Leden 2015

JAK JSME V LEDNU MAŠÍROVALI.......

25. ledna 2015 v 16:29 | Valda |  Hodnocení akcí
Leden, leden za kamna vlezem....... Tak to ani náhodou. Vždyť to letošní lednové počasí bylo turistice příznivě nakloněno a všechny plánované akce PPP jsme mohli v pohodě uskutečnit. 10. ledna při vandrování nad Terezským údolím mělo počasí téměř jarní ráz, 14oC a na sluníčku skoro 20. Letos se nám ale podařilo vytáhnout i běžky a zalyžovat si na Paprsku, což loňské sněhové podmínky nedovolily. Nový rok jsme napřed netradičně, už o půlnoci, vítali na Velkém Kosíři zpěvem české národní hymny a pak tradičně odpoledne na Chlumu na Záhoří. 1. ledna se tedy celkem potkalo úžasných 28 PPP. No pokud by to mělo takto pokračovat celý rok, tak to budou padat rekordy. V neděli 4.ledna se nás na Konicku potulovalo 13 a za zimního, větrného, polojasného počasí jsme z Konice, přes Březsko, Klužínek, Hačky a Lukou ušli 17 km až do Bohuslavic.
Putování údolím říčky Šumice z Pěnčína přes Laškov a Krakovec do Náměště na Hané se zúčastnilo 10. ledna 10 PPP, kteří na 16 km trasu vyrazili sice ráno za deště, ale odpolede si užívali, jak jsem již výše uvedl, krásného, teplého, slunečného počasí.
V pátek 16.1. se uskutečnily hnedle dvě akce PPP. Já jsem s kamarády ze Slovenských odyseí vyrazil tradičně na veletrh GO A REGIONTOUR do Brna. Cestou na výstaviště jsme zdolali 3 brněnské rozhledničky-Kašpar, Kamenný vrch a Komec. Blanka, Běla a Eva si udělaly v pátek babskou jízdu a ze Slatinic si vyšláply po žluté na Velký Kosíř, pak po zelené kolem Lhoty směr Kníničky, dál kolem Drahanovic k samotě Lusthos a kolem chaty Lumpík do Slatinic. Našlapaly 13 km a skončily u Blanky na kafíčku v Olšanech. Já jsem s Dádou vyrazil na 3 dny na Vysočinu, do okolí městěčka Třešť a do Jihlavy.
Jirka Pela zorganizoval v sobotu 17.1. krásný, 17 km dlouhý, výšlap z Okluk po modré Na Pohodlí, po žluté do Seče k Zedníkům, po červené do Dvoreckého žlebu a žlebem do Ptenského Dvorka na vlak. Do cíle ve Ptení dorazilo 12 spokojených PPP.
Ve středu 21.1. se sešlo 6 PPP na Svatém Kopečku u Olomouce. Po delší době vylezlo i sluníčko a tak si užívali krásný pochod přes Kartouzku do Radíkova k pevnosti a vysílači a přes Lošov zpět k bazilice na Svatém Kopečku. Krásné fotečky z akce má Blanka13 na rajčeti.
V sobotu 24.ledna vyrazilo 21 PPP auty do Pustiměře. O půl jedenácté jsme se všichni sešli u chrámu sv.Benedikta potaveného v r.1901. Za ním stojí kaple sv.Anny a leží ruiny rotundy sv.Pantaleona z r.1085. Zelená značka naučné stezky Melice nás vedla k pozůstatkům středověkého hradu stejného názvu (1339-1439), pod kterým jsme rozdělali oheň a někteří i na něm. Vystoupali jsme na kopec Rehňa (370 m) a prošli obcí Zelená Hora. Zašli jsme ještě k hradisku Zelená hora, kde se předpokládá existence pravěkého, raně středověkého i Velkomoravského sídliště. Při návratu do Pustiměře jsme si prohlédli všechny sakrální památky a našli jsme i smírčí kříž u hájenky. V 15 hodin jsme se rozloučili u Benedikta s 10 km v nohách.
Poslední lednové akce PPP se v sobotu 31.1. zúčastnilo 18 PPP. Za krásného slunečného, zimního počasí, jsme si prohlédli zámek a centrum města Hranice. Po naučné stezce Hůrka jsme vystoupali na dvě vyhlídky nad řekou Bečva a užili si úžasných výhledů do jejího údolí. Prozkoumali jsme jen shora hranickou propast, poobědvali na Vápance a přes lázeňské městečko Teplice nad Bečvou (Zbrašov) jsme se po žluté vrátili do Hranic. Parádní zimní, 13 km, turistika.
Na další akce PPP vás zvu v únoru, plán jednotlivých akcí už je zde k dispozici. Navíc už bude i první tur. akce KČT Smržice - 21.2. se jede do Šumperka, viz www.kctsmrzice.cz.
Ohlédnutí za lednem PPP sesmolil ValdaÚžasný

PLÁN AKCÍ PPP NA ÚNOR 2015

12. ledna 2015 v 19:42 | Valda |  Plány akcí PPP
Sobota 7.2.2015
Studánková naučná stezka
Jedem auty v 8:30 od Penny marketu do obce Vítovice u Rousínova. Čeká nás 16 km túra v okolí Habrovan a Olšan na Brněnsku. http://www.mapy.cz/s/faWG. Na akci je potřeba se předem přilásit v komentáři pod tímto článkem.

Neděle 8.2.
Běžkování PPP
Vyjedeme auty do okolí Protivanova, sraz běžkařů v 10 hodin o Penny marketu nebo v 10.30 u Honzíkova kříže nad Penzionem Lada u Repech. Běžky ssebou :-D Jednotná ústroj PPP - reflexní vesty !!

Sobota 14.2.2015
Valentýnský pochod na Záhoří
Sraz v 11:00 Na Splávku v Domamyslicích. Jdeme do opuštěného lomu nad jabloňovým sadem na Záhoří. V lomu budeme hledat Valentýnský poklad a dělat oheň. Akce vhodná i pro mrňousky. Ujdeme asi 10 km.

Neděle 15.2. 2015
Zimní výstup na Lysou horu
Pozor: Protože z Ostravice na parkoviště u lanového centra jsou povinné řetězy, které někteří řidiči nemají, dochází v Ostravici ke změně místa startu, navíc odjíždět budeme o půl hodiny dříve a túra je o pár km delší
Jedeme už v 7:30 hodin od Penny auty 126 km (1,40hod) do Ostravice k přehradě Šance. Výstup na Lysou horu po žluté značce a sestup po červené na Butořanku a po modré na Mazák, 15 km. Mačky, nesmeky a trekové hole jsou velmi vhodné. Změna cílové destinace v případě velmi nepříznivého počasí vyhrazena. Na akci je potřeba se předem přilásit v komentáři pod článkem "Nejbližší akce PPP".
Přihlášeni zatím jsou: Valda, Dáda, Blanka, Franta, Běla a Katka.

Sobota 21.2.2015
Akce KČT Smržice - Šumperská 50 viz www.kctsmrzice.cz

Neděle 1.3.2015
Kladecko trochu jinak
Jedeme auty v 8:15 od Penny do Kladek. Trasu jsem naplánoval na 19 km viz. odkaz na mapu: http://www.mapy.cz/s/faJ0
Kladky - Ospělov - Blažov - Svojanov - Hamerky - Věznice - Kladky. Na akci je potřeba se předem přilásit v komentáři pod tímto článkem.
Na únorové potulování moravskými lesy a hvozdy vás zve Valda Úžasný

VYHODNOCENÍ AKTIVITY PPP V ROCE 2014

2. ledna 2015 v 11:00 | Valda |  Přehledy
V PŘEHLEDU KM 2014 jsem celý rok zaznamenával počty našlapaných kilometrů při akcích PPP. Nejaktivnějších deset PPP uvádím v následujícím přehledu:
1. Valda 1156 km
2. Běla 1104 km
3. Jirka Pela 1097 km
4.-5. Dáda a Blanka 922 km
6. Špička 847 km
7. Franta 831 km
8.-9. Eva a Naďa 706 km
10. Radim 643 km
Po novoročním sestupu z Kosíře a výstupu na Chlum jsem hned založil PŘEHLED KM 2015.
Krásný nový rok plný turistiky přeje