Srpen 2016

PLÁN AKCÍ PPP NA ZÁŘÍ 2016

25. srpna 2016 v 10:08 | Valda |  Plány akcí PPP
Pondělí 5.9. - sobota 10.9.2016
Týdenní akce PPP v Česko-saském Švýcarsku - účast jen předem již přihlášení PPP.
Hodnocení:
Počasí nám neuvěřitelně přálo a viděli jsme na 4 tůrách spousty krásných, turisticky atraktivních míst. 2x jsme byli i v Saském Švýcarsku. Trošku nás zklamalo samotné Hřensko, komerce zde turistickému ruchu spíše uškodila. Ubytování v Apartmánech ve Vysoké Lípě můžeme jen doporučit. Tím že už bylo po hlavní tur. sezóně, tak jsme ani nepotkávali nikde žádné davy lidí, jedině snad na Basteinu bylo Němců jak much. Ale třeba v soutězce Úzké schody jsme byli sami. Navíc jsme cestou tam i zpět navštívili různá turisticky zajímavá místa : Trosky, Ještěd, Máchovo jezero, Hrubou skálu, Sychrov, Panskou skálu, Lemberk, Tisovské skály, Hořice atd. Bylo nás 21. Nachodili jsme cca 75 km.

Neděle 18.9. 2016
Podél řeky Moravy
Sraz PPP v Prostějově na aut. nádr. stanoviště č.2 v 9:00, jedeme v 9:15 přes Uhřičice (9:47-10:08) do Tovačova příjezd 10.25. Pěší tůra začíná v Tovačově, je dlouhá 15 km, rovinatá a vede podél řeky Moravy až do Blatce, odkud pojedeme v 15:44 nebo v 16:44 hod vlakem do Prostějova.
Odkaz na trasu: https://mapy.cz/s/10iKF

Hodnocení: kvůli neúčasti dalších PPP se tato akce nezapočítává do přehledu km.

Pondělí 19.9. 2016
Velká a Malá Čantoryje
Sraz na nádraží v 5:45. Jedeme v 5:59 do Třince (přestup v Ol.) a pak autobusem do Nýdku - Gora. Půjdeme na Velkou Čantoryji (rozhledna) a Malou Čantoryji (částečně v Polsku) a vrátíme se do Třince. Trasa má 18 km a budou kopečky, převýšení něco přes 1000 m.
Vlak zpět nám jede 17:14 (přestup Ostrava a Olomouc). Příjezd do PV v 19:55.
Odkaz na mapu: https://mapy.cz/s/Z4Gr

Neděle 25.9. 2016
Cykloakce do vojenského újezdu Březina
Sraz cyklistů PPP u Cavala v biokoridoru Hloučela v 10:00. Jedeme přes Plumlov do Soběsuk, Krumsína, Myslejovic, Otaslavic, Podivic, na Zelenou horu, do Drysic po staré brněnské do Kelčic a přes Určice zpět do Prostějova. Trasa má 60 km. Celkem na ní nastoupáme 855 m. Viz výškový profil trati na www.mapy.cz
Odkaz na trasu: https://mapy.cz/s/10iUR

28.9.2016
Ze Žďárné pěšky do Soběsuk
Jedeme ráno autobusem 8:25 z aut. st. stanoviště č. 11 (8.29 Hliníky, 8.33 Krasice) do Žďárné (příjezd 9.23). Trasa do Soběsuk má 24 km (16.33 autobus) a máme na ni 7 hodin, ale dá se nasednout na autobus už ve Vícově 16:23 (po 19 km).

PŘEHLED CYKLO KILOMETRŮ 2016

21. srpna 2016 v 14:04 | Valda |  Přehledy
PŘEHLED POČTU KILOMETRŮ UJETÝCH NA KOLE V ROCE 2016, V TABULCE UVÁDÍM VŽDY PRVNÍCH 10 PPP S NEJVĚTŠÍM POČTEM KM. V PŘEHLEDU NEBUDU EVIDOVAT KM Z AKCÍ KČT SMRŽICE ANI DALŠÍCH AKCÍ NEPOŘÁDANÝCH PPP. POSLEDNÍ ZAPOČÍTANÁ AKCE 23.10.2016
POŘ.JMÉNOKM

1. srpna 2016 v 19:31 | Valda |  Plány akcí PPP
Neděle 7.8.
Pěší túra Protivanov-Stražisko
Jede se autobusem z Prostějova 8:25 z aut. nádr. stan. č.11, 8:29 Hliníky a nebo 8:33 z Krasické do Protivanova.
Trasa má 18 km a najdete ji v odkaze níže. Z Protivanova po žluté do Hradiska, po zelené do Lipové a pak po žluté do Seče a po červené do Stražiska na vlak.
Vláček jede ze Stražiska v 16:22 (14:22,18:52).

Akce se zúčastnilo za hezkého počasí 7 PPP, kteří ušli 18 km a došlo i na sběr hub a lesních plodů.

Sobota 20.8.
Na kolech do Moravského krasu
Sraz cyklistů PPP, kteří chtějí jet delší trasu bude v 7:00 Na Splávku v Domamyslicích.
Trasa: PV - kolem přehrady - Žárovice - Hamry - Repešák - Repechy - Protivanov - u Žďárné - Sloup - Punkevní jeskyně - Skalní mlýn - Kateřinská jeskyně - pod Ostrovem u Macochy - Krasovské údolí - Zálomí - Lipovec - Rozstání - Baldovec - u Molenburku - Niva - Repechy - Repešák - Hamry - Soběsuky - Domamyslice - PV.
Odkaz na trasu která má 96 km: https://mapy.cz/s/VI4q
70 km má kratší trasa, ale jen pokud se svezete cyklobusem v 7:55 z aut. nádraží, ze stanoviště č. 10 do Protivanova, tím si ušetříte 26 km.
Sjedeme se v 9:00 v Protivanově u kostela.

Této akce se zúčastnilo 6 PPP, ujeli jsme 75 km a Martin Š., který jel rovnou z Prostějova krásnou 100. Kafíčko jsme si dali u Sloupsko-šošůvských jeskyní. Zastavili jsme se u Čertovy branky, u Punkevních jeskyní, na Skalním mlýně, u Domu Přírody vedle Kateřinské jeskyně byl ekologický řemeslný jarmark. V chatě u Macochy jsme si dali výbornou polívečku,projeli jsme přes brody Bílé Vody do Baldovce a přes Nivu k penzionu Lada v Repechách, kde jsme si dali limču a Toda super horkou česnečku. Repeškým žlebem jsme sjeli z Drahanské vrchoviny do Hamer. V Plumlově u Podhradského rybníka bylaakce "Pohádkový les" a tisíce lidí - masakr. Akci jsme ukončili Na Splávku pivkem. Počasí nám mimořádně přálo, bylo celý den teplo, nefoukalo a nespadla ani kapka.

Sobota 27.8.
Meteoradar Skalky
Turistická akce spojená s návštěvou meteoradaru Skalky v rámci dne otevřených dveří. Jedeme autobusem v 8:25 z aut. st.č.11 (nebo Hliníky 8:29, Krasice 8:33) do obce Suchý (9:27) Jdeme k meteoradaru na nejvyšším vrcholu Drahanské vrchoviny a pak k pomníku letecké havárie u Bukové a do Protivanova na autobus 15:50. Ujdeme asi 13 km.Vezměte si špekáčky, bude se opíkat.
Odkaz na mapu: https://mapy.cz/s/ZCak

8 PPP prožilo krásný letní den v okolí Protivanova s prohlídkou meteoradaru, sběrem hub,pietou u pomníku letců a na závěr výborným obídkem v restauraci. Tonda se prezentoval jako výborný pekař a napekl skvělé domácí koláče. Našlapáno 13 km.

Neděle 28.8.
Konickem na kole
Jedeme do Konice vlakem i s bicykly v 8:02 z Prostějova hl.nádraží. Sraz na nádraží v 7:50. Trasa má 67 km a vede měně známými místy v okolí Konice, Horního Štěpánova a Protivanova.Dojedeme až do Prostějova.

6 PPP vyrazilo vláčkem s koly do Konice. Pořádně jsme se zapotili do kopce do Skřípova. Ale odměnou nám byl sjezd "skřípovskou vodou" kolem potoka Olšana a pak kolem Úsobrnky do Horního Štěpánova, kde jsme si dali ranní kafíčko u Omelků. V Horním Štěpánově na ranči Elit star mají překrásně kovanou bránu s koňmi. Moc hezký je lesní úsek CT 5226 od HŠ do Melkova, kde jsme u rybníka objevili soukromou rozhledničku. Pak nás ale čekali kopce. Ty největší do Okrouhlé, do Velenova a na Suchý, kde jsme se občerstvili u Křesťana a někteří i koupáním v rybníce. Přes Nivu jsme dojeli do Repech a pak Repešským žlebem dolů k Plumlovské přehradě, kde jsme se vykoupali a poseděli U Vrbiček. Našlapali jsme 70 km.