Květen 2016

OHLÉDNUTÍ ZA KVĚTNEM PPP

30. května 2016 v 13:02 | Valda |  Hodnocení akcí
Prvního května jsme se zúčastnili tradiční cyklo akce ve vojenském prostoru Libavá - Bílý kámen. Startovali jsme z obce Mrsklesy. Žádné davové šílenství se nekonalo. Počasí docelo ušlo, trasy byly dobře značeny a tak jsme v pohodě našli skálu Bílý kámen, pramen Odry, zámeček Bores, kopec Stražisko i pozorovatelnu na Velké Střelné. Údolím potoka Lichnička jsme sjeli ke Smilovskému mlýnu a po CT 6108 přes Hrubou Vodu, Hlubočky a Mariánské údolí jsme se vrátili do Mrskles. Ujeli jsme 60 km. Projet si na kole část vojenského prostoru, kde se příroda ubírá svou cestou a armáda do ní zasahuje specifickým způsobem, je určitě zajímavé a účast na této každoroční akci lze jen doporučit. Koná se vždy na prvního máje.

Další cyklo akce PPP se v neděli osmého května zúčastnilo 8 cyklistů. Tentokrát jsme hodně kola převáželi vlakem, stálo nás to každého 70 Kč a kola jsme měli v uličce na hromadě a ještě jsme si je hlídali, aby nepopadali a nezavazeli cestujícím při nastupování a vystupování. Hlavně že dráhy reklamují: "přeprava kol je zajištěna" Ale zase díky tomu jsme se dostali trošku dál od Prostějova a mohli si projet méně známá místa. Na trase Dzbel-Chornice-Unerázka-Městečko Trnávka-Rozstání-Radkov-Gruna-Žipotín-Svojanov-Maletín-Popelák-Holštejn-Zábřeh jsme viděli spousty zajímavostí a našlapali jsme cca 60 km. Začalo to krásným dlouhým sjezdem Nectavským údolím, teplé oblečení přišlo vhod. Pak rovinatým terénem kolem říčky Třebůvky do Městečka Trnávka s dominantou hradu Cimburk. Doporučuji využít zkratku pro horská kola do Radkova (po žluté tur.zn.), zvládnete jí v pohodě i na trekovém kole a ušetříte si jedno nepříjemné stoupání po hlavní silnici za Trnávkou. Projeli jsme Radkovem, ke zřícenině hradu Radkov jsme nejeli a po CT 4043 jsme zamířili k obci Gruna. To už jsme se kopečkům nevyhnuli. Za Grunou jsme opatrně překřížili rychlostní komunikaci E 442 (Mohelnice-Mor.Třebová) a přes osadu Žipotín dojeli k větrníkům nad Svojanovem. Při prudkém sjezdu do Svojanova jsme v jedné serpentině zastavili u smírčího kříže, na informační tabuli se dočtete o jeho historii. V rekreační oblasti Maletín-Svojanov, se dvěma vodními plochami a spoustou chat, apartmánů a penzionů jsme ale nenašli jedinou otevřenou hospůdku nebo venkovní zahrádku s občerstvením. Sezóna tu asi začíná mnohem později. Maletínem jsme jen projeli a odbočili doleva na kopec Jahodnice s hezkými výhledy. Zde začínal 10 km dlouhý, nejhezčí úsek, zcela mimo civilizaci, krásnou přírodou až na Popelák. Dojeli jsme po silnici do Hoštejna, nad obcí se tyčí zřícenina stejnojmenného hradu a památník dostavny železnice Praha-Olomouc.
V Hoštejně jsme pak najeli na krásnou cyklostezku 6232, vybudovanou na bývalé, železničním náspu v údolí Moravské Sázavy, která nás dovedla až do cíle v Zábřehu. Před odjezdem vlaku ze Zábřehu jsme ještě stihli navštívit Levandulovou cukrárnu na náměstí. Byla to parádní cyklistická neděle.

V Pondělí 9.5. se uskutečnila povedená akce s výstupem na Kamenec (952 m), výrazný vrchol v Hraběšické hornatině v CHKO Jeseníky. Akce jsem se osobně nezúčastnil, fotečky z ní najdete na rajčeti Blanky13 viz odkaz zde.

Další cykloakce PPP proběhla na Drahanské vrchovině v neděli 15.5. Ráno jsem si myslel, že dojedu jen na nádraží a zpátky,ochladilo se na 10 oC a foukal ledový vítr. Přesto se sešlo na autobusáku v Prostějově 5 PPP, které počasí neodradilo a byli odhodlaní zvládnout plánovanou trasu z Protivanova zpět do Prostějova. Vystoupili jsme z cyklobusu v Protivanově. V ledovém větru sjeli do Bukové a za Bukovou vpravo lesem se dostali k rozcestí tur. tras Javorník u Horního Štěpánova. Byly krásné výhledy na větrníky u Brodku u Konice. Přes Hrochov jsme sjeli do Seče a po turistické zn. kolem studánek dojeli Na Pohodlí. Ve Vícově jsme se občerstvili u hřiště a přes Žárovice dorazili k Plumlovské přehradě. Poslední fotečky jsme si udělali na pláži u vrbiček, přehrada byla mimořádně hodně napuštěná a ve větru se dělaly vlnky, na kterých trénovala osádka dračí lodě. Rozloučili jsme se Na Splávku po 40 km v kopcovitém terénu.

16. květen a další pondělní výprava dámského klubu PPP, tentokrát do nádherné přírody Bílých Karpat. Počasí přálo, bylo sluníčko i krásné mraky, a liják přišel až cestou domů. Z rozhledny na Velkém Lopeníku byly parádní výhledy. Na bělokarpatských loukách jsme našli i krásné a chráněné divoké orchideje... No a na konec jsme šťastně dojeli domů i s porouchaným autem (porucha dobíjení).

V neděli 22.5. se po Smržickém vandru sešli jen 3 PPP na procházku po Záhoří a v okolí Plumlovské přehrady, plné vody až po okraj. Cestou od Loupežníka ke Krumsínu byly moc hezké výhledy. Původně jsme měli odznačovat trasu MTB 32 km, ale tu si odznačili smržičtí turisté už v sobotu odpoledne. Přehrada nejde po jejím břehu obejít dokola i když jsme se o to všemožně pokoušeli. Vyzkoušeli jsme občerstvení U Kuncků na břehu přehrady - možno doporučit. Bylo hodně teplo a tak jsme ušli jen 15 km.

Tolik o květnových akcích PPP.
ÚžasnýValda

PLÁN AKCÍ PPP NA MĚSÍC ČERVEN 2016

22. května 2016 v 15:44 | Valda |  Plány akcí PPP
Sobota 4. června
Údolím Bukovanky a Brodeckého potoka ze Stražiska do Ptení
Sraz turistů PPP je plánován na 7:50 na místním nádraží. Jedeme 8:06 do Stražiska odkud se projdeme po turisticky neznačených
trasách údolím potoka Bukovanka k Jednovu a Dvoreckým žlebem do Ptenského Dvorku. Cestou budeme dělat ohýnek,
opíkat a vařit kafíčko. Cestou potkáme 6 studánek.
Trasa má 15 km najdete ji na: odkaz na mapku

Neděle 5.června
Na kolech Hanáckou krajinou
Sraz cyklistů v 10:00 na mostě přes Hloučelu v ulici Pod Kosířem. Jedeme do Náměstě na Hané a pak směrem na Krakovec -
Laškov- Pěnčín - Čechy pod Kosířem - po Mánesce do Čelechovic a do Prostějova. Trasa má 50 km.
Odkaz na mapku: https://mapy.cz/s/HoyS

Sobota 18.6.
1.Vrahovický bicykl
Sraz zájemců z řad cykloturistů PPP je v 8.30 na hřišti Sokola ve Vrahovicích. Organizátoři připravili trasu dlouhou 62 km.
Vrahovice-Vrbátky-Grygov-Věrovany-Tovačov-Lobodice-Klenovice-Skalka-Vrahovice.
Kontrolní stanoviště budou v Grygově, Lobodicích a ve Skalce.
Startovné je 20 Kč. Každý účastník obdrží startovní kartu na razítka a v cíli diplom. Odpoledne je na hřišti připraven
doprovodný program - živá hudba, ukázka cvičení atd. Akci oraganizuje spolek Naše Vrahovice.
Podrobnosti najdete také na www.nasevrahovice.cz

Čtvrtek 23.6.
Pulčínské skály
Sraz na nádraží v Prostějově v 6 50. Jedeme vlakem v 7 00 do Vsetína (přestup v OL) a pak do Lidečka. Půjdeme po NS Javornický
hřeben k Pulčínským skalám. Po prohlídce pokračujeme přes sedlo Radošov a Stříbrník do obce Hovězí,
na vlak 16 44 (přestup ve Vsetíně a v Olomouci). Trasa má celkem 17 km.
Odkaz na mapu.

Středa 29.6.
Kolem Brněnské přehrady
Sraz na prostějovském hl.nádraží v 7 15. Jedeme vlakem do Brna v 7 25, pak tramvají do Bystrce k přístavu.
Jdeme kolem přehrady k přístavu Veverská Bítýška a dál až k hradu Veveří, odkud nám jede loď ve 14:40 (event.16:10),
plavba trvá 50 minut. Rychlík z Brna jede v 17:18 (19:18), bude čas i na cukrárnu. Trasa 14 km, kopce žádné.