Červenec 2014

V horku za větřáky

23. července 2014 v 10:06 | Valda |  Hodnocení akcí
"Chvalkovice nikdy více, radši ránu do palice". To ale píši s nadsázkou, protože naše nedělni cyklotrasa byla moc pěkná, jen počasí jsme podcenili a v tom 30 stupňovém vedru jsme si ji nemohli pořádně užít. S Pepou jsme se potkali v Nezamyslicích u Arnošta před barákem a pak přes Dřevnovice kolem Poníků a Pavlínky vyrazili směrem na Chvalkovice na Hané a na Ivanovice na Hané. To bylo kolem deváté, příjemných 24oC a pofukoval chladivý větříček. Tohle cyklisticky příjemné počasí nám ale vydrželo jen do Moravských Prusů, kam jsme dojeli přes Topolany kolem 11 hod. To už začalo sluníčko parádně pálit. U kostela sv.Jiří v M.Prusech jsme se otočili a po CT 5029 přes Boškůvky přejeli do Moravských Málkovic, po krátké občerstvovací zastávce u málkovického koupaliště, pak pokračovali do Orlovic, s dominantním kostelem sv.Václava na kopci pod hradištěm Orlov. Přes les do Zdravé Vody (cykloláhev si zde nedoplníte:-) a do Hvězdlic k zámečku. Za obcí Nové Hvězdlice jsme opustili CT 5029 a pokračovali směr Chvalkovice, kde jsem již z dálky viděli nad obcí větrný mlýn - náš hlavní dnešní cíl. V obci je, kromě mlýna, také moc pěkný kostel sv.Bartoloměje a opravené sousoší sv.Jana Nepomuckého z r.1718. Od větřáku jsme sjeli po červené tur.zn. lesem dolů do obce Nemochovice s krásně, nově opravenou kapličkou sv. Floriána. V další malebné obci Kunkovice jsme obdivovali druhý větrný mlýn holandského typu, stojící na vyvýšenině SV nad obcí. Po prudkém, a ve vedru úmorném, stoupání jsme vjeli do stínu Kunkovického lesa a krásným sjezdem kolem Nového Dvora Marie (to je název:-) jsme se spustili do Litenčic. Největší pamětihodností Litenčic je zámek z roku 1437 a kostel sv. Petra a Pavla z doby kolem roku 1700. To už byl ale před námi poslední prudký kopec Kleštěnec, na který jsme v tom pařáku kola vytlačili a ochladili se při dlouhém sjezdu přes Skavsko do Morkovic. Na místním koupališti jsme se pak pořádně ochladili v bazeně i při pivečku. Po hodince a půl jsme pokračovali po cyklostezce 11 km do Nezamyslic, pořád mírně s kopečka po bývalém žel.náspu. U zámku v Nezamyslicích jsem se s Pepou rozloučil a těch posledních 22 km do Prostějova jsem ujel na velkou kofolu. Před barákem jsem měl na tchm 108 km.
Odkaz na fotečky: pppprostejov
ÚžasnýZdraví vás, už kapku ochlazený, Valda.

Kolem Bečvy z ČS hranice až do Přerova

15. července 2014 v 21:41 | Valda |  Hodnocení akcí
V sobotu 12.7. naložil cyklobus BEČVA firmy ARRIVA MORAVA a.s. v Přerově na autobusovém nádraží 15 PPP i s koly na svou palubu, no vlastně kola jsme si museli naložit do přívěsu sami :-), aby nás za dvě hodiny vysadil na parkovišti v lokalitě Bílá-Bumbálka (938m.n.m.) na československé státní hranici. Do cyklobusu je velmi záhodno si předem místa zarezervovat viz: http://rsm.arriva.cz. Naše kola se vazla jako v bavlnce a neutrpěla žádné újmy, asi díky velmi originálnímu uchycení kol v přívěsu. Abychom si užili alespoň jedno stoupání, tak jsme nejdříve vyjeli na rozhlednu Čerták (Súkenická) nad stejnojmenným hotelem v nadm. výšce 953 m. Byli z ní hezké výhledy. Po CT 6020/5 a žluté tur. zn jsme se lesní cestou vrátili na silnici E442 ve skiareálu Třeštík. Čekal nás 6,5 km dlouhý a určitě spádově nejprudší úsek trasy, k Vodní nádrži Horní Bečva. A právě řeka Bečva dala jméno cyklotrase i cyklobusu a provázela nás celých 100 km zpátky do Přerova. Pramen Rožnovské Bečvy můžete najít pod Vysokou ve výšce 950 m.n.m. Vede k němu červená tur. zn. a od chaty Třeštík je to k němu necelé 2 km. V obci Horní Bečva už nás CT Bečva chvílemi svedla i mimo silnici E442, aby nás na ni zase ve dvou 400m úsecích naváděla a to poměrně nebezpečným přejezdem do protisměru, to je ale jediné, co se dá celé této krásné trase, vytknout. Oficiálně CT Bečva začíná u tur.rozcestníku Horní Bečva-U Bučku. Obcemi Prostřední a Dolní Bečva se příjemně proplétá po místních komunikacích a víceméně kopíruje řeku. Těsně před vstupem cyklotrasy do města Rožnov pod Radhoštěm jsme projížděli kolem golfového hřiště, plného hráčů, asi nějaký turnaj. V Rožnově jsme zajeli ke vstupu do skanzenu a prošli se parkem kolem hudebního altánu. K nové Jurkovičové rozhledně se na kole nedá dojet, a tak tu jsme si nechali na příště-pěšky. Dál nás stezka vedla kolem Zubří, Střítež nad Bečvou a Veselá pořád kolem Bečvy do Valašského Meziříčí. V tomoto úseku je stezka vedena po několika zajímavě řešených nových mostech pro cyklisty. Ve Valmezu, jak se městu ve zkratce říká, jsme zajeli k zámku Žerotínů ve svahu, na levém břehu řeky, zašli jsme do TIC v bývalé sýpce a prohlédli si renesanční stavbu z 60 let 16.st - polodřevěný kostel sv.Trojice, nacházejíce se v Sokolské ulici, kousek od řeky, 320 m západně od TIC. Na konci města u soutoku Rožnovské a Vsetínské Bečvy jsme odbočili doprava a drželi se po proudu řeky, na cyklotrasu se zde připojuje úsek vedoucí kolem Vsetínské Bečvy už z lokality Uzgruň, celkem 60 km. Vsetínská Bečva pramení pod Trojačkou v nadm. výšce 910 m a od pramene Rožnovské Bečvy je její pramen vzdálený vzdušnou čarou 3 km východně. Vraťme se ale na naši trasu. My jsme měli před sebou 23 km úsek od soutoku do Teplic nad Bečvou, kde jsme si naplánovali lehký obídek v restauraci místních lázní. Cyklotrasa Bečva je vedena z Val.Meziříčí přes Lhotku nad Bečvou a pak kolem žel.tratě ke štěrkopískovým jezerům u Hostopečí nad Bečvou, kde jsme se občerstvili v restauraci Jachta. V Miloticích zažil můj kamarád Karel, a my s ním, nevšední a velmi srdečné setkání po letech, s kamarádem z vojny. Bez malé štamprdličky slivovice se to samozřejmě neobešlo. Do Teplic jsme přijeli přes Skaličku a Ústí. Za zmínku stojí snad 400m dlouhý pohřební průvod v Ústí, který nás na několik minut zastavil. Asi pochovávali místního dobrovolného hasiče, starostu nebo fotbalistu, či co ? Jo a v Ústí mají 4 čápi. A ve Skaličce zase větrný mlýn. V Teplicích v lázeňské restauraci bylo živo, na oběd jsme si necelé půl hodinky počkali, ale pochutnali jsme si a kolem 15:30 jsme, s teplými oplatky v ruce, opouštěli lázeňskou kolonádu na nábřeží Bečvy. Naše startovní pole se trošku roztrhalo, někteří vyrazili z Teplic dřív, Blanka spěchala na noční a Janička na vlak. Ale stejně jim to nebylo nic platné, protože trošku zabloudili už v Teplicích, tak do Přerova dorazili asi 20 minut po nás. Přitom my jsme celou dobu mysleli, že jsou před námi a hrozně jsme se divili že je naše "stíhací jízda" marná. V Přerově u lávky u tenisu jsme se rozloučili s Blankou a Františkem, které jsem navedl na nádraží k jejich autu a s ostatními se pak sjel na přerovském Horním náměstí, kde jsme se naproti zámku v nové kavárně Caffe Amos odměnili skvělou kávičkou za ujetých 100 km po úžasné cyklotrase "Bečva". Jen "houšť a větší kapky" takových krásných cyklostezek a akcí PPP.
Už né od Bečvy, ale od Hloučely zdraví ValdaÚžasný

Přechod Nízkých Tater

10. července 2014 v 22:19 | Valda |  Hodnocení akcí
Již tradičně zorganizovaly kamarádky z KČT Smržice a členky PPP Katka, Naďa, Běla, Špiška, Šefča, Blanka a Maruška Keška přechod slovenských hor. Letos si vybrali Nízké Tatry, vyšly z Vernáru, od rozcestí Pusté Pole a končily v Liptovské Lužné. Za 5 dní našlapaly 91km s převýšením téměř 6000m. Počasí bylo všelijaké, nevyhly se ani pořádné průtrži. Spaly v útulnách a horských chatách a vše potřebné si nesly na zádech. Před jejich výkonem smekám a věřím, že se jim to všem moc líbilo.....
Aspoň na fotečkách vypadají šťastně a spokojeně.
Zprávou pověřený ValdaÚžasný

Víkend PPP nejen na Broumovsku

10. července 2014 v 22:09 | Valda |  Hodnocení akcí
Čtyři krásné slunečné dny s přáteli přiměřeného pohybu, uprostřed úžasné přírody Broumovských a Teplických skalních stěn se spoustou nádherných výhledů do krajiny na česko-polském pomezí. Jako bonus jsme se cestou zastavili v historických centrech měst Opočno a Nové Město nad Metují a na hradech Potštejn a Litice.
Během našeho čtyřdenního pobytu na Broumovsku jsme měli základnu v obci Hlavňov kousek od Police nad Metují a hlavně kosek od okolních skalních měst. První den po příjezdu do Hlavňova jsme kolem 16 hodiny vyrazili na 6 km turistickou vycházku do Broumovských stěn s cílem na turistické chatě Hvězda.
Páteční tůru do Teplických skal jsme začínali v osadě Skály, odkud jsme po zelené značce přes kopec Čáp a rozcestí Pod Bludištěm prorazili ke skalnímu útvaru Řeznická sekyra na hlavní okruh ve skalním městě. Navštívili jsme zříceninu hradu Střmen a prošli skalní bránu zpět k horolezecké chatě. Obešli jsme po modré zn. Skalní ostrov a vrátili jsme se Pod Bludiště. Po zelené jsme přes Kraví horu došli na vyhlídku Lokomotiva. Z rozc. Nad Kamencem jsme po modré došli zpět do osady Skály k zámečku Bischofstein, kde jsme se občerstvili před odjezdem zpět do Hlavňova. Trasa měla 16 km.
Start sobotní tůry nám horský vůdce Milan Tuček naplánoval do obce Slavný, kde jsme se v 9:00 sešli s našimi společnými kamarády z Milanových tradičních zájezdů na Slovensko. Nejdříve jsme se spustili do Zaječí rokle a po žluté kolem Kamenné brány jsme došli na vyhlídku Koruna. Po zelené pak k Pánovu kříži a po žluté pak kolečko kolem Božanovského špičáku. Dál po žluté přes Bludiště na Soví hrádek a po zelené zpět k Pánovu kříži. Po červené asfaltkou přes Slavenskou vyhlídku k rozc. Nad Slavným. Někteří z nás se zašli ještě podívat na Hřiby a Čertovu tchyni. Odjížděli jsme společně od Penzionu Majka ve Slavném, kde jsme se na závěr odměnili pivkem. Trasa měla 17 km.
Cestou z Broumovských skal do Prostějova jsme se na skok zastavili v Opočně, součástí prohlídky zámku byla květinová výzdoba z růží. V bývalé soudní budově probíhala výstava obrazů Zd.Buriana. Kromě řady hodnotných architektonických památek nás zaujal i krásný zámecký park.
Poslední zastávku cestou domů jsme udělali na gotickém hradě Litice, který byl založen někdy koncem 13. stol. za posledních Přemyslovců.

Už zase z Órodné Hané zdraví ÚžasnýValda

Plán akcí s účastí PPP na červenec 2014

1. července 2014 v 19:15 | Valda |  Plány akcí PPP
3.-6.7. Broumovsko
Prodloužený víkend v Teplických skalách a v Broumovských stěnách s pobytem v Hlavňově a s účastí 16 přihlášených PPP. Odjezd 3.7. v 8:00 od Penny.
Fotečky z akce: pppprostejov

12.7. Cyklostezka Bečva
Cyklobusem z Přerova na Bumbálku a na kolech zpět. 16 přihlášených cyklistů PPP se sejde na autobusovém nádraží v Přerově i kolama v 07:15. V Bílé-na Bumbálce jsme v 9:50. Čeká nás 95 km zpět do Přerova po cyklostezce Bečva.
Článek o akci najdeš zde.

20.7. Cykloturistka z Nezamyslic
Sraz cyklistů je v 8:00 u hřbitova v Prostějově. Jedeme do Nezamyslic a pak 50 km kolečko přes Ivanovice, Chvalkovice, Litenčice a Morkovice zpět do Nezamyslic a do Prostějova.
Fotečky z akce: zde

26.7.-2.8. Jizerské hory
Týdenní turistická dovolená s KČT Smržice v Jizerských horách.

Sobota 26. 7. Kladky - Bouzov - Kladky
Bude to trasa z Kladek po zelené na Bouzov, dále po žluté do Kadeřína a po modré zpět do Kladek.
Délka trasy cca 22 kilometrů.
Pojede se auty - sraz je v sobotu 26. 7. 2014 v 8:00 hodin tradičně u PENNY marketu.
Předpokládaný návrat nejpozději do 17:00 hodin z Kladek.
Protože se jede auty, je potřeba se na akci předem přihlásit na mob: 737 217 253 nabo na email: JirkaProstejov@seznam.cz
Termín přihlášek nejpozději do pátku 25.7.do 18:00 hodin.
Akci zajišťuje Jirka Pela.
Hodnocení akce:
Akce se zúčastnilo PPPět turistů, kteří našlapali rekordních 33 km. Report z akce je od Jirky Pely:
"Šli jsme z Kladek po zelené do Kozova. Potom jsme ztratili stopu, tak jsme šli po silnici směr Blažov. Z ní jsme sešli na cestu, kde bylo neturistické značení k hradu. Dostali jsme se (podél 400kV vedení) na cyklostezku 6036. Po ní jsme šli až nás křížila žlutá turistická značka - tou jsme se vydali na Blažkov. Cesta byla neprošlápnutá, tak jsme ztratili opět žlutou. Proto jsme se vrátili na cyklostezku a pokračovali na rozcestí Nad Špraňkem. Z něj po modré na rozcestí Bouzov - ZD. Zde jsme měli v nohách skoro 20km, tak jsme se vrátili po modré Nad Špraňkem a šli jsme do Javoříčka. Dále po modré přes Zkamenělý zámek, Kadeřín a Nad Milkovem do Kladek.

Měli jsme toho dost, ale na konci holky i zazpívaly a nálada byla dobrá. V Prostějově jsme byli skoro v devět večer. I přes dvojí bloudění (obojí na žluté značce) v dobré náladě"

Odkaz na rajče na Jirkovy fotečky: zde

Sobota 2. 8. Konice - Vojtěchov - Konice
Trasa: z Konice po červené přes Březsko do Vojtěchova, z Vojtěchova po modré přes Hvozd na rozcestí Ochozská kyselka, dále po žluté do Konice.
Délka trasy cca 23 km.
Pojedeme vlakem:
Odjezd v 8:05 hodin z místního nádraží ( 8.02 z hlavního nádraží)
Návrat buď v 16:11 (v Prostějově v 16:53) nebo 18:41 hodin z Konice (PV v 19:23)