Červen 2015

PLÁN AKCÍ PPP NA ČERVENEC 2015

28. června 2015 v 21:00 | Valda |  Plány akcí PPP
V červenci má většina z nás nějakou dovolenou a tak jsem naplánoval jen dvě cykloakce PPP.

Neděle 12.7.2015 Do Moravského krasu
Sraz cyklistů na autobusovém nádraží v Prostějově je v 7:40. Jedeme cyklobusem do Protivanova, kde budeme v 9 hodin. Pojedeme do Sloupu, objedeme jeskyně a přes Ostrov, Holštejn, Nivu a Repechy zpět do Prostějova. Trasa má 65 km.
Odkaz na mapu trasy:

Neděle 19.7.2015 Na hrad Šternberk
Sraz cyklistů v Olšanech u Prostějova u kostela v 9 hodin. Jedeme přes Olomouc a po nové cyklostezce do Šternberka. Zpět do Olšan přes Štěpánov, Chomoutovské jezero, jezero Poděbrady (možnost koupání), fort XX Křelov, Topolany a Hněvotín.
Trasa má 63 km. Pro ty co pojedou na kolech už z Prostějova to bude 80 km. Kdo si chce kilometry zkrátit může jet ráno z Prostějova do Olomouce vlakem v 10:00. Sjedeme se v 10:40 u Klášterního hradiska.
Odkaz na mapu trasy:

Do sedla bicyklů zve v červenci ValdaÚžasný

ZPRÁVA Z KVĚTNOVÉHO PUTOVÁNÍ PPP

9. června 2015 v 23:28 | Valda |  Hodnocení akcí
Přátelé přiměřeného pohybu a turistiky vůbec.
Květen utekl jako voda a myslím, že budete souhlasit, když napíšu že se turisticky vydařil a že se vám většina květnových akcí líbila :-) snad vás bude zajímat pár statistických údajů. V květnu evidujeme 13 akcí s účastí PPP. Na 9 pěších akcích bylo našlapáno celkem 143 km, na čtyřech cykloturistických výjezdech bylo najeto 262 km. Průměrná účast na jedné akci byla 10 PPP. A teď pěkně popořádku.
Svátek práce oslavilo 11 PPP krásnou túrou z Choliny přes Javoříčko do Hvozdu. Bylo to 20 km se spoustou zajímavých architektonických i přírodních památek. V Javoříčku byl sraz cykloturistů, jeskyně jsou uzavřené - opravuje se vstupní budova, v okolí Zkamenělého zámku se opravují turistické chodníky, hospoda U Posledního Mohykána tradičně vyzařovala pohostinností (a živáňskou) a ve Hvozdu zrovna vztýčili májku. Certifikát neuschnutí dostala v Cholině děvčata PPP, která se nechala pocelovat od chlapců PPP pod rozkvetlou třešní. To byl Láďův originální nápad .-)

V reportu z cykloturistiky PPP z 2.5. na trase PV-Domamyslice-Mostkovice-Plumlov-Soběsuky-Žárovice-Hamry-Repechy-Niva-Protivanov-Buková-Lipová-Hrochov-Seč-Holubice-Ptení-Zdětín-Bílovice-Kostelec na Hané-PV (70 km) určitě nesmí chybět zmínka o výborné zelňačce u Lady, o společném focení na lavičce u Honzíkova kříže, při kterém nás František zalehl. Určitě by jste nechtěli abych nezmínil setkání s kamarády z Prostějova u odpočívadla na rozcestí Javorník u Bukové. Možná bych nemusel psát o ztrátě Dáši DVD a Jirky Pely mezi Lipovou a Hrochovem, ale protože se brzy zase našli a vypadali oba spokojeně, tak to nepominu. Asfaltka z Hrochova do Seče už je hotová. V Seči U Zedníků jste si jistě všichni pochutnali, ono na smažáku se toho moc pokazit ani nedá. Někteří cyklisté PPP těch kilometrů měli málo a tak si ještě přidali cestu z a do Olšan (86 km). Hold kdo chce kam, pomužme mu tam.

První květnový víkend nabitý turistikou a cykloturistikou jsme v neděli 3.5. zakončili v Oderských vrších, prošli jsme se okrajem vojenského újezdu Libavá. Z vesničky Podhoří po zelené značce je to kousek údolím potoka Jezernice k hájence Peklo, pak po žluté po lesní cestě Peklo k samotám a odtud doprava do kopce pořád po žluté k rozcestníku Pod Uhřínovem. Pokračovali jsme po modré. Prošli jsme obcí Uhřínov, kde je kromě kapličky ještě památkové chráněný strom - 300 let starý tis červený. Za obcí byly překrásné výhledy do krajiny - vidět byl např. i hrad Starý Jičín a vrcholky Moravsko-slezských Beskyd. Modrá nás dovedla kolem chat v údolí Uhřínovského potoka až k hrádku Kunzov (1907). Prošli jsme obcí Hrabůvka až k rozcestníku Hrabůvka (bus) a zde odbočili vpravo na zelenou značku. Občerstvili jsme se v obecní restauraci Hrabůvka a nafotili si všechny zdejší památky včetně hezké, malé, dřevěné zvoničky u zastávky . Zde jsme opustili turistické značení a vystoupali kolem sportoviště k okraji lesa, kterého jsme se drželi až k potoku Žabník s malými, ale kouzelnými vodopády. Proti proudu potoka jsme po CT 6241 došli napřed k prameni Juřacka a postupně vystoupali až pod stejnojmenný vrchol. Tam jsme narazili na modrou značku, která vede od Uhřínova na hrad Drahotuš a do Podhoří. Než jsme, ale došli ke zřícenině hradu, odbočili jsme ještě vpravo, kde je v mapě značeno "startoviště PG Juřačka". Myslím, že už ale moc používané paraglaidisty není, protože na svahu rostou mladé stromky. Je tu ale odpočinkový altán a překrásné výhledy do Moravské brány. Místo bylo zajímavé i opuštěným, ohrazeným, břidlicovým lomem opodál. Zkratkou jsme se podle GPS vrátili na modrou a pak už kolem kamenného můstku (z r.1780) vylezli na hrad Drahotuš, tedy spíše na to co z něj po 5. stoletích zbylo. Z hradu dolů do Podhoří k autům už to bylo jen 10 minut. Krokoměry nám ukázaly 18 km. Tuto lokalitu můžu s klidným svědomím doporučit k návštěvě všem, kdo mají rádi romantiku a klid, Potkali jsme za celý den asi 5 cyklistů a 3 turisty.

Na státní svátek 8.5. se opět potvrdilo, že o jednodenní zájezdy Klubu českých turistů Smržice mají hanáčtí turisté stálý zájem. Páteční sváteční akce do Přírodního parku Vizovické vrchy se zúčastnilo 44 turistů. Hřebenová trasa po červené tur. značce, kterou jsme si prošli ze Vsetína do Vizovic měla 24 km a byla nabitá turisticky zajímavými místy s překrásnými výhledy.

V sobotu 9. května jsme se vydali na kolech do Bouzova. Nejdříve jsme ale vlakem dojeli do Konice. Z Konice pak už v sedlech přes Ladín, Ponikev, Ludmírov, Dětkovice a Ospělov až k nejpohlednějšímu hradu na Moravě. Většina Čechů ho zná minimálně z pohádky O princezně Jasněnce a létajícím ševci. Zpátky do Prostějova jsme projeli přes obce Podolí, Olešnici, Hvozdečko, Kovářov, Ješov, Krakovec, Laškov, Pěnčín, Čechy pod Kosířem, Čelechovice a Smržice. Tato trasa se nám moc líbila, vedla po nefrekventovaných okreskách a nebo krásných cyklostezkách v malebné přírodě. Celá trasa měla 70 km.

Navzdory předpovědi se ani v neděli 10.5. počasí nějak výrazně nepokazilo a tak si mohlo 14 PPP krásně užít 16. km vycházku v okolí Kunštátu. Prohlédli jsme si zámek a jeho okolí a přes centrum města, kde probíhaly hody, jsme po modré značce došli do Rudky u Kunštátu do Smyslové zahrady s jeskyní Blanických rytířů a Buriánovou rozhlednou na kopci Milenka. Ale těch smyslových zážitků bylo mnohem více. Navštívili jsme pískovnu Kříb, obec Nýrov, památník partyzánů, hradiště Strážný, obec Újezd a na závěr Mysliveckou hospůdku v Sychotíně, kde jsme i parkovali. Tento region jsme určitě nenavštívili naposledy.

Společně a Matýskem, Pepou, Bělou a Blankou jsme v pátek 22.5. značili část pěší trasy na 11. Smržický vandr v úseku Bělecký mlýn - Hluchov - PR Brus - Čechy pod Kosířem - Čelechovice - Smržice. Snad červené fáborky pomohly v sobotu turistům z různých koutů naší vlasti, aby se v té naší "Širé Hané" nepoztráceli.

V úterý 26.5. Blanka zorganizovala turistickou akci k Rešovským vodopádům. 5 PPP našlapalo 19 km na trase Skály-Rešov-Skály. Deštivé počasí sice donutilo účastníky vytáhnout i pláštěnky, ale zase na druhou stranu vodopády byly plné vody a o to krásnější. Bonusem byla prohlídka křížové cesty v Rudě a posezení v teple a suchu v penzionu Nad Vodopády v Rešově.

13 cyklistů PPP absolvovalo v sobotu 30.5. 60 km trasu kolem řeky Moravy. Naším hlavním cílem byla přírodní rezervace Les Království - lužní les o rozloze 600 ha, ve kterém se nachází památný, 500 let starý dub. Kromě toho jsme shlédli i jez u Bolelouče, pískovnu a koupaliště u Majetína, zvonkohru v Brodku u Přerova a zámeček v obci Citov. Bohužel nás ve Věrovanech zastihla hodinová průtrž mračen a buřina, kterou jsme přečkali v místní hospůdce Na Vrchu. Cestou domů nás mezi Klopotovicemi a Biskupicemi chytla ještě jedna silná přeháňka a tak jsme zpět do Prostějova dorazili na kost promočení, naštěstí už zase se sluníčkem nad hlavou. Meteorologické zážitky z této akce PPP si budeme ještě dlouho pamatovat.

Poslední květnový den a Bílokarpatské Vršatské bradlá na slovensko-moravském pomezí. Na návštěvu této zajímavé a turisticky vděčné lokality jsme se letos chystali již 2x, ale vždy jsme to kvůli počasí vzdali. Třetí pokus se však mimořádně zdařil a tak si 16 PPP náramně užívalo nádherný výstup ze slovenské obce Červený Kameň po žluté značce na vrchol Chmeĺová (necelé 2 hodinky). Výhledy z něj do údolí Váhu a na okolní hory a skály všude kolem jsou úchvatné. Sestoupili jsme do obce Vršatské Podhradie, navštívili zříceninu hradu Vršatec a v obci pak i místní pohostinství (Zlatý Bažant 1E). Výhledy z podhradí na celý skalní masív Vršatské Bradlá stál opravdu za to a návštěvu této lokality můžu jen doporučit. Zpět k autům jsme scházeli po modré značce - 4,5 km cca hodinku. Cesta z Prostějova přes Zlín, Vizovice, Valašské Klobouky a Brumov - Bylnici, trvala necelé 3 hodinky. Cestou domů jsme ještě stačili poctít návštěvou hrad Brumov.

Tak to byl výčet všech květnových aktivit naší party turistů a cykloturistů. Snad jste si je užívali ve stejné pohodičce jako já s Dádou. V červnu máme v plánu poslední víkend pouze 2 akce PPP. To proto, že vás bude první víkend spousta na dvoudenním zájezdu s KČT Smržice ve skalách v Teplicích nad Metují a pak máme týdenní dovolenou v Lednicko-Valtickém areálu. Přesto doufám, že se i v červnu s řadou z vás na některé akci PPPotkám.