Březen 2015

BŘEZNOVÉ COURÁNÍ PPP

31. března 2015 v 17:53 | Valda |  Hodnocení akcí
Turistický březen byl napěchovaný akcemi. Začal hned 1.3. putováním z Kladek, údolím Věžnice do Kozova a přes Svojanov a Ospělov zpět do Kladek, počasí focení moc nepřálo, bylo zima a zataženo. Sešlo se nás ale 21 a ušli jsme 20 km. Průvodce nám dělali Ivan s Katkou, kteří mají v Kladkách chaloupku. Hned další den 2.3. vyrazilo čtyřčlenné dívčí komando do Pulčínských skal u Lidče na ledopády. V blatíčku a za deště skály i s ledopády našly a užily si turistiku, která je jistě pořádně zocelila.
V sobotu 7. března se 16 PPP zúčastnilo akce KČT Smržice na trase z Jevíčka do Letovic. Mimo jiné jsme si prohlédli zámky ve Velkých Opatovicích a Letovicích a zapomenuté bývalé věhlasné lázně v obci Velká Roudka.
V sobotu 14.3. se 6 PPP rozloučilo se zimou v běžeckých stopách v Jeseníkách. Na 20 km dlouhé trati ze Skřítku přes Ztracené kameny, Pecný, Jelení studánku a Alfrédku zpět do sedla Skřítek, jsme si užívali opravdu pravé zimní počasí se vším všudy. 15.3. vyrazilo 14 PPP v nedělním ranním poprchání do Moravského krasu hledat jara krásu. A k vidění toho opravdu bylo dost a dost. Jaro se hlásilo kvetoucími kočičkami, jaterníky podléškami a plícníkem lékařským. Příroda CHKO nás pak okouzlila spoustou krásných kamenných zákoutí vápencových skal a jeskyněk. Balvany a padlé stromy, porostlé mechy, poločas rozpadu dřevní hmoty na pozadí stovek milionů let formované, dech beroucí, přírody v údolí vyhloubeném vodními toky. Cestou tam jsme se zastavili v městyse Křtiny - na známém Mariánském poutním místě a cestou domů pak v obci Rudice, kde jsme navštívili propadání na Jedovnickém potoce a kaolínový lom Seč.
18.3. se vydaly holky PPP Blanka, Běla, Andrea a Naďa až na Žďársko. Hlavním cílem byl 13.km bledulkový okruh u obce Chlébské, bledule byly nádherné, celá trasa moc zajímavá a až nečekaně kopcovitá. Cestou zpět udělaly ještě kolečko kolem hradu Pernštejna. Viděly všecko, co vidět chtěly a počasí...... luxusní.
Další akce PPP nás společně s Baťůžkáří zavedla do Přírodního parku Rakovecké údolí u obce Račice-Pístovice na Vyškovsku. V údolí potoka Rakovec v tomto období každoročně kvetou tisíce bledulí, které sem přilákají stovky turistů a dalších milovníků přírody. My jsme si sem cestu udělali v sobotu 21.3. za krásného jarního počasí. Cestou zpět jsme se zastavili v Drnovicích a vystoupali na rozhlednu Chocholík. Bylo nás 31 a ušli jsme 14 km.
Další den, v neděli 22.3. se počasí zase na chvilku otočilo směrem k zimě a 9 PPP vyrazilo ráno autobusem z Prostějova do obce Valchov (u Boskovic). Po žluté značce jsme došli do Němčic, zašli jsme k bývalému větrnému mlýnu, soukromý objekt stojí jižně obce, je krásně opraven a slouží k rekreaci. Z kopce Bučí (653 m.n.m.) jsme sestoupili přes Žďárský potok až k říčce Luha k Vlčí Skalce a odtud po modré značce přes Oborský dvůr do osady Skalná Huť. Přes les pak zkratkou do Protivanova. Po 18 km jsme si dopřáli občerstvení v Gril Tour před návratem do Prostějova.
S Blankou jsme se 24.3. odpoledne vydali fotit Koniklece velkokvěté do PP U Strejčkova lomu u Grygova na Přerovsku. V pátek 27.3. pak vlakem do Šumperka, kde jsme procourali, na památky bohaté, centrum města a po tur. trasách v okolí města obešli okolní skalní útvary na kopcích Hanušovické vrchoviny. K návštěvě můžu doporučit zejména skalní úvar Městské skály s výhledovým altánkem. Poslední březnovou turistickou akcí s účastí PPP byl zájezd KČT Smržice na Jižní Moravu za rozvetlými mandloněmi. Na Trase dlouhé 20 km z Klobouků u Brna do Hustopečí jsme viděli větrný mlýn, zámeček, kostel sv.Vavřince a kapli sv. Barbory v Kloboukách, nejen na obec Boleradice jsme se rozhlédli z rozhledny Nedánov, prošli obcí Diváky (zámeček a pamětní deska bratří Mrštíků), objevili jsme smírčí kříž z r. 1663 U Josífka, nafotili Koniklece a Hlaváčky na Kamenném vrchu u Kurdějova a nakonec se podívali do korun rozkvetlých mandloní z rozhledny Hustopeče. Cíl byl v městečku Hustopeče u Brna, kde probíhaly slavnosti vína a mandloní a tak došlo i na gastronomické a degustační zážitky.
O tom že i v březnu počasí turistice přálo, svědčí skutečnost, že jsme uspořádali 12 akcí PPP, našlapali při nich 217 km (z toho 20 na běžkách) a průměrná účast na akcích byla 10 PPP. Opět se potvrdilo turistické úsloví: "neexistuje špatné počasí, ale jen špatně oblečený turista".

Aprílově vás z blogu všechny zdraví ValdaÚžasný

PLÁN AKCÍ PPP NA DUBEN 2015

13. března 2015 v 22:47 | Valda |  Plány akcí PPP
4.4. ÚDOLÍM ROMŽE Z KONICE NA BĚLÁK
Sraz zájemců v 7:50 na místním nádraží, jedeme vlakem v 08.06 do Konice. Jdeme z Konice přes Křemenec, Čunín, Stražisko a Ptenský Dvorek na Bělecký mlýn - trasa má cca 15 km - odkaz na mapu: http://www.mapy.cz/s/gsi1
Odjezd z Běleckého mlýna vlakem ve 14:33 nebo 16.33.

5.4. Z BUKOVÉ DO STRAŽISKA
Jedeme autobusem z Prostějova v 7:55 z aut.st. č.10. (Hliníky 7:59, Krasice 8:02) do Bukové.
Trasa Buková - po zelené Javorník - větrníky - Brodek u Konice - Hrochov - pod Suchdolem po červené - Stražisko má 15 km. Ze Stražiska nám jede vlak 14:22 nebo 16:22. Mapka: http://www.mapy.cz/s/gssu

6.4. VAJÍČKOVÝ POCHOD DO KRUMSÍNA
Start akce je v 10:00 na hrázi Plumlovské přehrady nad výpustí. Jdeme po žluté k Loupežníkovi a pak po zelené přes Alojzov až do Myslejovic. Pak okrajem vojenského újezdu Březina přes Křenůvky a Prostějovičky k rybníku Osina a do Krumsína na autobus. Trasa má cca 19 km - odkaz na mapu (úsek z Myslejovic): http://www.mapy.cz/s/gsnG
Z Krumsíma od sv. Jana nám jede autobus v 16:28.
Každý účastník pochodu musí mít sebou viditelně nesené vyfouknuté vajíčko, kdo ho donese nejdál vyhrává od každého čokoládového zajíčka. Pánové nezapomeňta si pomlázky a děvčata, abyste měly co nalét.

11.4. DO LITOMYŠLE S RYTÍŘEM TOULOVCEM
Akce KČT Smržice do Litomyšle - podrobnosti o akci na http://www.kctsmrzice.cz/index.php?aktualni_akce

12.4. ZAHÁJENÍ CYKLOTURISTICKÉ SEZÓNY
Sraz cyklistů v 10 hodin u FTL na začátku cyklostezky do Bedihoště.
40. km cyklotrasa: Prostějov - Bedihošť - Klenovice - Polkovice - Lobodice - Tovačov - Věrovany - Klopotovice - Kralice - Prostějov.

19.4. OD BUCHLOVA VĚTOR VĚJE....
Místo na Vršatecká Bradla se jede auty do obce Salaš (59 km, 1:23hod) v pohoří Chřiby. Sraz účastníků je v 8:30 v PV u Penny Marketu. Čeká nás 16 km trasa přes hrad Buchlov, kapli sv.Barbory, Buchlovský kámen a Břesteckou skálu. Na akci je nutno se předem přihlásit v komentáři.

25.4. Z VELKÝCH KARLOVIC NA BUMBÁLKU
Akce KČT Smržice do Beskyd dle ročního kalendáře - podrobnosti o akci na www.kctsmrzice.cz

26.4. JARNÍ HOSTÝNSKÉ VRCHY
Sraz turistů je v 8:00 u Penny. Jedeme auty do obce Chvalčov u Bystřice pod Hostýnem. Jdeme Chvalčov (lesní školka) - Kozlůvky - zřícenina Obřany - u Tří kamenů - Tesák - Čerňava - PR Smrdutá (balvanový proud) - kaskády pod Bludným - Chvalčov celkem cca 15 km. Mapka: http://www.mapy.cz/s/gsvA

Na aprílové šlapppání zve Valda Úžasný

HYMNA PPP

6. března 2015 v 15:42 | Valda |  Turistická všehochuť
Informace pro členy PPP.
Na četné připomínky k hymně PPP uvádím, že její text najdete zde http://valda1959.blog.cz/galerie/symboly-ppp#96146413 a její melodii najdete zde http://valinor.rajce.idnes.cz/Jezuv_hrad_-_1.12.2013/#DSC_0074.jpg.
Budu moc rád,když se slova i melodii do další akce PPP všichni naučíte:-)
ÚžasnýValda

JAK JSME V ÚNORU ŠLAPALI DO ÚMORU....

5. března 2015 v 9:29 | Valda |  Hodnocení akcí
Začátek února byl poznamenán ideálními sněhovými podmínkami, kterých řada PPP využila a provětrala, od loňska odpočívající, běžky. Lyžovat se dalo v okolí Domašova nad Bystřicí (Blanka), na Protivanovsku (Černý Petr), kolem obce Suchý (Zdenek s Janou) a kolem penzionu Lada v Repechách (Valda st. a ml.). Netradičně v pondělí 2.2.2015 vyrazila pětice děvčat PPP, pod vedením Blanky, do zasněžené krajiny Olomoucka a z Pohořan přes Hlubočky, Radíkov a Velkou Bystřici urazili 21 km až do Olomouce. 7.února se sešla parta 9 PPP ve Vítovicích u Rousínova, aby se prošli po Studánkové naučné stezce přes Olšany (Bolkova bývalá farma) a Habrovany (zámek) zpět do Vítovic. Potkali jsme cestou dvě sympatické běžkařky z Tvarožné a 4 studánky. Večer si 10 PPP parádně zatancovalo na smržickém obecním plese. V neděli 8.2. v 10 hodin jsme vyráželi do Drahan, a přesto že foukal silný ledový vítr a padal sníh, ujeli jsme na běžkách 18 km cestou do Protivanova a zpět. Zažili jsme i sluníčko a pořádně jsme si mákli, hlavně proti větru. V sobotu 14.2. se Na Splávku v Domamyslicích sešlo letos zatím rekordních 27 PPP, aby společně oslavili svátek zamilovaných v lomu na Záhoří, kde jsme opíkali,děti hledaly poklad a holky PPP dostaly od náčelníka papírové srdíčko. Našlapali jsme sice jen 7 km, ale blatíčka jsme si užili až, až. V neděli 15.2. jsme si ani lepší počasí pro zimní výstup na královnu Moravskoslezských Beskyd - Lysou horu, nemohli vybrat. Jako bonus jsme si ještě na vrcholu mohli prohlédnout Bezručovu chatu KČT, která by se mohla už letos na podzim otevřít pro veřejnost. To už se ale určitě znovu nepodíváme do jejího zázemí. Za cenné informace, které nás na výstup dobře připravily, patří velký dík Jirkovi J. z Frýdlantu/O, se kterým jsme se nakonec setkali i osobně při sestupu zpět do Ostravice. Akce se zúčastnilo 8 PPP, kteří ve sněhu zvládli úctyhodných 18 km s převýšením 900 m. Ve středu 18.2. se v pořadí 18. akce PPP v roce 2015 zúčastnilo rovněž 8 PPP, kteří absolvovali trasu ze Slatinic přes Malý a Velký Kosíř až na Bělák, a aby těch osmnáctek nebylo málo, tak i oni našlapali 18 km. V sobotu 21.2. se PPP zúčastnili i první letošní akce KČT Smržice, která se uskutečnila v Jeseníkách a na běžkách. Mikrobusem vyjelo 16 běžkařů do sedla Skřítek, aby absolvovali 22 km dlouhou trasu přes Alfrédku a Mravencovku do Karlova, kde je mikrobus naložil u hotelu Kamzík. Jen shodou šťastných náhod se při krkolomných pádech nikomu z účastníků nic vážného nestalo a těch pár modřin už je dnes zhojených. Poslední únorový týden odjela Olšanská čtyřka (Blanka, Franta, Eva a Láďa) na týden do Mariánských Lázní a to by nebyli ti správní PPP, aby tamní okolí pořádně turisticky neprošmejdili. A tak můžete na Blančiných stránkách na rajčeti vidět, že navštívili kromě samotných lázní i města Plzeň a KarlovyVary, hrady Žebrák a Točník, kopec Dyleň a pomyslný střed Evropy.
Při všech 8 akcích PPP bylo v únoru celkem našlapáno 167 km a přišlo na ně 88 PPP. Tak jen tak dále přátelé. Jaro se blíží a tak doufám, že teplejší počasí a plán akcí na březen vás vylákají opět do přírody.

Pátého března se ohlédl za únorem