Březen 2016

JARNÍ VÝSTUP NA OBA KOSÍŘE

23. března 2016 v 21:45 | Valda |  Hodnocení akcí
Velký pátek 25.3.2016 byl letos poprvé státním svátkem a tak se 15 PPP vypravilo z obce Kaple přes PP Vápenice, kde už kvetou stovky chlupatých konikleců velkokvětých, do Slatinek. Po naučné stezce Velký Kosíř jsme došli na Malý Kosíř, kde jsme rozdělali malý ohýnek a opakli si buřty. Ochránci přírody zrovna prováděli v této lokalitě odstraňování a pálení náletů. Nad lázněmi Slatinice jsme se rozhlédli z umělého pahorku a podle GPS pak prošli lesem do údolí potoka Slatinka, kudy vede žlutá značka a naučná stezka na Velký Kosíř. Cestou jsme se zastavili u pomníku letců. Stojí v místě havárie vojenského vrtulníku Mi-24, při kterém zahynuli 10.11.1998 čtyři příslušníci vrtulníkové základny z Přerova. Pomník byl slavnostně odhalen 11.11.1999. Cestou k rozhledně na Velkém Kosíři jsme ještě prošli kolem místa U tří sádů podle tří kamenných hranečních kamenů - sádů). Rozhledna na Kosíři byla otevřená, o týden dříve než bylo v plánu, asi kvůli prodlouženému velikonočnímu víkendu. Na vrcholu bylo hodně turistů a otevření rozhledny hojně využili. Výhledy byly docela dobré. Krátce jsme pobyli, orazili jsme si razítko rozhledny do tur. knížek a vyrazili do Čelechovic na Hané, odkud nám jel v 15:30 vláček do Prostějova. Při sestupu jsme se nedrželi zelené značky ale šli jsme nad Vařekovou zmolou a přes NPP Růžičkův lom. Vlak jsme v pohodě stihli a do tur. knížek si zapsali dalších 15 km.
Po páteční procházce informuje Valda Úžasný

PLÁN AKCÍ PPP NA DUBEN 2016

16. března 2016 v 16:44 | Valda |  Plány akcí PPP
NEDĚLE 3.4.2016 MANDLONĚ, KONIKLECE A HLAVÁČCI U HUSTOPEČÍ
Akce se koná hned po večírku ZUŠ. Proto je sraz PPP až v 10 hodin u Penny, jedeme auty do města Hustopeče okres Břeclav (86 km, 1 hodina jízdy). Trasa na Kamenný vrch, k rozhledně a zpět do Hustopečí má 9 km. Na akci je potřeba se přihlásit předem kvůli obsazení aut do středy 30.3.2016.

PONDĚLÍ 4.4. - JARNÍ VÁPEČ
Jede se Frantovým autem v 7:00 od Penny (ještě je 1 místo volné). Pokud by se našel další řidič, tak i více.
Trasa: okruh z Dolné Poruby na Vápeč a zpět přes sedlo Homolka, max. 15 km, pokvetou koniklece... Na akci se hlaste Blance.

SOBOTA 16.4.2016 ZAHÁJENÍ CYKLOTURISTICKÉ SEZÓNY PPP
Sraz cyklistů je v 10:30 v biokoridoru Hloučela u Cavala. Trasa má 30 km. Pojedeme kolem Hloučely do Mostkovic, kolem přehrady a Podhradského rybníka do Soběsuk, přes Žárovice a Hamry do Repešského žlebu pod Ježák a kolem Hloučely do Stínavy. Pak přes Holubice do Ptení a na Zdětín. Vracet se budeme do Prostějova přes Lešany a Kostelec na Hané po cyklostezce. Po příjezdu do Prostějova se zastavíme na jedno točené U Hudečků vedle zimáku.

NEDĚLE 17.4.2016 SOPKY NA BRUNTÁLSKU
Sraz zájemců z řad turistů je v neděli ráno v 8.25 na hlavním nádraží v PV. Jede se v 8.35 do Bruntálu. Na trase dlouhé 17 km navštívíme Uhlířský vrch, lávové proudy a Venušinu sopku. Návrat vlakem z Valšova 17:43. Akci vede Běla.

STŘEDA 20.4. LUHAČOVICE
Sraz PPP v 6:50 na hl.n. v Prostějově. Jede se vlakem v 7:00 do Luhačovic, přestup v OL. Trasa 20 km, možno zkrátit. Zpáteční vlak 16:20 nebo 18:20.
Na duben plánuje ValdaÚžasný

TRIKA PPP JSOU HOTOVÁ

12. března 2016 v 10:39 | Valda |  Turistická všehochuť
Potisk triček PPP byl proveden, Plukovník Tonda to zařídil bleskurychle. Trička vám budu postupně předávast na akcích PPP, tak mi dejte vědět, na kterou akci se chystáte. Cena je 60 Kč. Trička se mohou prát max na 60 oC a obrácená naruby. Tak už se těším až v nich společně vyrazíme hned jak to počasí dovolí.
ÚžasnýVALDA

NECTAVA-NEZASTAVUJEME, JENOM ZPOMALUJEME

12. března 2016 v 8:59 | Valda |  Hodnocení akcí
Někdy se vám stane, že veškeré vaše plánování výletu je k ničemu. Například pokud vám vlak ze Dzbelu nezastaví v Nectavě, protože jste dali pozdě znamení strojvedoucímu a průvodčí ve vlaku není. A to jelo v jediném vagónku kolem 40 turistů a všichni chtěli vystoupit v Nectavě. POZOR !! Tlačítko k vydání signálu k zastavení je v uličce u dveří, mimo prostor k sezení. Díky této drobné lapálii jsme si místo 14 km pohodové procházky udělali regulerní 21 km dlouhou túru z Chornice přes Bezděčí u Trnávky - Novou Roveň - Pod Sekorníkem - U Balatkova mlýna - Hamerky - Věžnici - Kladky - U křížku až do žst. Šubířov. Škoda, že jsme si museli hlídat čas, aby nám neujel jediný zpáteční vlak ze Šubířova v 15:53. Trasa ale byla pestrá, poznáte moc pěknou krajinu přírodního parku Bohdalov-Hartinkov. V závěru se mi podařilo odlákat 5 člennou skupinku mých nejvěrnějších na zkratku přes osadu Bělá, a tu jsem bohužel svedl na scestí, čímž jsem sebe překvapil a je donutil slézt 45% sráz k silnici. Vlak jsme stihli, přijel za 8 minut. Doufám, že už mi to Blanka, Franta, Tonda, Maruška a Majka odpustili. Ostatní PPP, kteří šli po naučné stezce a byli na zastávce už asi 15 minut před námi, si mě pěkně vychutnali.

O akci PPP informuje, zkratkami - prodlužkami vyléčený, ValdaÚžasný

ORLOVICKÁ VRCHOVINA

5. března 2016 v 7:22 | Valda |  Hodnocení akcí
Poslední únorová turistická akce PPP nás zavedla do Litenčické pahorkatiny na Vyškovsku. Konkrétně do jedné z jejích geomorfologických částí do Orlovické vrchoviny. Prošli jsme se po trase se startem u Salaše Švábenice - Vanovsko - U Jelínka - Kozojedský dvůr - Švábsko - Zdravá voda - kaple Jezírko - Salaš. Kozojedský dvůr (mlékárna, ubytování, hospoda, stolárna, stáje, pastviny) je překrásné místo s milými lidmi, kde nás velmi přátelsky uvítali, Arny jim dal totiž předem echo, že se u nich objevíme. V hospodě byla velmi srdečná, domácí atmosféra, Boženka nám všem postupně a s úsměvem uvařila kafíčko a následně jsme si mohli ve stájích prohlédnout i kozenky, krávy a taky maskota farmy - kozla s úžasnýma rohama. Všude měli čisto a pořádek. Společná fotečka před farmou, i s majiteli, bude mít čestné místo v archívu PPP. Na další trase, která byla blátivá až běda, jsme se ještě krátce zastavili u Zdravé vody s kapličkou a sochou Panny Marie a také u zvoničky a kapličky "U Jezírka". Od salaše jsme odjížděli kolem půl čtvrté plni hezkých dojmů a se 17 km v nohách.
Těsně před další akcí zveřejňuje