PLÁN AKCÍ PPP NA BŘEZEN 2017

28. února 2017 v 21:47 | Valda |  Plány akcí PPP
Sobota 4.března - Spálov - Petrova skála
Jedeme auty v 8.30 od Penny do obce Spálov (Libava). Auty je to 64 km cca 1 hodina jízdy.
Okruh přes zámek Spálov, Pannu Marii ve skále v osadě Klokočůvek, Heřmánky, ledové krápníky v lokalitě Petrova skála a větrný mlýn Spálov. Okruh má 15 km. Na akci je potřeba se předem přihlásit do středy 1.3.
Akce proběhla za účasti 33 turistů, bylo polojasno, odpoledne krásné mračky, kolem 12 oC, dalo je jít i bez bund, ale občas zafoukal studený vítr. Trasu jsme trošku upravili podle rad místních turistů a nelitovali jsme ani kopečků navíc. Jen krápníků už bylo málo, moc se oteplilo. Najeli jsme auty 140 km a ušli 14 km. Na závěr jsme poseděli v hospůdce U Hřiště ve Spálově - můžeme vřele doporučit. Návrat do Prostějova 16:30.

Neděle 12. března - Malá Haná
Jedeme vlakem 7.23 do Vyškova a pak autobusem do Hamiltonů , sraz je na hl. nádraží v PV v 7:10. Ve Vyškově máme půl hodinky na přesednutí na autobus, který nás v 8:35 zaveze do Hamiltonů.V 9:00 již vyrazíme po červené tur. značce přes Rychtářov, Krásensko a Kulířov do Rozstání. Trasa má 20 km. Z Rozstání nám jede autobus v 15:46, za hodinu a 28 Kč jsme v Prostějově.
Na Vyškovsko, do údolí Velké a Malé Hané se vypravilo 11 PPP. Dopoledne svítilo sluníčko, odpoledne už se obloha zamračila. Celý den bylo kolem 3oC a v otevřené krajině foukal ledový vítr. Nejkrásnější úsek byl kolem říčky Velká Haná, z Hamiltonů po rozcestí pod Rychtářovem V Rychtářově je pěkný lovecký zámeček Troyerstein, který slouží jako obecní byty, nakoukli jsme i do kostela Nanebevzetí Panny Marie. Údolí Malé Hané v délce 6 km, až po rozc. Roviny, jsme prošli po asfaltové cyklostezce. Do Kulířova jsme došli údolím Kulířovského potoka, do Rozstání, k Panskému rybníku, pak přes pole, kolem větrné elektrárny. Protože jsme měli víc jak hodinu času a v Rozstání žádná otevřená hospoda nebyla, tak jsme na autobus došli až do Baldovce. Proto jsme ušli o 4 km víc, než bylo v plánu.

Čtvrtek 16. března - Jaro v Litovelském Pomoraví
Sraz na nádraží v 6:50. Jedeme vlakem v 7:00 do Červenky. Projdeme "bledulkové" území a pokračujeme přes NPR Ramena řeky Moravy až do Horky nad Moravou. Celá trasa vede mimo turistické značení, ale s chytrými telefony snad nezabloudíme a do Horky dojdeme... Trasa má 17 km. Vlaky zpět 14:50 15:07 16:07 16:50

Středa 22. března - Hledání konikleců velkokvětých - Akce je kvůli dešti zrušena.
Sraz na hl.nádraží V Prostějově v 7:50. Jedeme v 8:00 do Grygova (přestup Olomouc). Jdeme po zelené přes Cikánské zmoly, PP U Bílých hlín, PP U Strejčkova lomu, kde by už měly kvést Koniklece a jiné jarní kvítky. Pak projdeme kolem pískovny do PR Království (medvědí česnek). Dál půjdeme kolem Moravy do Kožušan na vlak 14:41, 15:41, 16:41

Sobota 25. března - Koniklecena Vápenici
Jedeme vlakem v 8:06 z místního nádraží v PV do Kaple a přes PP Vápenice s rozkvetlými koniklecemi do Slatinek a pak přes Malý Kosíř na Velký Kosíř až do Čelechovic na Hané na vláček ve 13:30 (nebo15:30). Trasa má 16 km. Zajdeme na kafíčko k Veteránovi ve Slatinicích. Trasu si můžete klidně zkrátit na 8 km a jet vláčkem ze Slatinic. Na Velkém Kosíři budeme opíkat.
Krásné jarní počasí provázelo 25 PPP na trase dlouhé 17 km. Vše proběhlo podle plánu. Kvetly Koniklece, U Veterána bylo kafíčko a na Velkém Kosíři opíkačka. Počasí dokonce řadu PPP zlákalo k pěšímu návratu až do Prostějova.

Úterý 28. března - Lačnovské šafrány
Naším hlavním cílem budou louky v Lačnově, které budou (aspoň doufám) posety rozkvetlými šafrány http://itras.cz/lacnov/
Sraz na nádraží 6:50. Jedeme v 7:00 do Horní Lidče (9:23, přestup v OL.) Půjdeme po žluté a pak po CT po silnici směrem na Lačnov. Prohlédneme si PP Sucháčkovy paseky a PP Lačnov. Za Lačnovem narazíme na žlutou a zároveň na NS Vařákovy paseky, po ní projdeme a prozkoumáme Lačnovské skály. Mimo značku zdoláme vrcholy Krajčice (730m) a Kopce (699m). Přes Čertovy skály pak dojdeme do Lidečka, kde se občerstvíme a buď dojdeme nebo popojedeme busem (15:59) zpět do Horní Lidče na vlak v 16:37. Trasa 16 km do Lidečka, 20 km do Horní Lidče.
Do Lačnova vyrazilo 10 PPP a akci si krásně užili. Bylo teploučko a slunečno a Šafrány "se smály od ucha k uchu", přesně jak psala Šárka v komentáři. Místo je hojně navštěvováno turisty. Trasa přes Lačnovské louky a skály měla 17 km.

Sobota 1.dubna - Večírek ZUŠ Prostějov
Od 20 hodin v H-Clubu na Wolkerové v Prostějově. Hraje Romantika. Vstupenky zamlouvejte jakkoli do 10.3. u mě, cena 100 Kč.Vítány jsou dárky do tomboly, možno přinést i přímo na večírek.

Na březnovou turistiku a dubnový taneček vás zve ValdaÚžasný

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.