Březen 2014

Zřícenina hradu Hluboký

25. března 2014 v 22:36 | Valda |  Turistická všehochuť
S klubem turistů ze Smržic jsme vyrazili v sobotu 22.3. 2014 do přírodního parku Údolí Bystřice. Z Domašova nad Bystřicí jsme asi po 15 km po proudu řeky Bystřice dorazili do obce Hrubá Voda. Na skalnatém návrší nad hotelem Akademie se nachází terénní pozůstatky a nepatrné zbytky obranných valů středověkého hradu Hluboký. Prvním známým vlastníkem a stavitelem byl olomoucký biskup Jan VII. Volek (1334-1351). Po jeho smrti jej král Karel IV. daroval svému bratru, moravskému markraběti Janu Jindřichovi. V r. 1382 získali hrad pánové z Kravař a po nich pak Tvorkovští z Tvorkova. Za husitských válek sídlili na hradě husité, kteří odtud působili velké škody městu Olomouc. V roce 1426 byl hrad obléhán, dobyt a zbořen Zikmundovými stoupenci. Od roku 1437 jej držel rod Žerotínů. Existence hradu pomalu upadala v zapomenutí, kámen z něj byl použit ke stavebním účelům obyvateli Hrubé Vody a Hluboček. Jeho zbytky jsou též nazývány "Pustý zámek".
ÚžasnýValda
Zdroj: http://www.cestykrajem.cz/

Plán akcí PPP na březen 2014

1. března 2014 v 0:01 | Valda |  Plány akcí PPP
Sobota 8.3. Za liškou Bystrouškou - účast na akci KČT Smržice.
Trasa 24 km z Loštic a 16 km z Bouzova. Cíl obou tras v Lošticích. Jízdenky možno zakoupit od 3.3. v CK Renata naproti místního nádraží.
Odjezd autobusu: Kocanda 7:50, PV lázně 8:00, hl.nádraží 8:10
------------------------------------------------------------------------------------------
Za krásného slunečného jarního počasí se na akci přihlásilo 67 turistů, kromě autobusu jel i mikrobus. Trasy 26, 21 a 11 km se všem moc líbily. Gastronomický zážitek v Loštické tvarůžkové cukrárně, to už byla jen taková třešnička na dortu skvělé akce KČT Smržice, kterou pro nás připravila Jana Chovanová.
Fotečky z akce pppprostejov, blanka13, Jirka Pela

Sobota 15.3. Jarní potulování Drahanskou vrchovinou
Jedeme ráno autobusem Boskovičákem (8:25 st.11 aut.nádr., 8:29 Hliníky, 8:33 Krasice) do zastávky Protivanov, tábor Metra.
Od Rybníka pod táborem jdeme směr Oborský dvůr , po modré značce údolím potoka Luha k rozcestníku Pod Vlčí skálou, po 1300 m modrou opustíme a dojdeme k silnici Sloup-Vysočany, souběžně s ní po lesní cestě dojdeme do osady Housko (kaplička J.Nepomuckého) a pak Molenburkem kolem kostela ke koním a ke křížku u ZD. V lokalitě kde původně stávala ves Housko a sklárna uděláme oheň. Lesem se napojíme na červenou zn. a dál po nově opravené silničce a kolem prameniště Bílé vody směrem na Protivanov, odkud nám jede v 15:50 autobus do Prostějova, kde budeme v 16:37. Našlapeme 20 km. Budeme vařit i kafíčko.
.............................................................................
V sobotu bylo ale skoro všechno jinak, počasí se pokazilo, byla zima, foukal ledový vítr a pršelo. Přesto se nás sešlo 18 a ušli jsme plánovaných 20 km. Nedělali jsme oheň ani jsme nevařili kafíčko, na autobusové zastávce v osadě Housko jsme popřáli 4 oslavencům a v Protivanově v penzionu Gril Tour jsme strávili při čekání na autobus příjemnou hoďku a půl plnou gastronomických zážitků. Toto restaurační zařízení lze jen doporučit. Tak nezbývá než doufat, že všichni zúčastnění PPP přežili akci ve zdraví.

Středa 19.3. Luká
Ve středu můžete s Bělou a spol vyrazit na všednodenní turistiku. Sraz zájemců v 7:50 hodin na místním nádraží.
Trasa Náměšť na Hané-Laškov-Krakovec-Bohuslavické rybníky-Luká.
Jede se vlakem v 8:06 z místního nádraží do Náměště. Zpět z Luké autobusem ve 14:50 hod do Konice, z Konice vlakem v 15:11 hod s příjezdem do Prostějova místní nádraží 15:50 hodin.
..............................................................................................
Josefovské akce se zúčastnilo 8PPP, počasí bylo příjemné jarní, jen chvílemi dost foukalo. Blanka nafotila první ladoňky. Trasa byla dlouhá 20 km. Fotečky najdeš na blanka13.

Sobota 22.3. Vítání jara v údolí Bystřice - účast na akci KČT Smržice.
Akci organizuje Blanka a podrobnosti najdete zde.

Prosluněnou březnovou sobotu strávilo v údolí Bystřice 49 turistů. Krásně jsme se prošli zdejším přírodním parkem a našlapali 22 km.
Fotečky z akce jsou na rajčeti pppprostejov blanka13 Jirka Pela

Sobota 29.3. Koniklece na Vápenici
Letos si příroda pospíšila a tak už kvetou i koniklece na Vápenici. Proto se akce z 5.4. přesouvá na 29.3.
Sraz je na místním nádraží v Prostějově v sobotu ráno v 07.50, jedeme 8.06 do Čelechovic. Jdeme přes PP Vápenice a Malý Kosíř do lázní Slatinice a po žluté na Velký Kosíř. Pak dolů do Kostelce na Hané na vlak 14.43 nebo 15.36 nebo autobus 16.30. Budeme dělat oheň.
Akce se zúčastnilo 23 PPP, Koniklece na Vápenici byly krásné i když sluníčko vylezlo později. Nedošli jsme na Malý kosíř, ale oheň jsme dělali nad Slatinkami, moc hezké místo. Na vrcholu Velkého Kosíře jsme potkali Štěpána s Rosťou a spol. Byl krásný teplý jarní den a tak jsme se nakonec vydali přes Smržice(pivko na hřišti) až do Prostějova. Zapisuji 21 km.