Únor 2016

MARNÉ DOBÝVÁNÍ RUNÁŘOVSKÉHO VRCHU

20. února 2016 v 16:50 | Valda |  Hodnocení akcí
Po dvou deštivých dnech i v sobotu 20.2.2016 ráno v Prostějově poprchalo a tak jen pozitivní předpověď počasí nalákala 12 PPP k turistické akci směřované na Konicko. Jeli jsme vláčkem v 8:06 z místního nádraží a jak jsme se blížili ke Konici začala se obloha barvit do modra a krajina do bílého hávu. Nádraží v obci Dzbel pak pokrývala několika centimetrová vrstva čerstvého sněhu a perón i ledovka. Sluníčko rozzářilo krajinu a tak jsme zvesela a svižně vyrazili kolem kapličky (omlouvám se, ale v mapě je označena jako "Kundova kaple) v polích nad Dzbelem na červenou tur. značku a po ní k rozcestníku Sládkova skála. K místu s malým zatopeným lomem (jeho majitelem byl sládek panského pivovaru z Jesence) a pískovcovým pomníčkem, se váže údálost z roku 1917. Miladka Mackerlová z Prostějova byla na prázdninách u dzbelského nadučitele Emiliána Hikla. Studovala s jeho dcerou v Prostějově. Čistá, chladná voda ve Sládkové skále ji zlákala ke koupeli. Miládka skočila do zrádné tůně a zůstala tam. Snad ji stáhl ke dnu vír nebo do chladné vody skočila uhřátá. To už se asi nikdy nedozvíme. Miládka byla jedinou dcerou majitele prostějovské sodovkárny, rodiče ji pohřbili na hřbitově v Prostějově a u Sládkovy skály ji postavili pomník, který tam stojí dodnes. Po silnici jsme pak došli do Šubířova a u Slámové louže odbočili vlevo směrem na Skřípov. Zašli jsme se podívat ke Skřípovskému mokřadu, krásné přírodní památce, která i pod sněhovou pokrývkou měla své kouzlo. Dalším naším cílem byl areál bývalé vojenské posádky Skřípov, byl zde velký muniční sklad. Areál o velikosti 140 ha se spoustou kasárenských a skladových objektů je v majetku obce Skřípov a hledá se pro něj, zatím marně, využití. Ke dvojitému oplocení areálu jsme došli zkratkou a díky výpadku mé mobilní navigace jsme minuli lesní cestu, která nás měla dovést na Runářovský vrch - hlavní cíl naší turistické akce. A tak jsme se hodně krkolomně, podél oplocení, prodírali k východnímu okraji areálu, abychom pak po zpevněné komunikaci došli k obci Runářov. Zašli jsme k pěkné poklonce u zemědělského družstva a pak podél Runářovského potoka do obce Křemenec, odkud jsme se vláčkem vrátili do Prostějova. Trasa měla 15 km a díky hezkému počasí a čerstvé sněhové pokrývce se mi moc líbila, přesto, že mě dost mrzí že jsem nás nedovedl na slibovaný Runářovský vrch.
Hned po túře podává hlášení ValdaÚžasný

PLÁN AKCÍ NA BŘEZEN 2016

19. února 2016 v 8:45 | Valda |  Plány akcí PPP
SOBOTA 5.3.PŘÍRODNÍ PARK BOHDALOV-HARTINKOV

8:06 Z MÍSTNÍHO JEDEME DO DZBELU A PO PŘESEDNUTÍ DO NECTAVY (PŘÍJEZD 9:20). TRASU PLÁNUJI VĚTŠINOU PO NEZNAČENÝCH CESTÁCH VIZ ODKAZ NA MAPY . PŘES KLADKY, ÚDOLÍ VĚŽNICE, VYSOKOU MÁ 14 KM. SKONČÍME OPĚT V NECTAVĚ, ODKUD POJEDEME VLÁČKEM 15:44 ZPĚT DO PV (PŘÍJEZD 16:53).

ÚTERÝ 8.3 MDŽ V LITOVELSKÉM POMORAVÍ

SRAZ NA NÁDRAŽÍ V PV 7 50. JEDEME V 8 00 DO STŘENĚ, TRASA CCA 14 KM, BUDEME HLEDAT BLEDULE. VLAKY ZPĚT ZE STŘENĚ 14:10, 15:10, 16:10.

NEDĚLE 20.3. MORAVSKÁTŘEBOVÁ-MĚSTEČKO TRNÁVKA

SRAZ TURISTŮ V 7:50 NA MÍSTNÍM NÁDRAŽÍ, JEDE SE V 08:06 S PŘESTUPEM VE DZBELU DO MORAVSKÉ TŘEBOVÉ. Z TŘEBOVÉ SE JDE PŘES ROZHLEDNU PASTÝŘKU DO MĚSTEČKA TRNÁVKA. TRASA MÁ 15 KM. ODJEZD Z TRNÁVKY 15:28, NEBO 17:28. AKCI NAPLÁNOVALA BĚLA.

STŘEDA 23.3. KRÁLOVA ZAHRADA

SRAZ NA NÁDRAŽÍ V PV 8 20. JEDEME DO TŘEBOVIC V ČECHÁCH, V 8:35, PŘESTUP V ZÁBŘEHU. TRASA 17 KM, BLEDULE V PP KRÁLOVA ZAHRADA, ROZHLEDNA KOZLOVSKÝ KOPEC (ZAVŘENÁ), DŘEVĚNÁ KAPLE A CHALOUPKA M. ŠVABINSKÉHO V KOZLOVĚ... ZPĚT Z ČESKÉ TŘEBOVÉ 15:59, 16:59, 17:59. PŘESTUP V OLOMOUCI.

ČTVRTEK 24.3. TURNAJ V KUŽELKÁCH

Na základě pozitivních ohlasů na poslední kuželkářské klání PPP si vás dovoluji pozvat na prostějovskou kuželnu k dalšímu turnaji PPP a to ve čtvrtek 24.3.2016 od 17-19 hodin. Přijďte včas v 17:00 už kutálíme. Nezapomeňte si sportovní obuv na přezutí. Máme rezervovány 2 dráhy a po akci chvilku posedíme u Broňka nahoře v baru.

PONDĚLÍ 28.3. VELIKONOČNÍ POCHOD Z BĚLÁKU DO PROSTĚJOVA - LOUČENÍ SE ZIMOU

JEDEME RÁNO VLÁČKEM V 8:06 ZMÍSTNÍHO DO ZDĚTÍNA. NA HOLKÁCH MUSÍ BÝT VIDĚT MINIMÁLNĚ 2 BAREVNÉ MAŠLE A KLUCI MUSÍ MÍT TATAR. KDO MŮŽETE TAK PŘINESTE PROSÍM NENAMALOVANÉ VYFOUKLÉ VEJCE, KLIDNĚ 2 KS. ČEKÁ NÁS JEDNO VELKÉ PŘEKVÁPKO. TAKÉ PŮJDEME NA NĚKTEROU Z POZOROVATELEN ZVĚŘE V OBOŘE NA BĚLECKÉM MLÝNĚ, KDE UDĚLÁME OHÝNEK, MŮŽETE SI VZÍT I NĚCO NA OPÍKÁNÍ. Z BĚLÁKU PAK PO ZELENÉ ZNAČCE VYRAZÍME ZPĚT DO PROSTĚJOVA. CELÁ TRASA MÁ 16 KM.

SOBOTA 2.4. ŠKOLNÍ VEČÍREK ZUŠ PROSTĚJOV

OD 20 HODIN JSTE ZVÁNI NA TANEČNÍ VEČÍREK DO H-CKLUBU, K TANCI HRAJE ROMANTIKA - ROMAN PYTLÍK DOLEŽEL, BOHATÁ TOMBOLA, DO KTERÉ MŮŽETE PŘISPĚT I VY, TO VELMI UVÍTÁME. REZERVACE MÍSTENEK U MĚ DO 20.3. CENA 70 KČ. NEJEN TURISTIKOU, ŽIV JE ČLOVĚK !!

K TRIČKÁM PPP

18. února 2016 v 8:33 | Valda |  Turistická všehochuť
POSLEDNÍ TERMÍN NA DORUČENÍ VLASTNÍHO TRIKA K POTISKU JE SOBOTA 20.2.2016
Úžasný VALDA

VALENTÝNSKÝ POCHOD NA ZLECHOV

16. února 2016 v 12:14 | Valda |  Hodnocení akcí
Valentýnská akce PPP se uskutečnila v neděli 14.2. Letos jsem připravil vycházku z Domamyslic na Zlechovský vrch a zpět. Hned na srazu Na Splávku obdržel každý prezentační razítko s Amorkem a děvčata i červené čokoládové srdíčko. Vycházku jsme si zpestřili valentýnskými hrami nejen pro děti (hledání pokladů a sbírání pexes) a opékáním buřtů nad přehradou, na skalním ostrohu Zlechovského vrchu. Dětem se podařilo krásně nazdobit mašličkami a červenými srdíčky Valentýnský stromeček. Na akci dorazilo rekordních 41 PPP, nejmladší Anežce, nebyl ještě ani rok. Ušli jsme za slunečného počasí asi 14 km.

Z BLUDOVA NA 2 ROZHLEDNY

16. února 2016 v 12:06 | Valda |  Hodnocení akcí
K další akci dámského klubu PPP vyrazilo v pondělí 15. února 7 děvčat. Vyjely vlakem do Bludova a v okolních kopcích prošly pěknou a zajímavou trasu. Zdolaly vrchol Chocholík (548 m), prohlédly si zavřenou rozhlednu Háj (631 m). V lese objevily poutní kostel Božího Těla s kapličkou a křížovou cestou, to bylo hodně zvláštní a hezké místo. Pak musely projít celý Bludov, aby si daly kafíčko v místní cukrárně. Nakonec došly i k nové rozhledně Brusná (360 m) s pěknými výhledy. Jejich 14 km dlouhá trasa končila na nádraží v Bludové, které je od Bludova pěkně daleko......
ÚžasnýVALDA

NAŠE KRAJINA

9. února 2016 v 20:13 | Valda |  Troška poezie :-)
KRAJINA

V únoru krajina navlékne si sněhobílý šat,
studený vítr začne vát,
ozdobí se jiskřivými ledovými šperky,
na oknech z mrazu vytvoří se kérky.

Když se oteplí a vše se rozzáří,
už ani mrazík jaro nezmaří.
Včelky hned vyráží na první lety,
do krajiny za pestrými květy.

V srpnu jen tak na lehko oděná,
barevně do zlatova sladěná.
Omámený nejsvůdnějším parfémem značky "léto",
přihlížíš zázraku změny této.

Než říjen převálcuje listopad,
do krajiny jdi se smát.
Když podzimní slunce lesy prostoupí,
kdo zůstane doma, prohloupí.

Vždy zůstává krásná a žádoucí,
a bude i pro generace budoucí.
Neodoláš víc jejímu svodu,
nediv se, je ženského rodu !!

A ještě se s vámi chci podělit o citaci z časopisu Moje země 1/2016, protože i já mám ten pocit:
"Někdy mám pocit, že toho po krajině chceme moc. Křižujeme ji v zástupech na běžkách, kolech, na koních i pěšky, chceme, aby nás dobře živila, aby se pěkně vyjímala na podvečerní fotografii. Posázeli jsme ji rozhlednami, abychom viděli do dálky, a nevnímáme, co nám leží u nohou. Měníme toky řek, hřebeny kopců korunujeme stožáry a vrtulemi větrných elektráren. Krajina je naší tělocvičnou, lázněmi i pracovištěm.
ALE MĚLI BYCHOM JI VÍC NECHAT BÝT SAMU SEBOU. "

Krajině vzdal hold ValdaÚžasný

K PRAMENI PILÁVKY

7. února 2016 v 16:21 | Valda |  Hodnocení akcí
17 km měla první únorová túra ze Stražiska přes Štarnov, Novou Dědinu, Slavíkov, ruinu mlýna Ve Žlebě, malovanou chaloupku Ve Žlebě, Ochozskou kyselku, větrný mlýn Hačky a pramen Pilávky do Hvozdu. V jedenáct hodin se vyjasnilo a 24 PPP si užívalo přírodu oděnou téměř do jarního hávu.
Fotodokument za akce najdeš zde.
V neděli 14.2. vássrdečně zvu na Valentýnský pochod. Vezměte i své potomky v dětském věku, akce je zaměřena hlavně na ně. Sraz je u Sport centra v Prostějově v 9:30.