Říjen 2015

PLÁN AKCÍ PPP NA LISTOPAD 2015

21. října 2015 v 23:14 | Valda |  Plány akcí PPP
V Listopadu budou kromě turistických akcí i 2 společenské - 24.11.Kuželky a 27.11. Rozsvícení vánočního stromu s V.Neckářem a následné posezení v Avatarce.

1.11.2015 Bílá Opava
Jedeme auty v 7:30 od Penny do Malé Morávky. Z Morávky 9:37 autobusem do Karlové Studánky (9:55) -Bílou Opavou nahoru na Barborku - Ovčárna - Velký Kotel - po modré Karlov- Malá Morávka. Trasa má 15 km.
Účast 14 PPP. 18 km

7.11.2015 Výstup na Sušinu
Sraz zájemců v 7:30 u Penny. Jedeme auty k Hanušovicím k hájence Bystřina (100 km, 1:40 hod)
Zde projdeme trasu dlouhou 18 km. Bystřina - Vodopády Prudkého potoka - Sušina (1321) - Podbělka (1308) - Souš (1228) - U sedmi cest - Jasaní hřbet - Žleb Zeleného potoka - Vysoká - Bystřina
Účast 7 PPP, 20 km

17.11.2015 Skalní město Žárový vrch
Jedeme auty v 7:00 od Penny do Karlové Studánky. Půjdeme bez značek po hřebeni po levé straně Bílé Opavy přes vrchol Lyra, kolem Sedlové boudy, přes skály Žárového vrchu (1094), Plošinu, vyhlídkovou věž na Zámecké hoře a zříceninu hradu Fürstenwalde do Vrbna pod Pradědem. Po modré tur. značce se přes Malou Hvězdu vrátíme do Karlové Studánky. Trasa má 20 km.
Odkaz na mapu: http://mapy.cz/s/maAZ
Účast 7 PPP, 20 km

21.11.2015 Za Legionáři
Jedeme auty v 7:30 od Penny do Břeclavi na výstavu České obce leginářské - 11 zrekonstruovaných vagonů voj. vlaku, kterým se legionáři přepravovali v letech 1918-20 napříč Ruskem. Odkaz na LEGIOVLAK. Pak si uděláme 18 km túru.
Břeclav nádr. ČD po zelené - Pohansko- zám. Lány - Františkův rybník - kostel v Poštorné - Břeclav
(zámek, synagoga, vodojem).
Na všechny akce s dopravou auty je potřeba se předem přihlásit v komentáři k článku do středy před akcí.
Účast 7 PPP, 9 km, na Pohansku jsme nebyli.

24.11.2015 Kuželky
Sraz na čtyřdráhové kuželně u Svaté Anny v 16.50 hod. Máme zadány 2 dráhy od 17 hodin na 2 hodiny. Poplatek je 720 Kč děleno počtem hráčů. Dráha stojí 180 Kč/hodinu. Podle počtu přihlášených bude po hře posezení buď přímo na kuželně nebo bude rezervace nahoře ve Šnytu. Promítat se budou fotečky z akcí PPP 2015. Na akci se prosím hlaste v komentáři.
Účast na akci 23 PPP, z toho hráčů bylo 15 a pořadí na 1. třech místech v turnaji: 1.Běla 2.Eva 3.Liba

27.11.2015 Vánoční strom svítí a u muzea se bruslí
Sraz PPP je v 16.50 u DESI. Letošním hřebem doprovodného programu před rozsvícením stromečku bude krátký koncert Václava Neckáře. Od 18 hodin jsou zadány místa (12) v kavárně AVATARKA.
Účast 17 PPP, po delší době J.Peluha. Do Avatarky nikdy více

29.11.2015 Adventní svařáček na Ježáku
Jedeme autobusem 8:33 z Krasic,rozcestí do Stínavy. Pěšky kolem Hloučely na Ježův hrad. Na hradní zřícenině budeme dělat oheň, opíkat a ochutnávat svařáčky. Pak dojdeme do Plumlova (10 km) a autobusem 13:31 do Prostějova.
Účast úžasných 26 PPP, 10 km.

PODZIM VE ZLATOHORSKÉ VRCHOVINĚ

19. října 2015 v 14:55 | Valda |  Hodnocení akcí

V neděli 18.října skupinka 8 PPP vyrazila 2 auty do Jeseníků - na Zlatohorskou vrchovinu, parkovali jsme v obci Horní Údolí u krásného kamenného kostela sv.Jana Křtitele. Opravují se konečně i jeho interiéry. Po modré značce jsme kolem ruiny bývalé kaple sv. Anny a Marty, která měla v ranním sluníčku úžasný genius loci, vyrazili do kopce směrem na Starohoří. Kříží se tu trasy turistické s Údolskou hornickou naučnou stezkou. Ta vede kolem bývalých štol, kde narazíte na řadu míst bývalé těžby zlatonosné horniny. Horníci vykutali na temeni Příčné hory (975 m.n.m.) šachty hluboké přes 300m. Jejich pozdějším zřícením vznikly obrovské jámy. Právě ty mapuje Údolská NS. Naším poledním cílem, (zvon zvonil zrovna poledne), se stal kostel Mariahilfe - Panny Marie pomocné, který byl vysvěcen v roce 1995. Historie poutního místo sahá do konce 30-leté války, kdy zde byl vystaven obraz Panny Marie, později zde stávala kaple a následně poutní kostel, postavený letech 1834-1841, ke kterému vedla ze Zlatých Hor křížová cesta (ta se dochovala doposud). Po 2. světové válce byly poutě zakázány a v roce 1973 byl kostel srovánan se zemí. Posvěcení nového základního kamene stávajícího svatostánku, papežem Janem Pavlem II., proběhlo v roce 1990. Od kostela jsme se vydali po modré zn. zpět do hor a kolem skály zvané Výr a odpočívadla sv.Anna jsme došli na Zámecký vrch (702) se zříceninou hradu Edelštejn. Po zeleně značené Zlatohorské naučné stezce jsme došli na rozcestí Pod Černým jezerem. K jezeru jsme dorazili po neznačené lesní cestě, jezírka jsme našli 2 a určitě stojí za návštěvu. Zpět na červenou značku jsme narazili podle GPS v místě zvaném Zlodějské louky. Červená nás dovedla ke štole Melchior a pak prudce do kopce na Táborské skály s krásnými výhledy i na Praděd. Objevili jsme zde i zajímavou rozhledničku, o které jsme nikdo neměli ani tušení. Z Táborských skal jsme se spustili dolů do Horního Údolí po naučné stezce kolem spousty dalších zasypaných štol a také kolem štoly Hackelberg II, kde očividně probíhají nějaké, snad průzkumné, práce. Odjížděli jsme ze Zlatohorské vrchoviny před pátou hodinou, s 20 km v nohách a spoustou zajímavých zážitků z podzimní, sluníčkem vymalované, přírody.
Povedená koláž foteček nad článkem je od Blanky.
Už zase ze zamračené Hané, melduje ValdaÚžasný

REPORT ZE ZÁŘIJOVÝCH AKCÍ PPP

8. října 2015 v 8:25 | Valda |  Hodnocení akcí
Hned první zářijový víkend jsme měli na pilno. PPP, kteří jsou i členy KČT Smržice, totiž značili trasy a připravovali 17. ročník SMRŽICKÉ ŠLAPKY. Počasí přálo a tak se nakonec sjelo, 7.9. ve Smržicích, úctyhodných 871 cyklistů, kteří určitě, po absolvování některé z 10 tras, odjížděli domů spokojeni. Nás pak v neděli čekalo ještě odznačení tras MTB.

V týdnu od 7.do 13. září se uskutečnila jediná letošní týdenní akce PPP. 17 péčkařů vyrazilo za turistikou do Národního parku Šumava a expedici, která měla základní tábor v penzionu ZOO FARMA BRČÁLNÍK, jsem nazval AVAMUŠ 2015. Asi jste pochopili narážku na expedici APALUCHA, z kultovního českého filmu "S tebou mě baví svět". Zažili jsme spoustu legrace a uskutečnili jsme 5 krásných túr na české i německé straně Šumavy, ze kterých jsem nafotil spousty foteček a ty si můžete prohlédnout na http://pppprostejov.rajce.idnes.cz .
13.9. po návratu ze Šumavy stihla skupinka PPP i vystoupení skupiny ČECHOMOR na náměstí TGM v rámci Prostějovských hanáckých slavností.

V sobotu 19.9. vyrazil autobus plný turistů z KČT Smržice do Orlických hor. Překrásnou, 22 km dlouhou, trasu po hřebenech "Orliček" společně s nimi prošlo i 22 turistů, hlásících se k PPP. Start i cíl byl v Deštném v Orl.horách a pokořili jsme 4 tisícovky - Vrchmezí 1084, Polomský kopec 1051, Šerlich 1019 a Velkou Deštnou 1115 m.n.m. Počasí nám přálo a fotečky z akce najdeš zde.

V neděli 20.9. se 7 cyklistů PPP vydalo na 46 km dlouhou trasu přes Záhoří do Křenůvek a okrajem vojenského újezdu Březina přes Prostějovičky, kolem rybníku Osina do Žárovic. Přes Hamry pak do Vícova, do Ptení a po zelené turistické trase na Bělecký mlýn, kde jsme se občerstvili. Z Běláku jsme se kolem žel. tratě přesunuli do Lutotína a do Kostelce na Hané, odkud už je to jen 5 km po cyklostezce do Prostějova. Vrátili jsme se kolem 15 hodiny a tak jsme ještě stihli i vinobraní na Plumlovském zámku s úžasným večerním koncertem skupiny Spirutuál kvintet.

15.-28.9. se 13 PPP účastnilo zájezdu TJ Sokol Olšany u Prostějova na východní Slovensko, s cílovou destinací Vihorlatské vrchy. Počasí sice nebylo ideální, dost pršelo, což ale účastníky od túr neodradilo a tak si mohou zapsat do svých turistických knížek místa jako: Sninský kameň, Morské oko, Vihorlat, Velký Choč a cestou domů také Spišský hrad.
Fotečky z akce dala Blanka na rajče.

V sobotu 26.9. ani ranní déšť neodradil 5 PPP od pěší procházky do obory Bělecký mlýn. Obora se nachází u obce Zdětín na Prostějovsku a je v ní spousta dančí, srnčí, jelení a černé zvěře. Majitel celého areálu, pan Beníšek, zde v nedávné době nechal postavit 6 pozorovatelen zvěře. My jsme je postupně všechny vyhledali a navštívili. Nakonec jsme na poslední z nich "Nad Ptením" měli i štěstí a mohli jsme pozorovat jelena a 4 laně. Ušli jsme jen 10 km, ale výlet jsme si krásně užili, včetně opíkačky a kafíčka. Plánek rozmístění pozorovatelen v oboře najdete na každé z nich.

Poslední turistickou akcí v měsíci září, s účastí PPP, byl zájezd na tradiční vinobraní do rakouského Retzu, se zastávku u hradu Hardeg nad řekou Dyje, na CZ-A hranici. Účastnilo se ho 5 PPP, kteří na něm našlapali 16 km. Akci pořádala cestovka CA-CAM s.r.o. SOSŠ Olomouc. Průvodce nám dělal Roman Vyskočil. Na hrad Hardeg jsou krásné výhledy ze 3 vyhlídek na okolních kopcích. I samotné rakouské městečko Hardeg má svoje kouzlo. V Retzu jsme nasávali atmosvéru tradičních slavností vína i samotné víno, které teče ze dvou kašen přímo na náměstí. Vystoupali jsme na radniční věž, odkud jsou krásné výhledy nejen na město samotné, ale i na okolní kopce pokryté vinohrady. Zašli jsme i k blízkému větrnému mlýnu a na kalvárii. Vinobraní bylo zakončeno velkým ohňostrojem.
Fotečky z Hardegu : zde
Fotečky z Retzu: zde

Takže, asi tolik přehled toho, co se v našem turistickém klubu přátel přiměřeného pohybu událo v měsíci září, možná jste se zúčastnili společně s námi některé z akcí a zážitky se vám při čtení tohoto článku, nebo při prohlížení foteček znovu vybaví, a to byl ten hlavní důvod, proč jsem ho napsal a proč jsem přidal odkazy na fotoalba z akcí PPP.
Na setkání s PPP v měsíci říjnu 2015 se opět těší Valda Úžasný, doufající, že vy také Usmívající se.

Report z Vápeče (Strážovské vrchy)

1. října 2015 v 21:54 | Valda |  Hodnocení akcí
V neděli 4.10. 2015 se 7 PPP vydalo na parádní výlet do Strážovských vrchů, ze kterého podala krátký report Blanka:
"Tak na Vápeč nás jelo 7, ušli jsme 15km a byl to parádní výlet. Ten kopec je nádherný a ty výhledy...úžasné. Celá trasa byla moc pěkná a stála by za zopakování. Až na místo startu do Horné Poruby je to 160 km, cca 2,5 hod jízdy. V té oblasti je hodně dalších pěkných míst, nebylo by od věci tam někdy v budoucnu naplánovat třeba víkendový pobyt."
Cestou zpět se ještě zastavili na krásné dřevěné rozhledně Královec, u Valašských Klobouků.