech do Repech k Ladě
26.4. Akce KČT Smržice - Devět skal (Žďárské vrchy)
KVĚTEN
01.5. Ze Dzbelu špápni do pedálů - Dzbel-Chornice-Bouzov-Prostějov
10.5. Jarní Bílé Karpaty
24.5. X. Smržické vandr - KČT Smržice
25.5.Odznačkování tras vandru - cykloakce
31.5. Na kolech kolem Tovačova
ČERVEN
7.-8.6 Na kolech po státní hranici - s KČT Smržice - kolem Vranovské přehrady (obsazeno)
14.6. Tišnovsko: Předklášteří-Dolní Loučky
21.6. Akce KČT Smržice - Přechod Jeseníků z Karlové studánky na ČH sedlo
26.-29.6. Letní sraz turistů Bělá pod Radbuzou
29.6. Nectava - Plankenberk-Hrubé kolo-Jaroměřice-Šubířov-Dzbel
(Pokud nebude jezdit vláček do Nectavy, tak půjdeme na Pochod po stopách 22.výsadkové brigády, 12,5 nebo 30 km)
ČERVENEC
08.9.-14.9. Malá Fatra s M.Tučkem
13.9. Na Bicyklech Němčickem - akce Mikroregionu Němčicko
20.9. Akce KČT Smržice - rozhledny kolem Krnova
27.9. Náměšť nad Oslavou -kolem Oslavy po červené na Vlčí kopec a zpět po zelené
ŘÍJEN
14.12. Vánoční trhy v Olomouci
24.12. Setkání u Betléma na nám. TGM v PV 13:00 nebo otužilci na přehradě
27. nebo 28.12. Výstup z Frenštátu na Velký Javorník - nová rozhledna
31.12. Silvestrovský výstup na Zlechov nebo na Chlum (PPP Valda)

Podrobnější měsíční plán akcí budu zveřejňovat vždy nejpozději 1. den v měsíci. Na hojnou účast PPP se těší
ÚžasnýValda

Plán akcí PPP na prosinec 2013

2. prosince 2013 v 7:52 | Valda |  Plány akcí PPP
1.12. Adventní svařáček na Ježáku
Ráno autobusem 08:33 z Krasic do Hamer k hájence. Lesem k říčce Hloučela a na Ježův hrad - budeme opíkat. Z hradu dojdeme do Repešáku, kolem Hamerských rybníků do Hamer a pak až do Plumlova. Dáme si kafíčko u Pácla a pojede domů autobusem. Trasa má necelých 12 km.
Dádin svařáček byl výborný. Došlo i na zpěv hymny PPP. Nakonec se sešlo na akci úžasných 19 PPP a většina došla zpátky až do Prostějova, tedy 20 km. Fotečky : zde a taky zde a nebo zde

3.12. Udolím Bystřice
Ráno v 6:06 vlakem do Olomouce a v 7:07 do Domašova. Údolím řeky Bystřice po modré značce až do Hluboček. Vlakem zpátky.
Akce se zůčastnilo 5 PPP a trasa měla 21 km. Fotečky od Blanky najdete zde

7.12. Mikuláš na Kosíři - sraz účastníků je na místním nádraží v Prostějově v 09:15, jedeme vláčkem do Čelechovic v 09:29. Zpátky půjdeme přes Kocandu do Prostějova pěšky, nebo jede vlak z Čelechovic ve 14:14 (každé 2 hodiny).
Akce se uskutečnila za hojné účasti turistů z širokého okolí. Mikulášskou trojici vzorně reprezentovali členové klubu českých turistů Smržice- Bob, Sváťa a Janča. Akce se zúčastnilo 17 PPP, ušli jsme cca 12 km, někteří i více. Fotečky z akce najdeš zde.

13.12. Drahanská vrchovina
Start zimní tůry bude v Drahanech, kam dojedeme autobusem, který jede z Prostějova v 9:00. Trasu jsem naplánoval po turisticky neznačených trasách okrajem vojenského újezdu Březina z Drahan přes Bousín k penzionu Lada v Repechách a pak do Malého Hradiska nebo až do Stínavy. Autobus z Hradiska jede 14:55 (15:18 a 16:13). Ujdeme cca 15 km.
Akce proběhla za účasti 5 PPP a došli jsme až do Stínavy, kde jsme stihli autobus v 15:03. U Drahan jsme si užili chvilku inverzní slunečné romantiky, jinak celý den v krásných drahanských lesích v mlžném oparu. Lada Kozlíková byla neskutečně milá a ochotná a její česnečka nás parádně zahřála. Fotečky jsou na rajčeti.

15.12. Zájezd na Vánoční trhy v Olomouci - odjezd vlakem z hl.n. přesně v poledne, sraz v 11:45. V rámci akce možná návštěva úžasné výstavy Šangri-la v Sokolské ulici. Vstupné 120 Kč.
Každoroční tradiční návštěvy vánočních trhů v krajské metropoli se zúčastnilo 13 PPP, byla letos nejen provoněná vánočním punčem, ale i parádní muzikou. Fotečky jsou zde.

24.12. Setkání PPP u Betléma na nám. TGM v Prostějově sraz ve 13:00 s následným posezením v kavárně Corso naproti Zlaté Brány.
Na setkání přišlo 17 PPP a po společné fotečce u Betléma na náměstí TGM v Prostějově jsme se přesunuli do kavárny Corso a při kafíčku a punči jsme si krásně poklábosili. Fotečky najdeš zde.

27.12. Kladecko
Pojedeme vláčkem 08.06 z místního nádraží do Jesence. Trasu jsem vymyslel na 18 km z Jesence do Kladek na Vyšehrad a přes Šubířov do Dzbelu. Ze Dzbelu pojedeme zpět do Prostějova vlakem ve 14.05 nebo nejpozději 16:05. Budeme dělat oheń, vezmětě si klidně buřta.
17 km dlouhou trasu Jesenec-Kladky-Vyšehrad-Ošíkov-Dzbel absolvovalo 6 PPP. Sluníčka jsme se sice nedočkali, ale v Ošíkově jsme navštívili velmi příjemnou restauraci U Sedláka. Ze Dzbelu jsme po zrychleném přesunu stihli vlak ve 14:05. Fotečky najdeš zde.

28.12. Výstup z Trojanovic na Pustevny a Radhošť, pochod 12 km - odjezd v 08 hodin od Penny autama, nutno se předem přihlásit. Ochotní řidiči jsou vítáni. Zatím to vypadá na 4 auta a místa jsou ještě volná.
Akce se zúčastnilo 15 PPP, jeli jsme třemi auty do Trojanovic a prošli plánovanou, 12 km trasu. O co méně bylo na hřebenech Beskyd sněhu, o to více tam foukalo. Fotečky najdeš zde.

31.12. Silvestrovský výstup na Chlum s vařením punče a opíkáním buřtů - sraz účastníků v 10:05 Na Splávku.
Akce se zúčastnilo 21 PPP, z Domamyslic od Splávku jsme došli na Chlum, kde jsme rozdělali oheň, opekli si Silvestrovské buřty a uvařili punč. Trasa měla 11 km a ušel ji i náš čtyřletý vnouček Matýsek se stejně starou kamarádkou Adélkou. Fotečky najdeš zde.

1.1. Novoroční výstup na Velký Kosíř - tradiční regionální turistická akce. My pojedeme autobusem v 08:34 od místního nádraží zast.Sladkovského do Čech pod Kosířem, návrat z Čelechovic ve 13:31 nebo 15:31 vlakem.
Srdečně zve ValdaÚžasný
I když počasí akci nepřálo, sešlo se na Kosíři cca 1000 turistů a co já vím tak i 12 PPP. Z Čech pod Kosířem jsme šli 4, u rozhledny jsme potkali další 3 PPP a cestou dolů do Čelechovic dalších 5 PPP. Na vyčištění hlavy po Silvestru ideální vycházka. Fotečky jsou jako vždy na rajčeti.